میل لنگ زانتیا تکسین TEKSIN

0

برند: تکسین، کونکس شناسه محصول: tk-cs12 دسته: انواع خودرو, زانتیا ۲۰۰۰, لوازم یدکی خودرو, موتوری TEKSIN یدک, تعمیر موتور, تکسین, زانتیا, قطعات موتوری, میل لنگ, میل لنگ تکسین، میل لنگ زانتیا, میل لنگ زانتیا تکسین, میل لنگ زانتیا تکسین TEKSIN

قیمت بازار

۹۹۹,۰۰۰ تومان

میل لنگ زانتیا تکسین TEKSIN

میل لنگ زانتیا تکسین TEKSIN ساخته شده از برترین مواد اولیه آلیاژ چدنی و آلومینیوم از کشور ترکیه و کره جنوبی

کیفیتی برتر در زمینه قطعات موتوری

قیمت میل لنگ زانتیا اجرت تعمیر موتور زانتیا هزینه تعمیر موتور زانتیا قیمت لوازم یدکی بهترین میل لنگ خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش تعمیر خودرو

میل لنگ زانتیا تکسین TEKSIN

میل‌لَنگ قطعه‌ای در موتورها است که حرکت خطی پیستون‌ها را تبدیل به حرکت دورانی می‌کند.

میل‌لنگ به‌طور معمول به وسیله یاتاقان روی بلوک سیلندر سوار می‌شود و قطعه‌ای به نام «بغل یاتاقانی»

خلاصی یا لقی طولی؛ میل‌لنگ را تنظیم می‌کند. خلاصی میل‌لنگ در یاتاقان کمتر از یک دهم میلیمتر است.

میل‌لنگ دارای لنگ‌ها یا نقاط اتصال ثابت و متحرک است. لنگ‌های ثابت به وسیله یاتاقان‌های ثابت روی بلوک سیلندر بسته می‌شوند و فقط حرکت چرخشی دارند و به همین منظور به این نام خوانده می‌شوند.

لنگ‌های متحرک که علاوه بر حرکت چرخشی حرکت دورانی نیز دارند به وسیله یاتاقان متحرک به شاتون وصل می‌شوند.
شاتون نیز از طریق «گژن‌پین» به پیستون متصل می‌شود و به این طریق حرکت رفت و برگشت پیستون که کورس پیستون
نامیده می‌شود به حرکت دورانی تبدیل می‌شود.

روی لنگ‌های ثابت میل‌لنگ سوراخ‌هایی وجود دارد که به لنگ‌های متحرک راه دارند، روغن موتور از طریق این سوراخ‌ها یاتاقان‌های متحرک را روغنکاری می‌کند. به‌طور معمول در قسمت جلویی میل‌لنگ،‌ دنده‌ای وجود دارد که به وسیله تسمه یا زنجیر تایمینگ میل‌بادامک یا میل‌سوپاپ را می‌چرخاند. نیروی چرخش دینام «آلترناتور»، پمپ هیدرولیک فرمان، کمپرسور کولر و واترپمپ نیز از طریق چرخش میل‌لنگ و به وسیله تسمه‌ها و پولی‌ها تامین می‌شود. چرخ طیار یا فلایویل در قسمت انتهایی میل‌لنگ بسته می‌شود که دیسک و کاور کلاچ روی آن بسته می‌شوند و نیرو را به گیربکس و سپس به چرخ‌ها انتقال می‌دهند.
برای درک بهتر مکانیزم عملکرد میل‌لنگ می‌توان آن را به رکاب‌های دوچرخه تشبیه کرد، همان‌طور که نیروی پای رکاب‌زن به رکاب‌ها باعث به حرکت درآمدن چرخه‌ای می‌شود که زنجیره بر آن حرکت می‌کند، نیرویی میل‌لنگ را به تحریک وامی‌دارد و میل‌لنگ اتومبیل را حرکت می‌دهد.

میل لنگ زانتیا تکسین

تقریبا می‌توان گفت تمام وظیفه به حرکت درآوردن یک اتومبیل به گردن جناب «میل‌لنگ» است و اگر او نلنگد، همه چرخ‌های اتومبیل لنگ خواهد ماند.
میل‌لنگ از جنس فولاد با روکش کُرُم نیکل است و به روش آهنگری ساخته می‌شود و بعد آن را با ماشین تراش پرداخت می‌کنند.قسمت‌های مختلف روی میل‌لنگ عبارتند از محورهای ثابت که روی تکیه‌گاه‌های بلوک موتور توسط یاتاقان‌های ثابت محکم می‌شود.

لنگ‌های متحرک، توسط یاتاقان‌های متحرک به شاتون متصل می‌شود و نیروی پیستون‌ها به شاتون و از آنجا به میل‌لنگ منتقل و باعث گردش آن می‌شود.
همچنین وزنه‌های تعادل به قسمت‌های لنگ متصل و باعث بالانس میل‌لنگ در به گردش درآمدن و جلوگیری از ارتعاش آن می‌شود.

میل لنگ زانتیا

نخست گرداندن شاتون و به همراه آن حرکت پیستون و برعکس (رابطه ۲ طرفه است که در زمان احتراق پیستون و شاتون باعث حرکت آن شده و در زمان‌های دیگر میل‌لنگ باعث حرکت پیستون می‌شود.)

دوم، انتقال نیرو به دستگاه انتقال نیرو (به‌وسیله فلایویل.)

سوم، تبدیل حرکت خطی پیستون به حرکت دورانی.

چهارم، انتقال حرکت چرخشی به میل سوپاپ، فولی پروانه، دینام و واتر پمپ.

البته پولی سر میل‌لنگ هم برای خودش وظایفی دارد. ازجمله گرداندن قطعاتی مانند واتر پمپ، دینام، کولر و هیدرولیک فرمان،‌ جلوگیری از ارتعاشات میل‌لنگ،‌ تنظیم سیستم جرقه و وسیله‌ای برای برگرداندن روغن به داخل موتور

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.