خودرو غول پیکر آمریکایی در تهران! +عکس

0

حضور خودروی گرانقیمت و غول پیکر هامر (Hummer H2) با پلاک ملی در خیابانهای تهران.

hummer h2 قیمت هامر H2 قیمت هامر اچ 3 خودروی هامر در ایران قیمت هامر در بازار ایران مشخصات هامر h2 لیموزن هامر عکس ماشین مجله ماشین
Hummer H2

تولید تمامی مدل های هامر از خودروهای جنگی سرچشمه می گیرد.
the M998 High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle یا به اختصار ‘HMMWV’ نامی بود که برای خودروهای جنگی استفاده می شد. به دلیل طولانی بودن نام خودرو، سربازان تصمیم به تغییر نام آن به Humvee’s نمودند. “وزن خودروهامر جنگی در آن دوره ۱.۲۵ تن بود”

بعدها که AM General تصمیم به تولید مارکی با تولیدات مشابه برای بازار خودروهای شخصی گرفت نام ان را Hummer نهاد.در سال ۱۹۹۹، AM General به جنرال موتور فروخته شد و تولیدات هامر به این کارخانه واگذار گردید.

هامر h2 دومین مدل فروخته شده از مارک هامر، زیر مجموعه کارخانه جنرال موتور است.جنرال موتور پلت فورم هامر اچ ۲ را در دو خودروی دیگر از کارخانه شورلت و جی ام سی استفاده کرده است.ظاهر جلوی این خودرو با کمی تغیرات در سری GM 2500 طراحی شده است. قسمت میانی خودرو طراحی کاملا منحصر به فردی داشته و پشت آن نیز نسخه به روز شده ۳۹۰۰ کیلوگرمی از سری GM 1500 است.

موتور استفاده شده در این خودرو از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ شش هزار ، هشت سیلندر بوده که تولید ۳۲۵ اسب بخار را داشته است. در سال ۲۰۰۸ مدل ۶.۲ آن که توانایی تولید ۳۹۳ اسب بخار را داشت در کاپوت این خودرو جای گرفت.

هامر اچ ۲ موجود در ایران نیز موتور ۶.۲ داشته و با وجود وزن سنگین آن که ۳۹۰۰ کیلوگرم می باشد از شتاب خوبی بهره مند بوده و قادر است در ۸.۶ ثانیه سرعت خود را از سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند.

داستان پلاک شدن تعدادی از هامرها در ایران
اما اگر خاطرتان باشد، سال گذشته تعدادی هامر توسط دولت به مزایده گذاشته شد و پلاک ملی دریافت کرد. این خودروها در حقیقت سال‌ها قبل در مدل‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ برای چند ارگان دولتی وارد شده بودند که استفاده‌های خارج از جاده و امدادی و برای ستاد بحران داشتند اما به مرور زمان و با توجه به عدم سرویس آن‌ها و هزینه‌های نگهداری، دولت وقت تصمیم گرفت این خودروها را به مزایده بگذارد و بدین صورت چند دستگاه هامر H2 به صورت رسمی پلاک ملی دریافت کردند.
جمعاً حدود ۱۵ دستگاه هامر در این مزایده شرکت کردند و هر کدام زیر ۱ میلیارد تومان قیمت خوردند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.