دلایل گاز خوردن بی دلیل پژو ۴۰۵ ،سمند و پژو پارس چیست؟

2

گاز خوردن بی دلیل خودرو یکی از مواردی است که اگر نادیده گرفته شود می‌تواند در بلند مدت خسارات جبران ناپذیری را بر روی خودرو باقی بگذارد. از آن گذشته گاز خوردن بی دلیل خودرو در حین رانندگی برای هر راننده‌ای ناخوشایند است و بهتر است قبل از آن که بیشتر اعصابتان را به هم بریزد، به دنبال علت گاز خوردن خودرو و رفع آن باشید. در این مطلب کوتاه سعی دارم مهم‌ترین دلایل گاز خوردن بی دلیل خودرو را با شما در میان بگذارم و راه حل‌های رفع این مشکل را با هم بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

گاز خوردن خودرو

اگر خودروی ایرانی سوار می‌شوید حتما برای یک بار هم که شده با این مشکل مواجه شده‌اید و این مشکل را تجربه کرده‌اید چون مشکل گاز خودرن بی دلیل خودرو در خودروهای ایرانی شکلی آشناست.

اما اگر به هر دلیلی تاکنون این مسئله را تجربه نکرده‌اید، شاید برایتان عجیب باشد و ندانید که منظور از گاز خوردن خودرو چیست. باید توضیح بدهم که در این حالت. بدون این که پایتان را بر روی پدال گاز فشار دهید، ماشین گاز خورده و دور موتور بالا می‌رود و حتی به ۲۰۰۰-۳۰۰۰ نیز خواهد رسید. در حالت رانندگی ماشین شتاب لازم را ندارد و با این که پدال گاز را فشارمی‌دهید احساس می‌کنید ماشین راه نمی‌رود و یا به عبارتی جون کافی ندارد. در هنگام عوض کردن دنده هم، وقتی کلاچ را فشار می‌دهید به محض فشار دادن کلاچ دور موتور بالا می‌رود. این کار باعث می‌شود در هنام عوض کردن دنده صدایی از گیربکس ماشینتان بشنوید که این مسئله در بلند مدت باعث خراب شدن گیربکس می‌شود و هزینه‌ای سنگین را برای شما بهه بار می‌اورد.

معمولا گاز خوردن اتومبیل در ابتدای امر کار پیچیده‌ای نیست و در اولین معابنه‌ی خودرو توسط مکانیک مشکل پیدا خواهد شد اما گاهی نیز این مشکل سخت تر رفع شده و صاحب خودرو را اذیت می‌کند.

مهم‌ترین دلایل گاز خوردن اتومبیل

۱- استپر موتور

دلایل گاز خوردن ال 90 دلایل گاز خوردن پراید رفع ایراد گاز خوردن 206 علت گاز خوردن پراید علت گاز خوردن سمند گاز خوردن پژو 405 علت گاز خوردن ماشین آموزش بستن استپر موتور پژو 405 علائم خرابی استپر موتور سنسور دریچه گاز پارس علائم خرابی سنسور دریچه گاز پراید آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک و برق خودر

معمولا اولین حدسی که مکانیک و خود شخص راننده برای مشکل گاز خوردن خودرو می‌زنند،‌ خراب شدن استپر خودرو است. استپر موتور قطعه‌ای کوچک است که وظیفه ی روشن بودن خودرو در دور موتور پایین را انجام می‌دهد. با خراب شدن استپر خودرو‌ موتور خودرو هم با مشکل کار می‌کند. در صورت موارد زیر ممکن است دلیل گاز خوردن خودرویتان خرابی استپر باشد:

– اگر با گرم شدن موتور خودرو دور موتور بدون فشار دادن پدال گاز تا ۲۰۰۰ هم برسد.

– کاهش شتاب خودرو در حالت گاز دادن

– خاموش شدن خودرو با رها کردن پدال گاز

– گیر کردن گاز و گاز نخوردن خودرو

– اشکال در روشن شدن خودرو در هوای سرد

۲- سنسور دریچه گاز

دلایل گاز خوردن ال 90 دلایل گاز خوردن پراید رفع ایراد گاز خوردن 206 علت گاز خوردن پراید علت گاز خوردن سمند گاز خوردن پژو 405 علت گاز خوردن ماشین آموزش بستن استپر موتور پژو 405 علائم خرابی استپر موتور سنسور دریچه گاز پارس علائم خرابی سنسور دریچه گاز پراید آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک و برق خودر

سنسور دریچه گاز حسگری است که بر روی دریچه‌ی گاز و در نزدیکی استپر بسته‌می‌شود. اگر مشکل از استپر اتومبیل نباشد معمولا دومین حدس مکانیک خرابی سنسور دریچه گاز خواهد بود. وظیفه‌ی این سنسور این است که با فشار دادن پدال گاز توسط راننده، میزان باز شدن دریچه‌ی گا را کنترل می‌کند.

دیر گاز خوردن و بالا رفن دور موتور بدون فشار دادن پدال گاز از مهم‌ترین علائم خرابی سنسور دریچه‌ی گاز است.

در بعضی از موارد با شست‌وشو و تمیز کردن درچه‌ی گاز مشکل گاز خوردن بی دلیل خودرو رفع شده و نیازی به تعویض قطعه خودرو نیست.

۳- هوا کشیدن دریچه گاز و منیفولد

سیستم مکش هوای خدرو به عنوان تنها راه تنفسی پیشراه، وظیفه تامین هوای تازه، عاری از ذرات و بدون تلاطم را بر سیلندرها بر عهده دارد. سیستم دریچه‌‌ی گاز هر چند وقت یکبار باید تمیز و بررسی شود اگر سیستم دریچه گاز هوا بکشد، باعث گاز خوردن بی دلیل ماشین و بالا رفتن دور موتور خودرو خواهد شد. همچنین خرابی واشر منیفولد هوا موجب نوسان دور خواهد شد.

۴- اشکال در ECU موتور

ممکن گاز خوردن خودروی شما به دلیل بهم ریخنگی برنامه ECU باشد. برای رفع این مشکل باید به تعمیرگاه مراجعه کنید تا این قطعه با دستگاه‌های مخصوص تست شود. معمولا در هر بار تعویض استپر خودرو نیاز به ریست دارد تا این مشکل به وجود نیاید. گاهی ممکن است در اثر شست‌وشوی موتور و یا بارندگی به بعضی از سنسورها مانند یلومتر آب رسیده باشد و باعث کارکرد نامنظم و بهم ریختگی ECU که همراه با فلش رفع عیب می‌شود.

۵- فیلتر هوا

تعویض منظم فیلتر هوا و باعث افزایش کارایی خودرو شده و از گاز خورد بی دلیل آن جلوگیری می‌کند. برای این که از گاز خوردن خودرو به دلیلعدم تعویض فیلتر هوا جلوگیری کنید، با هر بار تعویض روغن، فیلتر هوای اتومبیل خود را نیز عوض کنید.

سخن اخر

گاز خوردن بی دلیل خودرو مشکل جدی نادری نیست و همانطورکه گفته شد بیشتر ماشین‌های ایرانی و خصوصا محصولات سایپا هر چند وقت یکبار با این مسئله رو به رو هستند. اما در صورت توجه نکردن به آن در بلند مدت مشکلات جدی و پر هزیه‌ای را به بار می‌آورند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. Samanrbr می گوید

    سواستفاده گر تر از راننده جرثقیلا رو کره زمین پیدا نمیشه خدا لعنتشون کنه یکیشون انصاف ندارن طرف باطری رو گذاشت رو ماشینش شارژکرد به اندازه ی رب ۱۵۰۰ با جنگ و دعوا ازم گرفت

  2. رضا می گوید

    حالا من چیزی بگم به تجربه تون اضافه بشه! تو اتوبان قم تهران، یه دفعه پدال گازو رها کردم دیدم گاز پایین نمیاد! زدم کنار یه کم باهاش ور رفتم درست نشد، میکانیک سیار اومد چند تا عیب اساسی براش شمرد، در نهایت مبلغ هنگفتی خواست بکسل کنه، ببره مکانیکی
    آخرش چهارسو را برداشتم، پیچ هواکشو باز کردم، دیدم واشر هواکش رفته و دریچه گاز گیر کرده، درآوردم ماشین درست شد.دیروز رفتم تعویض روغنی، آقا واشر را درست سرجاش نذاشته.
    یکی میکانیک سیار بی انصاف و سوء استفاده کن را بیابید. دومی تعویض روغنی ناشی و کم دقت. موفق باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.