نحوه عملکرد گیربکس اتوماتیک رنو مگان و علائم خرابی آن چیست؟

0

تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان

نحوه کار گیربکس اتوماتیک در خودروی رنو مگانجعبه دنده های اتوماتیک امروزی از پیچیده ترین و جالب ترین قسمت ها در اتومبیل میباشند که برای توضیح این تکنولوژی پیشرفته لازم است آن را به چهار قسمت تقسیم کنیم.

بهترین تعمیرگاه مگان آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو مگان تعمیرات تخصصی مگان مشکلات گیربکس اتومات مزایا و معایب رنو مگان معایب گیربکس اتوماتیک مگان هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک تعمیرگاه مگان تهران

۱- مکانیکی ۲- هیدرولیک ۳- برق و ۴- کامپیوتر

این چهار قسمت در گیربکس اتوماتیک با هماهنگی خاص با یکدیگر کار میکنند و موجبات کار کردن گیربکس و رانندگی راحت تر و دلپذیر تر را فراهم میکنند.

تا مادامیکه یکی از این قسمت ها ایرادی پیدا کند که باعث شود درست کار نکند ، در این صورت است که متوجه عیب واشکال در گیربکس و یا اتومبیل تان می شوید.

در گیربکس اتوماتیک ، (توربین) و در گیربکس های دنده ای (کلاچ) هر دو در اتومبیل یک کار انجام میدهند ولی از نظر نحوه عملکرد کاملا با هم متفاوت میباشند و باید گفت نحوه عمل و تکنولوژی گیربکس اتوماتیک بسیار پیچیده میباشد.

نوع عملکرد گیربکس اتومات رنو مگان :

 برای توضیح دادن نوع عملکرد گیربکس اتوماتیک اول تصور کنیم بدون گیربکس اتومبیل چگونه بوده است. بدون عملکرد گیربکس از نظر قدرت و سرعت کاملا محدود میباشد برای مثال تصور کنید اتومبیل دنده ای را فقط با دنده سه رانندگی کنید.

شاید شما تابه حال اینگونه رانندگی نکرده باشید. ولی اگر از اینطریق رانندگی کنید به طور حتم شما شاهد کندی اتومبیل در زمان حرکت اولیه هستید و نیز خواهید فهمید که در سرعت بالای ۱۰۰ کیلومتر یا ۱۲۰ کیلومتر، موتور اتومبیل صدای زیادی میکند و دور سنج موتور به قسمت قرمز رسیده و دیگر تند و تیز نمی رود. البته این نوع اتومبیل ها هیچگونه مصرفی ندارند و سریعا خراب می شوند.

بنابراین متوجه شدیم که گیربکس با تغییر ضریب دنده ، قدرت گشتاور و دور موتور را به صورت لازم تغییر میدهد و در اختیار اتومبیل قرار میدهد تا موتور با دوری متناسب و مفید کار کند.

✔ اگر گیربکس اتومات خودرو مگان شما

  • خطای check gearbox ldnin دارد
  •  دیر دنده عوض میکند
  •  در دنده های مختلف هنگام تعویض دنده ضربه میزند
  • توان خودرو  کم شده و در سربالایی ها شتاب خوبی ندارد
  •  در سربالایی هنگام برداشتن پا از روی پدال ترمز به عقب حرکت میکند
  •  گیربکس شما دچار مشکل شده است و نیاز به تعمیر دارد. 

علائم خرابی موتور خودرو مگان : 

در صورتی که از موتور مگان  به خوبی نگهداری نشود نیاز به تعمیر پیدا می کند.

از مواردی که باعث می شود موتور رنو مگان به تعمیر نیاز پیدا کند می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • با روغن کثیف کار کردن موتور ( یعنی تعویض روغن موتور دیر انجام شود )
  • با روغن کم کار کردن موتور که باعث صدمه دیدن یاتاقان ها و میل لنگ می شود.

فرآیند تعمیر موتور توسط تعمیرکار مگان :مرحله اول : تعمیرکار مگان در تعمیرگاه داداش مکانیک  برای شروع تعمیر موتور در مرحله ی اول بررسی می کند که موتور چه ایراداتی دارد، آیا روغن سوزی دارد، آیا یاتاقان های موتور موقع کار کردن صدا می دهند و …

مرحله دوم : در مرحله بعد تعمیرکار مگان حساب می کند که حدود هزینه ی تقریبی برای تعمیر موتور چقدر می شود و چه تعداد لوازم یدکی باید تهیه شود و در این مرحله به مالک خودرو هزینه تقریبی تعمیرات را اعلام می کنیم.

مرحله سوم : در مرحله ی سوم از تعمیر موتور سالم بودن پیستون ها ، شاتون ها، میل لنگ و … توسط تعمیرکار مگان بررسی می شود. و خودرو تحویل داده میشود .

مشخصات رنو مگان :

رنو مگان محصول سال ۲۰۰۲ – ۲۰۰۳ فرانسه است که از سال ۱۳۸۵ وارد ایران شد.

 ظرفیت تعداد سرنشین : ۵ نفر
حداکثر سرعت خودرو : ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت
شتاب ۰ تا ۱۰۰ : ۱۱ ثانیه
مقدار مصرف سوخت : ۱۰٫۱ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک بنزین : ۶۰ لیتر
حجم موتور : ۱۹۹۸ سی سی

سیستم تعلیق مگان :سیستم تعلیق مگان در جلو از نوع مکفرسون و در عقب از نوع سیستم تعلیق مستقل می باشد.

سیسستم فرمان مگان:سیستم فرمان در این خودروی فرانسوی از نوع الکتروهیدرولیکی می باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.