رونمایی از خودروی تمام ایرانی کوهستان در مشهد +عکس

0
معاون علمی و پژوهشی سپاه امام رضا(ع) گفت: از خودروی چند منظوره و آفرود ساخت شرکت‌های دانش بنیان سپاه امام رضا(ع) رونمایی شد.

 محمودرضا کفاش معاون علمی و پژوهشی سپاه امام رضا(ع) گفت: با حضور سردار سرتیپ نظری فرمانده سپاه امام رضا (ع) و مسئولان از خودروی چندمنظوره “آفرود۲۵۰ سی سی ” که به دست مرکز رشد خلاقیت، نوآوری شهید تقی پور ساخته شده است رونمایی شد.

او افزود: یکی از اهداف سازمان علمی پژوهشی سپاه امام رضا (ع)، توجه و ایجاد مراکز رشد، نوآوری با دو هدف، ایجاد محصولات فناوری و نوآور و دیگری اشتغال‌زایی، خلق ثروت یا تولید ثروت براساس منظومه فکری رهبر معظم انقلاب است.

معاون علمی و پژوهشی سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: ۹ مرکز رشد خلاقیت و نوآوری در سطح استان خراسان رضوی راه‌اندازی، ایجاد و حمایت کرده‌ایم و مرکز شهید تقی‌پور یکی از این مراکز است که در حوزه هوانوردی، صنایع هوایی و خودرویی فعال است.

کفاش با اشاره به اینکه یکی از اهداف این مرکز رشد تولید محصولاتی در خصوص نوآوری فناوری نوظهور است، بیان کرد: تمامی مراکز را به نام یک شهید نام‌گذاری کرده‌ایم و مرکز رشد شهید تقی پور به نام این شهید مدافع حرم نام گذاری شده است.

شرکت های دانش بنیان ایران اخبار مشهد تازه های خودرو در ایران مجله ماشین ارزانترین خودرو آفرود پیشرفت تکنولوژی در ایران معرفی خودرو مجله خودرو دنیای خودرو مجله خودرو کارستان اخبار سپاه

او در ادامه با اشاره به مختصات این خودروی تولیدی تصریح کرد: این خودرو با موتور ۲۵۰ سی سی، قابلیت استفاده به صورت کوهستانی، جاده‌های خاکی را دارد؛ همچنین تحمل وزن ۳۰۰ کیلوگرم وزن حمل بار را با دو سرنشین دارد، در قیاس با نمونه خارجی مدل چینی آن حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان قیمتش است در صورتی که قیمت این خودرو نهایتا ۱۲۰ میلیون تومان است و در تیراژ بالا  قیمت کمتری خواهد داشت، یکی از نمونه‌هایی است که برای اولین بار در سطح کشور تولید می‌شود و یک فناوری جدید نوظهور است.

معاون علمی و پژوهشی سپاه امام رضا(ع) تأکید کرد: قابلیت تولید ماهانه ۵۰ خودرو را داریم، این مرکز آمادگی دارد در طول ماه برای هر سفارش دهنده این تعداد را تولید کند و توانایی آن را داریم.

کفاش اظهار کرد: در مسیر پیشرفت نوآوری طبق فرمایشات رهبر انقلاب ملزم به حمایت از تولید هستیم؛ در نتیجه مهم‌ترین هدف سازمان علمی پژوهشی سپاه امام رضا حمایت از تولید است.

او افزود: بسیج پیشگام در رفع موانع و کمک به تولید کننده است، بنا داریم از نخبگان بسیجی در حد وسع و توانمان حمایت کنیم؛ همچنین پایگاه‌های علمی را در نظر داریم و از سال ۹۸ تا این لحظه ۴۳ پایگاه علمی در سطح استان خراسان رضوی راه‌اندازی، حمایت کرده‌ایم.

معاون علمی و پژوهشی سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: یکی از وظایف مهم این پایگاه‌ها مسجد محوری است، دومین وظیفه  تقویت بنیه علمی بسیجیان جامعه هدف مدنظر است.

کفاش بیان کرد: برگزاری کلاس‌های تقویتی، مشاوره‌های تحصیلی، بازدید‌های علمی؛ که در یک پایگاه می‌تواند انجام شود نیز در دستور کار است.

او تصریح کرد: بنا داریم امسال ۶۵ پایگاه علمی در استان ایجاد، حمایت، راه اندازی کنیم، برنامه دیگر سازمان راه‌اندازی و حمایت از مراکز تحقیقات کاربردی است؛ مطمئنا این مراکز به ارائه راه کار، مطالبه گری هدفمند از دستگاه‌های اجرایی کمک می‌کنند.

معاون علمی و پژوهشی سپاه امام رضا(ع) تاکید کرد: یکی از اهداف ما در مراکز حمایت رسیدن به شرکت‌های فناوری با هدف دستیابی به شرکت‌های دانشی است، ۵ هزار و سیصد شرکت دانش‌بنیان داریم که براساس فرمان مقام معظم رهبری باید ۴۰۰ هزار شرکت دانش بنیان در افق ۴۰ ساله آینده؛ یعنی سال ۱۴۰۴ ایجاد راه‌اندازی، حمایت، و هدایت شود.

کفاش اظهار کرد: بنابراین بسیج به عنوان مجموعه‌ای که از بطن جامعه شکل گرفته وظیفه دارد در این مورد ورود کند، ما در ۵ سال آینده حد اقل حدود ۶۰۰ شرکت دانش بنیان را در سطح استان راه اندازی کنیم.

منبع:تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.