آموزش نکات فنی و کاربردی برای نگهداری از خوردو

0

شوک و تقه گیربکس اتومات:

دنده در حالت N قرار داده و خودرو را خاموش نمایید.

۵ ثانیه صبر نموده و سپس سویچ را باز نمایید و سپس پدال گاز و ترمز را با هم فشار داده و بعد از چشمک زدن چراغ CVT ، پا را از روی پدال گاز بردارید.
۱۰ ثانیه صبر کرده و سپس خودرو را روش نمایید، اگر چراغ cvt به طور دائم روشن بماند بدان معناست که رویه درست انجام شده است.
در حالیکه همچنان پدال ترمز را فشرده اید، دنده را از حالت N به D یک بار تغییر داده تا شوک گیربکس به کمترین حد ممکن برسد.

سپس پدال ترمز را سه بار فشار داده و در نهایت دنده را در حالت P قرار داده و خودرو را خاموش نمایید,

  برای عملکرد بهتر ترمز اتومبیل
هیچگاه چند مارک مختلف روغن ترمز را با هم ترکیب نکنید. از ریختن روغن های هیدرولیک و روغن موتور یا هر ماده ی دیگری در سیستم اجتناب کنید زیرا به سرعت به سیستم ترمز آسیب زده و به خاطر نداشتن خواص روغن ترمز، عملکرد خوب سیستم ترمز را با اشکال روبرو می نماید.
همیشه سعی کنید از روغن ترمز تازه و نو برای پر کردن روغن ترمز استفاده کنید و سعی کنید به مقدار مورد نیاز و در قوطی هایی با حجم کم خریداری کنید زیرا روغن ترمزی که برای مدتی در معرض هوا قرار گرقته باشد اشباع شده و خاصیت خود را از دست می دهد.
از روغن ترمزهایی که مدت طولانی در جایی نگه داری شده است نیز استفاده نکنید.
پس از هر بار تعویض روغن ترمز حتما برای امنیت خود اقدام به هواگیری سیستم نمائید.

کم شدن روغن موتور

۱- خرابی یکی از واشرها یا کاسه نمدها که در نتیجه آن روغن بر زمین می‌چکد؛ این نشت خارجی روغن است.
۲- کمپرس رد کردن اضافی یا جریان هوای کارتر ممکن است روغن را از سیستم تهویه کارتر عبور دهد و وارد محفظه ‌های احتراق کند تا در آنجا بسوزد.
۳- رانندگی با سرعت زیاد و فرسودگی رینگ های روغن سبب ورود روغن به محفظه های احتراق می‌شود

آج لاستیکهارا از نظرایمنی بررسی کنید

هنگام رانندگی در آب و هوای بارانی، باید تایرها را اگر فقط سه میلی متر از آج آن ها باقی مانده است، عوض کنید.

درغیر این صورت، آب نمی تواند از زیر لاستیک و لابه لای آج ها به سرعت فرار کند و در نتیجه، اصطکا ک تایر با سطح جاده بسیار کم شده و ممکن است در معرض خطر لغزش و سرخوردگی قرار بگیرید و یا حتی خودرو روی لایه نازیک از آب شناور شود.
اگر هنگام بارش برف رانندگی می کنید، به حداقل پنج میلی متر آج برای اصطکاک کافی نیاز دارید.در غیر اینصورت احتمال تصادف وجود دارد.

محافظت از رنگ خودرو

اگر فضله کبوتر برای مدتی روی بدنه باقی بماند، بعد از پاک کردن آن از بدنه خودرو خواهید دید که رنگ آن قسمت از بدنه با دیگر قسمت ها فرق خواهد کرد بنابراین اگر برای رهایی از نور خورشید خودرو را زیر سایه درخت پارک کردید، حواستان به تبعات آن هم باشد.

رفتن به کارواش هم یکی دیگر از تهدیدات است که در عین حال که راحتی های زیادی به همراه دارد اما در برخی موارد باعث می شود به رنگ خودرو آسیب برسد، اما رابطه کارواش و رنگ خودرو به این بازمی گردد که برخی از کارواش ها برای اینکه عملیات شست وشو بهتر انجام شود، حجم زیادی از مواد شوینده را استفاده می کنند که مواد شیمیایی موجود در این شوینده ها باعث کم شدن عمر رنگ خودرو می شود.

اما در نهایت آسیب هایی که برای رنگ خودرو وجود دارد برای رنگ های متالیک بسیار کم اثرتر از رنگ های معمولی است، زیرا رنگ های متالیک لایه ای از کیلر دارند که مانع آسیب رسیدن به رنگ خودرو می شود.

محافظت از داشبورد خودرو

واکسهایی شبیه کرم ضدآفتاب برای خودرو وجود دارد که بتوان روی بدنه خودرو زد تا رنگ آن از آسیب های تابش نور خورشید در امان باشد،

با این تفاوت که لازم نیست هر روز آن را روی بدنه خودرو بزنید؛ بلکه به پیشنهاد کارشناسان حداقل سالی یک بار و حداکثر سالی دو بار استفاده از این واکس برای خودرو کافی است. این واکس را می توانید از بازار لوازم جانبی خودرو تهیه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.