هشدار پلیس درباره خرید خودروهای وارداتی

0

رئیس پلیس راهور فراجا نسبت به خرید خودروهای وارداتی کارکرده بدون پلاک ملی هشدار داد.

سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به مصوبه واردات خودروهای دست دوم اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی واردات خودروهای دست دوم را تصویب و به دولت ابلاغ کرد. دولت نیز به وزارت صمت ابلاغ کرده است که خودروهای دست دوم وارد شود اما فعلا سازوکار آن مشخص نشده است.

 

وی ادامه داد: موضوع مهمی که وجود دارد این است که فعلا آیین‌نامه‌ای در خصوص نحوه واردات، تامین ارز و یا میزان خودروهای وارداتی مشخص نشده است اما متاسفانه عده‌ای سودجو در فضای مجازی اقدام به انتشار فیلم‌هایی از خودروهای موجود در کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌کنند و قیمت‌های غیرصحیح نیز مطرح می‌کنند.

هادیانفر تصریح کرد: سودجویان در شبکه‌های اجتماعی اقدام به معرفی شماره تلفن یا دفاتر در تهران و شهرستان‌ها می‌کنند که متقاضیان برای واریز پول و ثبت سفارش خودرو اقدام کنند در حالی که آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو هنوز به تصویب هیئت وزیران نرسیده است.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: هموطنان عزیز مبادرت به پیش خرید یا واریز وجه ریالی و دلاری به هیچ شخصیت حقوقی اعم از افراد و شرکت‌ها نکنند چون هیچ یک از خودروهای مذکور تا ابلاغ آیین‌نامه اجرایی آن از سوی دولت، قابلیت شماره‌گذاری را ندارد. از این رو لازم است تا زمان تعیین ضوابط واردات خودرو در هیئت دولت، مردم از خرید وسفارش خودروهای وارداتی دست دوم یا صفر کیلومتر اجتناب کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا ضمن هشدار تاکید کرد: تا زمانی که آیین‌نامه و ضوابط مصوبه هیئت وزیران برای واردات خودروهای کارکرده تصویب نشود هموطنان هوشیار باشند و فریب سودجویان را نخورند.(ایسنا)

اولین خودروهای وارداتی کیا مجوز استاندارد گرفتند

شرکت کوشا خودرو اولین واردکننده‌ای بود که در دوره جدید اقدام به واردات خودروهای کیا کرد. حال پس از مدت‌ها شاهد هستیم که بالاخره مجوز استاندارد دو مدل از محصولات کیا صادر شده است. صبح امروز سازمان ملی استاندارد تاییدیه کیا پگاس و سراتو را به کوشا خودرو داده است و گفته می‌شود که طی روزهای آتی، مجوز استاندارد محصولاتی مانند اسپورتیج، سلتوس و… صادر می‌شود.

طی روزهای گذشته همکاری سازمان ملی استاندارد برای تسریع در فرایند واردات خودروهای صفر کیلومتر دو چندان شد و در نتیجه ترخیص محموله‌های خودروهای وارداتی آغاز گردید. همچنین این سازمان، مجوز اولین خودروهای کره‌ای و غیر چینی را اعطا کرده است.

با صدور مجوز و تاییدیه از سوی سازمان ملی استاندارد، دیگر امکان ترخیص خودروهای وارداتی کیا فراهم است و پس از آن شرکت کوشا خودرو می‌تواند محموله‌های اصلی پگاس، سراتو و… را به بازار ایران بیاورد. در حال حاضر کوشا خودرو نمونه‌های اولیه سراتو، اسپورتیج، سونت، سلتوس، پگاس و سید را به ایران آورده است و برنامه عرضه K5، ریو و پیکانتو را هم دارد.

همچنین اولیه محموله خودروهای کیا که حدود ۲۵۰ دستگاه هستند، در گمرک ایران موجود شده‌اند و امکان واردات بیش از هزار دستگاه دیگر از خودروهای این نشان کره‌ای هم فراهم است. برای همین باید منتظر بود و دید که چه زمانی امکان فروش خودروهای وارداتی جدید فراهم می‌شود و بالاخره خودروهای وارداتی مدل ۲۰۲۳ با پلاک ملی تردد خود را در جاده‌های ایران آغاز می‌کنند.(آخرین خودرو)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.