انواع اگزوز و تاثیر آن در شتاب خودرو چیست ؟

0

تاثیر اگزوز در شتاب خودرو

اگزوز در اشکال و مدل های مختلفی موجود بوده و بر روی خودروها تعبیه می شود. در این محتوا سعی داریم در مورد تاثیر اگزوز در شتاب خودرو توضیحاتی در اختیار خوانندگان قرار دهیم. دانستن این اطلاعات به رانددگانی که قصد تعویض اگزوز و یا منبع آن را باسایر محصولات جانبی مانند اگزوز بلوچی، رنجروری و … را دارند، در بهبود عملکرد و افزایش شتاب خودروی آنها تاثیر بسزایی خواهد داشت.

بک‌ فایر پراید بک فایر پراید بک فایر چیست بک فایر رگباری پژو ۲۰۶ بک فایر مسلسلی سمند علت بک فایر خودرو چینی آموزش نصب بک فایر پراید مقالات آموزشی خودرو مقالات تخصصی خودرو مقالات تخصصی مکانیک

آیا از میزان تاثیر اگزوز در شتاب خودرو مطلع هستید؟

کمپانی‌های تولید کننده خودرو و طراحان و مدیران آن‌ها، همواره به‌دنبال راه‌حلی برای افزایش سرعت و شتاب خودروها و همچنین بهبود مکانیسم عملکرد آنها بوده اند. این کمپانی‌ها با تغییراتی که در بخش‌های مختلف خودرو به وجود آورده‌اند، در راه رسیدن به این هدف گام‌های بزرگی برداشته‌ و تلاش های زیادی به کار برده اند.

یکی از روش‌هایی که در بهبود شتاب خودرو تاثیر بسیار زیادی داشته و این فاکتور بسیار مهم در خودرو را به میزان قابل توجهی بهبود بخشیده است، تاثیر اگزوز در شتاب خودرو است. با تحقیقاتی که بر روی این گزینه انجام‌گرفته است، به این نتیجه رسیده‌اند که نوع، سایز و اندازه اگزوز بر شتاب خودرو تاثیر مستقیمی می تواند داشته باشد.

مهندسان خودرو همواره به دنبال راهی بوده اند که بتوانند در کمترین زمان ممکن دودی که از احتراق بنزین در محفظه سیلندر خودرو تولید می‌شود، را با سرعت بیشتری از آن خارج کنند، چرا که هرچه فضای داخلی سیلندر سریع‌تر خالی از دود شود، برای احتراق بعدی مکش بهتری داشته و با سرعت بیشتری این مکش را انجام خواهد داد و بدین‌ترتیب حرکت سیلندر در موتور افزایش پیدا کرده و شتاب خودرو تا حد بسیار زیادی بالا خواهد رفت.

در اینجاست که به تاثیر اگزوز در شتاب خود پی می‌بریم، اندازه اگزوز متناسب با قدرت موتور، سبب بیرون راندن سریع‌تر دود از محفظه سیلندر ‌شده و خودرو را سریع‌تر به شتاب عالی و مطلوب می‌رساند.

رزوناتور 206 رزوناتور خودرو چیست اگزوز چیست اگزوز خودرو اگزوز هاوارد 206 انواع اگزوز ماشین برداشتن کاتالیزور اگزوز ایرادات اگزوز خودرو افزایش صدای سیستم صوتی خودرو چگونه صدای اگزوز عوض کنیم صدای اگزوز ال 90 مشکل صدای اگزوز علت صدای انفجار از اگزوز افزایش صدای اگزوز پراید افزایش صدای اگزوز سمند افزایش صدای اگزوز دنا افزایش صدای اگزوز پژو پارس افزایش صدای اگزوز پژو 206 مجله ماشین مجله مکانیک مجله خودرو کارستان آموزش نکات فنی خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو رزوناتور اگزوز چیست

معرفی انواع اگزوز و تاثیر اگزوز در شتاب خودرو

اگزوز در انواع و اشکال مختلف موجود بوده و به فروش می رسد، هر کس با توجه به کارکرد خودروی خود یا به‌منظور زیباسازی و جلوه بخشی به آن، از مدل‌های متنوع اگزوز، سراگزوز و منبع آن استفاده می‌کند. این تغییر در مدل اگزوز تاثیر مستقیمی بر افزایش شتاب خودرو نیز دارد اما دانستن این نکته الزامی است که اگر در انتخاب نوع و اندازه اگزوز به تناسب آن با سایر بخش ها و قسمت های فنی و داخلی خودرو توجه نشود، این تغییر نه تنها باعث افزایش شتاب خودرو نخواهد شد، بلکه خودرو را دچار کاهش قدرت موتور و شتاب نیز خواهد کرد. در ادامه به معرفی انواع اگزوز و نوع کارکرد و تاثیر آن بر شتاب اتومبیل خواهیم پرداخت:

اگزوزهای تک خروجی

این مدل از اگزوز، جزء متداول‌ترین نوع اگزوزها بوده که در اکثر قریب ‌به ‌اتفاق خودروها تعبیه شده و مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت مناسبی داشته و در کل از یک لوله برای خروج دود از سیلندر استفاده می کند. از این مدل اگزوز در خودروهایی با موتورهای کم‌حجم و کم قدرت استفاده می شود. این مدل اگزوز به دلیل داشتن یک خروجی دود و گاز کمتری را از سیلندر خارج می کند. اندازه قطر این اگزوزها در اتومبیل‌هایی با موتورهای پرحجم و قدرتی تر افزایش پیدا می‌کند.

اگزوزهای دو خروجی

به این اگزوزها، اگزوزهای دوگانه نیز گفته می‌شود که بر روی ماشین‌هایی که حجم و قدرت موتور بالاتر دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند تا بدین ترتیب خودرو عملکرد بهتری از خود نشان دهد به دلیل دو خروجی بودن این اگزوزها، حجم بیشتری دود از سیلندر خارج شده و به این ترتیب تاثیر اگزوز در شتاب خودرو افزایش پیدا خواهد کرد. این نوع اگزوز در خودروهایی که دارای سیستم‌ توربو شارژ هستند،کاربرد بسیار وسیعی دارد.

اگزوز دوگانه مختلف

اگزوز دو خروجی برای خودروهایی که حجم موتور زیادی داشته و توربو شارژ بودند مورد استفاده قرار می گرفت، اما در اتومبیل‌هایی که کوچک‌تر بوده و حجم موتور آن‌ها کم می‌باشد، می توان به واسطه اگزوزهای دوگانه مختلف، امکان افزایش شتاب خودرو را فراهم آورد.

اگزوزهای high performance

این اگزوزها به واسطه آلیاژ خاصی که در طراحی آن‌ها به‌کاررفته است، سرعت خروج گاز و دود را از سیلندر خودرو بسیار بالا می‌برند. این اگزوزها در اتومبیل‌هایی که در مسابقات رالی و اسلالوم شرکت دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند و تا حد زیادی شتاب و سرعت عمل موتور خودرو را بالا خواهند برد. اما ازآنجایی‌که صدایی بسیار بلند و گوش‌خراش تولید می کنند، استفاده از آن‌ها در سطح شهر خلاف مقررات بوده و امکان ناپذیر می باشد.

اگزوز ریموت دار

 انواع اگزوز ماشین
 بهترین اگزوز خودرو
 افزایش شتاب ال 90
 افزایش شتاب پژو 206
 افزایش شتاب خودرو
 اگزوز بلوچی چیست
 اگزوز چیست
 اگزوز خودرو
 اگزوز‌های تک خروجی
 اگزوز دو خروجی چیست
 اگزوز اسپرت
 افزایش شتاب سمند EF7
 اگزوز ریموت دار چیست

این نوع اگزوز در بهبود شتاب خودرو تاثیری نداشته و بیشتر برای افرادی که دوست دارند صداهای متنوعی از اگزوز خود بشنوند، مورد استفاده قرار می گیرد. در این اگزوز راننده با زدن یک دکمه، صدای خروجی اگزوز خود را تغییر می دهد.

قابلیت ویژه کیت اگزوز ریموت دار را می توان این موضوع دانست شما فقط با زدن یک دکمه از روی ریموت، دریچه اگزوز را به صورت اسپرت تغییر داده و با زدن یک دکمه دیگر به حالت اولیه برگردانید. از نکات مهم و قابل استفاده در کیت اگزوز ریموتدار مدل ۱٫۵ اینچ و ۲٫۵ اینچ، صدا به صورت تدریجی تغییر می کند.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.