دانگ‌ فنگ IX5 جدید در بازار ایران +عکس

0

با انتشار تصاویری از بارگیری یک دستگاه دانگ‌فنگ مدل iX5 در ایران، گمانه‌زنی‌ها مبنی بر آغاز دور جدید فعالیت‌های این برند چینی افزایش یافت.
توقف نسبی تولید این برند با قدیمی‌ترین همکار خود یعنی ایران‌خودرو تمایل برای ورود از طریق شرکای دیگر را تقویت کرده است.
از شواهد امر این‌گونه برمی‌آید که دانگ‌فنگ قصد دارد فعالیت خود را در بازار خودرو ایران توسعه دهد. توقف نسبی تولید این برند با قدیمی‌ترین همکار خود یعنی ایران‌خودرو تمایل برای ورود از طریق شرکای دیگر را تقویت کرده است.

قیمت دانگ‌ فنگ IX5 مشخصات دانگ‌ فنگ IX5 تازه های خودرو در ایران مجله خودرو محصولات جدید دانگ و فنگ معرفی شاسی بلند دنیای خودرو DONGFENG IX5

شنیده‌ها حاکی از آن است که مذاکرات اولیه غیر از ایران‌خودرو با شرکت‌هایی مانند زامیاد و خودروسازی فردا نیز به سرانجام رسیده است. در این میان خودروسازی فردا با دو مدل SX6 و SX5 پیشتاز است. در ادامه شرکت زامیاد با مدل S16 یا همان زامیاد تیوان نیز برنامه‌های جدی را پیش روی خود می‌بیند.
فارغ از تمام این حرف و حدیث‌ها و گمانه‌زنی‌ها، انتشار تصاویر مدل لوکس این شرکت با نام iX5 می‌تواند نویدبخش سبک جدیدی از خودروهای چینی در بازار ایران باشد. این خودرو مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با ۱۵۰ تا ۱۸۰ اسب‌بخار قدرت و جعبه‌دنده آن CVT نسل چهار با سیستم انتقال قدرت FWD است.

۹۸ سال تلخ برای دانگ‌فنگ

تحریم، مشکلات بانکی و البته این اواخر ویروس کرونا کارنامه درخشانی را برای همکاری بین دانگ‌فنگ و ایران‌خودرو رقم نزدند. سال گذشته در گروه صنعتی ایران‌خودرو تنها ۲ هزار و ۳۳۱ دستگاه از تک‌ محصول دانگ‌فنگ یعنی H30 کراس تولید شد. این در حالی است که شرکت هایمای چین که با مشکلات مشابه هم‌وطن خود دسته و پنجه نرم می‌کرد به تولیدی بیش از ۷۲۰۰ دستگاه رسیده است. شهریور ماه سال ۹۸ تولید این خودرو بر اساس آمار سایت کدال به صفر رسید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.