نکاتی مهم درباره جلوبندی ماشین

0

یکی از عوامل مهم در راحتی سرنشینان و همچنین سهولت رانندگی، برخورداری از سیستم جلوبندی و تعلیق سالم است.

یکی از عوامل مهم در راحتی سرنشینان و همچنین سهولت رانندگی، برخورداری از سیستم جلوبندی و تعلیق سالم است. چنانچه لاستیک‌ها را هم از اجزاء این بخش محسوب کنیم، بنابراین‌:

۱) مجموعه جلوبندی شامل سیبک‌ها، چپقی‌ها، اتصالات چندگانه، میله تعادل، طبق و… بسته به نحوه رانندگی و ناهمواری مسیر حداکثر هر ۲۰۰۰۰ کیلومتر نیازبه بازدید و سرویس دارند.

سفت شدن فرمان هیدرولیک علائم خرابی فرمان هیدرولیک علائم خرابی جعبه فرمان پراید علت صدا دادن پمپ هیدرولیک 206 هواگیری فرمان هیدرولیک خرابی قرقری فرمان پراید علت روغن ریزی شیر فرمان معایب فرمان هیدرولیک هزینه تعمیر شیر فرمان هیدرولیک آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش عیب یابی ماشین آموزش جلوبندی خودر

۲) هر دو هفته یکبار فشار باد تایر‌ها را مطابق دستورات سازنده خودرو، تنظیم نمایید که این عمل باید هنگامی که‌لاستیک‌ها سرد هستند و در شروع حرکت صورت گیرد.

۳) بین هر ۸۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد رینگ‌ها ولاستیک‌ها را مجددا بالانس کرده و آن‌ها را بصورت ضربدری با یکدیگر جابجا نمایید ولی چنانچه جهت گردش در آن‌ها تعریض شده است، به تعویض تایر‌های محور جلو با محور عقب در همان سمت اکتفا کنید.

۴) کمک فنر‌ها تضمین‌کننده نرمی و سواری راحت خودرو هستند، برای اینکه همیشه در بهترین حالت باشند، پس از پیمودن هر ۲۰۰۰۰ کیلومتر آن‌ها را از لحاظ نشت روغن و صحت عملکرد بازدید نمایید.

۵) بسته به نوع لاستیک‌ها برای جلوگیری از هر نوع‌پیشامد ناگوار، بین ۵۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ کیلومتر تایر‌های جدید را با لاستیک‌ های فرسوده عوض کنید.

۶) به یاد داشته باشید که همواره در هر محور از لاستیک‌های هم نوع، هم نام و هم اندازه استفاده نمایید.

۷) بازدید میزان گیریس بلبرینگ چرخ‌ها می‌بایست باتوجه به دفترچه راهنمای هر خودرو و مطابق با دستورکمپانی سازنده صورت گیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.