نکات مهم در مورد لاستیک خودرو

0

انتخاب لاستیک تمام فصول مناسب برای خودروی شما باید بر اساس اقلیم و همچنین نحوه رانندگی تان باشد. تولید کنندگان همچنین روند انتخاب را آسانتر می کنند. بیشتر لاستیک های تمام فصول با M+S به معنای برف و گل Mud + Snow بر روی جداره لاستیک نشانه گذاری می شوند. دیگر لاستیک ها ممکن است دارای نماد چهار فصل باشند.

قیمت لاستیک نکسن قیمت لاستیک کره ای سایت قیمت لاستیک قیمت لاستیک کومهو قیمت لاستیک هانکوک قیمت لاستیک پراید قیمت لاستیک رودستون قیمت لاستیک هانکوک پراید قیمت تایر بورس لوازم و قطعات خودرو بهترین لاستیک خارجی

ترکیبات سازنده تایر

این بخش، مواد سازنده لاستیک را توضیح می دهد. مثال:

TREAD PLIES=۱ PLY POLYESTER+۲ STEEL

یعنی رویه تایر مرکب از یک رویه پلی استری همراه دو لایه سیم فولادی است.

حرف اول که یک حرف انگلیسی هست نشان دهنده ی بیشترین سرعت قابل تحمل لاستیک هست و بیشتر از این سرعت کاملا برای ماشین خطرناک هستش!
به کدهای زیر توجه کنید:
Q=160KM
S=180KM
T=190KM
U=200KM
H=210KM
V=240KM
W=270KM
Y=300KM
Z=+240KM
مثلا همون اچ که مثال زده بودم می تونه تا سرعت ۲۱۰ کیلومتر رو تحمل کنه و بیشتر از اون خطرناک هستش و امکان ترکیدن لاستیک بالاست!

و اما مشخصه دوم کد یک عدد هست که نشان دهنده ی بیشترین وزن قابل تحمل برای هر لاستیک می باشد یعنی هر عدد نشان دهنده ی یک وزن خاص است:
۶۴ ۲۸۰
۶۵ ۲۹۰
۶۶ ۳۰۰
۶۷ ۳۰۷
۶۸ ۳۱۵
۶۹ ۳۲۵
۷۰ ۳۳۵
۷۱ ۳۴۵
۷۲ ۳۵۵
۷۳ ۳۶۵
۷۴ ۳۷۵
۷۵ ۳۷۸
۷۶ ۴۰۰
۷۷ ۴۱۲
۷۸ ۴۲۵
۷۹ ۴۳۵
۸۰ ۴۵۰
۸۱ ۴۶۲
۸۲ ۴۷۵
۸۳ ۴۸۷
۸۴ ۵۰۰
۸۵ ۵۱۵
۸۶ ۵۳۰
۸۷ ۵۴۵
۸۸ ۵۶۰
۸۹ ۵۸۰
۹۰ ۶۰۰
۹۱ ۶۱۵
۹۲ ۶۳۰
۹۳ ۶۵۰
۹۴ ۶۷۰
۹۵ ۶۹۰
۹۶ ۷۱۰
۹۷ ۷۳۰
۹۸ ۷۵۰
۹۹ ۷۷۵
۱۰۰ ۸۰۰
۱۰۱ ۸۲۵
۱۰۲ ۸۵۰

مقاومت حرارتی
مقاومت حرارتی تایرها با حروف مشخص می‌شوند.
مقاومت حرارتی تایرها به‌ترتیب از بالاترین تا پایین‌ترین درجه، با حروف A B یا C مشخص می‌شوند.

۷. Traction
این واژه در یک تایر، میزان قابلیت ایستایی آن را در جاده‌های خیس نشان می‌دهد. این واژه، گریدهای بالاتر تایر، این امکان را می‌دهند که خودروی خود را در جاده‌های خیس، در مسافت کوتاهتری نسبت به تایرهای با گرید پایین‌تر، متوقف کنید. میزان Traction از بیشترین تا کمترین، به‌ترتیب با حروف “B” ،”A” ،”AA” و “C” تعریف می‌شود.

۸ . Treadwear
این عدد، نرخ سایش تایر را به ما نشان می‌دهد. عدد بالاتر، بیانگر این است که ساییده شدن لاستیک زمان بیشتری طول می‌کشد. بنابراین زمان ساییده شدن یک تایر با گرید ۲۰۰ دو برابر تایری با گرید ۴۰۰ است.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.