معرفی انواع ecu خودروها به همراه عکس و مشخصات

0

انواع ecu سمند ef7 ،مشخصات فنی ، ecu سمند کجاست ،محل قرارگیری ecu پراید ،تشخیص مدل ecu 206 ،تفاوت ecu بوش و زیمنس ،قیمت ecu s2000 ،کامپیوتر تیبا کجاست

در کشور ما دو کارخانه بزرگ تولید اتومبیل وجود دارد یکی از آنها سایپا و دیگری همانطور که می‌دانید ایران خودرو است. هر کدام از این کارخانه‌ها بنابر محصولی که تولید می‌کنند از ای سی یوئی که منطبق با دستگاه و نیاز هر خودرو است، استفاده کرده‌است. باید گفته شود که ای سی یو کلمه ای اختصاری است که خلاصه شده ENGINE CONTROL UNIT  بوده که به معنی واحد  کنترل موتور در اتومبیل است که به آن ECM  نیز می‌گویند . ECM  مختصر ENGINE CONTROL MODULE  که در واقع ماژول کنترل موتور است و همانطور که از نام آن پیداست کنترل کلیه سیستم‌ها در موتور از جمله فعالیت‌های برقی و حتی مکانیکی را به طور کامل انجام می‌دهند.

قبل از اینکه ای سی یو باشد عمل ترکیب هوا با سوخت و نیز زمانبندی احتراق و تخلیه برای دستیابی به سرعت دلخواه به صورت کاملاً مکانیکی و پنوماتیکی انجام می‌شد و از آن پس ای سی یو به عنوان یک EEMS  یا همان ELECTRONIC ENGINE MANAGEMENT SYSTEM  کلیه این فرایندها را خود به تنهایی به عهده گرفت در مقالات آینده از دیگر وظایف محوله به ای سی یوها سخن خواهیم گفت.

انواع ECU خودرو انواع ecu پژو 405 انواع ecu سمند مشخصات انواع ECU قیمت ecu پراید ecu سمند کجاست تفاوت ecu بوش و زیمنس ecu پراید کجاست شناسایی پین های ای سی یو زیمنس آموزش تعمیر ecu آموزش تعمیرات ای سی یو انواع کامپیوتر پژو 206

ای سی یو زیمنس

از جمله ecu  ها ای سی یو SL96  می‌باشد. این ای سی یو به همراه ای سی یو های S2000 ، زیمنس (SIEMENS) و همچنین بوش (Bosch)، بر روی دستگاه‌های پژو ۴۰۵، پژو پارس، سمند معمولی، پیکان وانت، آر دی و روآ و همینطور S2000  که بیشتر بر روی پژو ۲۰۶  خودنمایی می‌کند. در ایموبلایزر سمند و پراید نیز از زیمنس CI 4  و نیز در ایموبلایزر سورن و سمند lx  از زیمنس CI5  استفاده میشود. کارخانه بوش آلمان از بزرگترین کارخانجات تولید کننده‌ی انواع ای سی یو های خودرو می‌باشد درایرانMP 5.2  BOSCH  در زانتیا ۲۰۰۰ و همچنین BOSCH MP 7.3  در زانتیای ۱۸۰۰ و نیز BOSCH ME7.4.4  در پژوی ۲۰۶ و پرشیا و نیز  BOSCH7.4.5  در پژوی SD  یا همان صندوق دار استفاده کرده است. لازم است بدانید ای سی یو های والئو VALEO   زیر مجموعه‌ی ای سی یو های BOSCH  است.

فایل :PDF

حجم : ۴ مگابایت

 معرفی انواع ecu خودروهای داخلی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.