پیش‌ بینی قیمت خودرو تا پایان هفته

0

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو می‌گوید: در حال حاضر عرضه خودرو از سوی خودروسازان کاهش یافته است و دیده می‌شود هر هفته قیمت خودرو بین یک تا سه میلیون گران می‌شود.
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خودرو تا پایان هفته مجدد گران خواهد شد؟  گفت: در حال حاضر عرضه خودرو از سوی خودروسازان کاهش یافته است و فعلا در بازار خودروی چندانی برای فروش دیده نمی‌شود. تا زمانی که عرضه خودرو در بازار فروکش کند قیمت خودرو نیز در بازار گران می‌شود.

افزایش قیمت پراید قیمت خودرو اخبار بازار خودرو دلایل گران شدن خودرو سوابق سعید موتمنی اخبار خودروسازان

سعید موتمنی افزود: از چهارشنبه هفته گذشته تاکنون قیمت خودروها بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان گران شده است. در خودروهای مونتاژی نیز حدودا بین سه میلیون تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با افزایش قیمت مواجه بودیم. به عنوان مثال قیمت خودرو ۲۰۰۸ حدود سه میلیون تومان گران شده است. قیمت پژو پارس نیز از هفته گذشته تاکنون یک میلیون تومان گران شده است.

دولت در فرمول‌ گذاری قیمت خودرو موفق نبود

او اظهار کرد: دولت عملا در فرمول جدید قیمت‌گذاری پنج درصد زیر قیمت حاشیه بازار موفق نبوده است؛ چرا که قیمت خودرو از سال گذشته تاکنون افزایش قیمت چشم‌گیری داشته است و برآوردها نشان می‌دهد که افراد نیز نتوانستند در اجرای برنامه موفق عمل کنند.

موتمنی گفت: مسئولان در زمینه عرضه خودرو امروز و فردا می‌کنند و این در حالی است که در بازار شاهد عرضه به موقع خودرو نیستیم. با توجه به اینکه خودروسازان مداما برنامه پیش فروش خودرو را در دستور کار قرار می‌دهند اما از این برنامه تنها عده‌ای سود می‌برند. در حال حاضر قیمت خودروهایی همچون پراید ۱۱۱، ۱۳۱، ۱۴۱، ۱۵۱ به ترتیب ۵۳، ۴۱، ۵۶ و ۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار می‌گیرد. همچنین قیمت خودروهای مونتاژی همچون پژو ۲۰۰۸، جک اس ۵ و پژو ۲۰۷ به ترتیب بین ۳۸۰، ۳۰۵ و ۱۷۸ میلیون تومان خریدوفروش می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.