اگر اکسل خودرو بر اثر تصادف یا برخوردهای شدید کج شود

0

مکانیک وعیب یابی خودرو ،نکته فنی و کاربردی

در خودرو اکثر قطعات حرکت پس و پیش و دورانی دارند، بنابراین بایستی به درستی در جای خود حرکت کنند تا لرزش و تکانی در خودرو احساس نشود.

اگر اکسل خودرو بر اثر تصادف یا برخوردهای شدید کج شود، پس از مدتی، در سرعت‌های بالا حرکت نرم و بدون لرزش خودرو را با مشکل مواجه خواهد کرد. این مساله ممکن است بدلیل وجود مشکل در میل گاردان نیز بوجود آید. وظیفه این قسمت انتقال نیرو به چرخ‌های عقب در خودروهای دیفرانسیل عقب است، که اگر کج شود می‌تواند در خودرو لرزش ایجاد کند.

علائم خرابی اکسل عقب 206 اکسل پراید اکسل چیست بلبرینگ اکسل پژو 405 تعمیر اکسل خودرو تعمیر اکسل عقب سمند بلبرینگ اکسل عقب 206 تعمیر اکسل عقب پراید آموزش مکانیک خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش تعمیر خودرو

همچنین تویی چرخ که انتهای میل گاردان در آن قرار می‌گیرد، بایستی سالم باشد و روغن از آن نشت نکند. گرد و غبار جاده می‌تواند عاملی برای کثیف شدن آن و در نتیجه از بین بردن این قسمت شود که در ایجاد لرزش خودرو بی‌تاثیر نیست.

در خودروهای دیفرانسیل جلو، از بین رفتن تویی چرخ به معنای تعویض یک اکسل است، بنابراین در سرویس و کنترل این بخش نیز سهل‌انگاری نکنید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.