علت زوزه کشیدن دیفرانسیل سوزوکی ویتارا چیست؟

2

زوزه کشیدن دیفرانسیل خودرو سوزوکی ویتارا

یکی از شایع‌ ترین مشکلاتی که در دیفرانسیل‌ها رخ می‌دهد، صدای زوزه دیفرانسیل است.

این صدای بلند معمولا در دور‌های بالا آزار‌دهنده می‌شود که ناشی از لقی بین کرانویل و پینیون و یا خرابی بلبرینگ‌های درون دیفرانسیل است.

این عیب در صورتی که کم باشد با شیم‌گیری از بین می‌رود و در غیر این صورت نیاز به تعویض کرانویل و یا پینیون و یا بلبرینگ‌هاست.

دلیل بروز این عیب نیز به خاطر روانکاری نامناسب و یا فشار‌های نامتعارف به دیفرانسیل است که منجر به ساییدگی کرانویل و پینیون و یا خرابی بلبرینگ‌ها می‌شود.

تعمیرات تخصصی سوزوکی ویتارا تعمیر دیفرانسیل سوزوکی ویتارا معایب سوزوکی گرند ویتارا تعمیرگاه تخصصی سوزوکی ویتارا روشن ماندن چراغ قفل دیفرانسیل ویتارا دانلود دفترچه راهنمای سوزوکی ویتارا قیمت سوزوکی ویتارا عیب یابی سوزوکی گرند ویتارا تعمیر خودرو مشخصات سوزوکی ویتارا علت زوزه دیفرانسیل

توجه
اما گاهی اوقات این صدا در هنگام دور زدن و در زمانی که دور دنده‌ها در دیفرانسیل یکی نیست، شنیده می‌شود.

در این حالت علت شنیدن صدای زوزه به خاطر سفت بودن دنده‌های دشلی (دیشلی) و یا خرابی آنها و یا همچنین معیوب بودن واشرهای بین آنهاست. این واشرها در زمان خراب‌شدن منجر به بر هم خوردن فاصله دقیق دنده دشلی‌ها می‌شود. در این صورت دنده‌ها به درستی در هم درگیر نمی‌شوند و ایجاد سایش و تولید صدا می‌کنند. همچنین ممکن است ایجاد صدا ناشی از خرابی دندانه‌های کرانویل و پینیون باشد که اصطلاحا گفته می‌شود، دندانه‌ها تیز کرده‌اند.

در این حالت نیز چون تماس دندانه‌های این دو قطعه به خوبی فراهم نمی‌شود، منجر به ایجاد صدای زوزه در دیفرانسیل خواهد شد. تیز شدن دندانه‌ها نیز از کمبود روانکار، کیفیت نامناسب روانکار و یا سفت بسته‌شدن کرانویل و پینیون ناشی می‌شود. درسال ۹۵الی۹۶مشکلات دیفرانسیل این خودرو به علت مونتاژ نادرست صدای زوزه رو درخود داشت. اگرهمین مشکل رو دارید اقدام به تعمیر دیفرانسیل کنید .

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. مسلم فولادي می گوید

    سلام
    دیفرانسیل ماشین صدا میده دیفرانسیل عقب گرفتم بعد فهمیدم صدا از جلوست، میتونم عقبی را بزارم جلو؟ آیا با هم یکی هستند؟

    1. آل طاها می گوید

      تشخیص صدامهم است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.