مقایسه تویوتا کرولا با هیوندای سوناتا + مشخصات فنی

0

مشخصات فنی خودرو تویوتا کرولا و هیوندای سوناتا در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، تویوتا کرولا با هیوندای سوناتا است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی تویوتا کرولا:

تویوتا کرولا، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۰۸ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۷۹۴ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۳۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۷۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۲۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه تویوتا کرولا با هیوندای سوناتا + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۴ دنده خودکار استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۱.۹ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۰ لیتر است.

مقایسه تویوتا کرولا با هیوندای سوناتا + مشخصات فنی
از جمله امکانات این خودرو می‌توان به  شیشه بالابر برقی مجهز به عملکرد بازگشت اتوماتیک شیشه در سمت راننده، شیشه‌ها با لایه ضد UV ، برف پاک‌کن‌های تناوبی قابل تنظیم ، آینه‌های بغل برقی، تاشو، همرنگ بدنه ، فرمان چهار پره چرمی به همراه دکمه‌های کنترل سیستم صوتی،  مجهز به سرعت سنج ، تنظیم زاویه نور چراغ جلو (بالا و پایین) دستی ، کولر اتوماتیک  اشاره کرد.


این خودرو در نوع سفارشی نیز تجهیزاتی دارد که شامل کروز کنترل ، صندلی‌های عقب با قابلیت تاشو ، سقف کشویی شیشه‌ای ، رینگ اسپرت ، بال عقب، چراغ مه‌شکن جلو و سنسور پارک عقب است.

معرفی هیوندای سوناتا:

هیوندای سوناتا، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۰۵ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۴۰۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۷۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه تویوتا کرولا با هیوندای سوناتا + مشخصات فنی
در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۲ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰.۴ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۸.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۷۰ لیتر است.

مقایسه تویوتا کرولا با هیوندای سوناتا + مشخصات فنی
از جمله تجهیزات این خودرو می توان به صندلی برقی برای راننده، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، سنسور پارک عقب، تنظیم گودی کمر صندلی راننده ،  فرمان برفی تلسکوپی و فرمان بشکن اشاره کرد.

مقایسه تویوتا کرولا با هیوندای سوناتا + مشخصات فنی

خودرو
تویوتا کرولا Xli 1.8 هیوندای سوناتا
کشور سازنده
ژاپن
کره جنوبی
سال (طراحی)
۲۰۰۸ ۲۰۰۵
موتور
۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور
۱۷۹۴سی سی ۲۴۰۰سی سی
حداکثر قدرت
۱۳۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه ۱۷۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
۱۷۰ نیوتن متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه ۲۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده
۴ دنده خودکار ۵ دنده خودکار
شتاب ۰ تا ۱۰۰
۱۱.۹ ثانیه ۱۰.۴ ثانیه
حداکثر سرعت
۱۹۵ کیلومتر در ساعت ۲۰۲ کیلومتر در ساعت
وزن
۱۲۱۵ کیلوگرم ۱۴۹۳ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
۴۵۴۰ طول – ۱۷۶۰ عرض – ۱۴۶۵ ارتفاع ۴۷۹۸ طول – ۱۸۳۰ عرض – ۱۴۷۵ ارتفاع
فاصله بین دو محور
۲۵۹۸ میلیمتر ۲۷۳۱ میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر ۸.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
۵۰ لیتر ۷۰ لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو ۴ یورو ۳
میزان تولید CO2
۱۵۰ گرم در هر کیلومتر ۱۸۴ گرم در هر کیلومتر
ترمز و پایداری
ABS-EBD EBD – ABS – ESP
کیسه هوا
دو عدد کیسه هوا کیسه هوای سرنشینان جلو – جانبی – مجموعا ۱۰ کیسه هوا
سیستم صوتی
سیستم صوتی CD به همراه ۶ بلندگو CD

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.