علت کاهش کشش خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۹۳

0

خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۹۳ دارم و حدود سه‌هفته است زمانی که پدال گاز را فشار می‌دهم، خودرو کشش خوبی مانند قبل ندارد. همچنین در زمان حرکت در سربالایی‌ها این قضیه بیشتر حس می‌شود. علاوه‌براین اخیرا مصرف‌سوخت خودرو افزایش یافته است؛ علت چیست؟

این نکته را درنظر داشته باشید که عیب‌یابی از راه دور نمی‌تواند دقیق باشد و نیاز به‌بررسی‌ بیشتری دارد. اما به‌طور کلی عدم‌کشش مناسب در خودروهای انژکتوری ناشی از سه‌علت اصلی است.

به گزارش کارستان به نقل از  اخبار خودرو​ ،این نکته را درنظر داشته باشید که عیب‌یابی از راه دور نمی‌تواند دقیق باشد و نیاز به‌بررسی‌ بیشتری دارد. اما به‌طور کلی عدم‌کشش مناسب در خودروهای انژکتوری ناشی از سه‌علت اصلی است. (فراموش نکنید که بسته به‌نوع کویل و سیستم جرقه‌زنی، این عیب‌یابی متفاوت خواهد بود.)نخستین‌‌مورد ناشی از معیوب شدن یا حتی نیم سوزشدن کوئل است.

آموزش مکانیک و برق خودرو تعمیرات تخصصی پژو 206 معایب پژو 206 تیب 2 علت کپ کردن 206 علت کپ کردن ماشین علت کپ کردن پژو پارس آموزش تنظیم موتور خودرو آدرس تعمیرگاه های تهران خطای دریچه گاز پژو 206 علت مکث پژو 206 تاثیر پاور مکث بر مصرف سوخت رزوناتور خودرو چیست رزوناتور 206

به‌عبارت دیگر اگر کویل خودرو شما با روغن‌موتور در تماس باشد، منجربه‌خرابی آن می‌شود و درنهایت زمانی که دورموتور افزایش می‌یابد، جرقه‌زنی به‌درستی صورت نمی‌گیرد. در این حالت برای رفع مشکل باید دستگاه عیب‌یاب به ECU متصل و خطای مربوطه پاک و درعین‌حال قطعه کویل نیز تعویض شود.

کشش و شتاب نامطلوب خودرو می‌تواند ناشی از سیستم انتقال قدرت نیز باشد. به‌بیان ساده‌تر باید گفت باتوجه به‌آنچه شما بیان کردید، باید دیسک و صفحه‌کلاچ نیز مورد بررسی قرار گیرد. اگر این قطعات معیوب شده باشند یا به‌اصطلاح پس از مدت بسیار طولانی عمر مفیدشان به‌اتمام رسیده باشد، قدرت و گشتاور را به‌خوبی به‌سیستم انتقال قدرت، منتقل نمی‌کنند و برای برطرف شدن مشکل باید این قطعات تعویض شوند. همچنین عدم‌کشش مناسب می‌تواند ناشی از معیوب بودن متعلقات سیستم جرقه‌زنی باشد که برای رفع مشکل باید این قطعات بررسی و درصورت نیاز تعویض شود.

اما درپاسخ به‌بخش پایانی سوال شما باید گفت عدم‌توجه به‌کارکرد مناسب و عدم‌تعویض فیلترهوا و شمع‌های موتور چنین مشکلی را ایجاد می‌کند. بنابراین درمرحله نخست باید فیلترهوا و پس از آن شمع‌های موتور نیز با نمونه توصیه‌شده توسط کمپانی سازنده تعویض شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.