پرسش و پاسخ خودرویی

1

۱-اگر دیسک و صفحه به اصطلاح ضعیف شود و مالک خودرو نسبت به تعمیر آن اقدام نکند چه مشکلی ممکن است برای خودروبه وجود آید؟

ضعف یا کاهش ضخامت دیسکو صفحه کلاچ منجر به هدررفت انرژی خواهد شد که پیامدهای آن، کاهش کشش و توان خودرو، افزایش مصرف سوخت،افزایش گرمای تولیدشده در مجموعه انتقال نیرو و در حالت های شدید، ایجاد آسیب به قسمت های دیگر است.

۲-فرق سیستم انتقال قدرت ME با BE4 و BE3 در چیست؟کدام بهتر است؟

جعبه دنده های مختلف که برای شناسایی در زنجیره تامین قطعات ازکدهای متفاوتی استفاده می کنند، برای محصولات مختلف و پیشرانه های متناسب با خود طراحی شده اند. در واقع تفاوت میان جعبه دنده های مختلف، در تعداد دنده وضرایب و نسبت های آن هاست تا در خودروهای متنوع قابلیت استفاده داشته باشند؛مثال تفاوت گیربکس پیکان سواری با پیکان وانت این است که ضریب دنده ها درپیکان وانت سنگین تر است تا خودرو بتواند بار سنگینی را که بر آن قرار گرفته حمل کند و در عوض به دلیل زیاد بودن نسبت دنده ها، حداکثر سرعت کم تری نسبت به مدل سواری دارد.

۳-یک دستگاه پژو ۴۰۵ دارم که فرمان آن در سرعت ۱۰۰ تا ۱۰۵ آن هم هنگام حرکت نه هنگام ترمز زدن، لرزش دارد دلیل چیست؟

لرزش فرمان در سرعت های بالا معمولا به دلیل بالانس نبودن چرخهاست، اما اگر این اتفاق فقط در هنگام استفاده از ترمز می افتد، ممکن است به دلیل اشکال در جلوبندی و یا تاب داشتن دیسکهای ترمز باشد.توصیه می شود از دیسک های ترمز استاندارد استفاده شود.

۴-از لحاظ اقتصادی و نگهداری کدام موتور بهتراست؛ ایی اف ۷ یا تی یو ۵

هر دو پیشرانه از فن آوری بالایی برخوردارند و مصرف سوخت کم وبیش مشابهی دارند، اما از نظر قطعات یدکی، پیشرانه تی یو ۵ فراوانی بیشتری دارد و به همین خاطر هزینه کمتری خواهد داشت.

آموزش عیب یابی خودرو آموزش تعمیر جلوبندی پراید آموزش تعمیر خودرو بهترین جلوبندی ساز تهران ایرادات جلوبندی عیب یابی پژو 206 مجله خودرو کارستان عیب یابی جلوبندی سمند عیب یابی جلوبندی پژو

۵-چرا شتاب پژو ۴۰۵ مدل ۲۰۰۰ در سربالایی کم می شود؟

طبیعی است که در همه وسایل نقلیه، هر نوع بار اضافه بر موتور از جمله افزایش تعداد سرنشین یا بار، سربالایی و یا باد مخالف، بر عملکرد آن تاثیر منفی یا کاهنده خواهد داشت و مختص یک خودرو نیست. اما اگر فکر می کنید که این کاهش شتاب، غیرطبیعی است شاید علت آن تنظیم نبودن موتور یا ضعف دیسک و صفحه کلاچ باشد.

۶-حداکثر قدرت موتور در پایه بنزینی محاسبه می شود یا گازسوز؟

در پیشرانه های دوگانه سوز، مشخصه های عملکردی نظیر حداکثر قدرت، حداکثر گشتاور، میزان مصرف سوخت، شتاب صفرتاصد و امثالهم در دو حالت بنزینی و گازسوز اندازه گیری و به همین صورت نیز در مشخصات فنی خودرو قید می شود.

۷-پس از طی مسافتی با بنزین و تعویض به گاز، خودرو با اولین توقف خاموش می شود و خاموش شدن چندین بار تکرار می شود تا به حالت عادی برگردد. استپر گاز و بنزین را سرویس کردم ولی فرقی نکرد؟

چنین موردی ممکن است به دلیل خارج شدن ایی سی یو از تنظیم هم باشد و در هر صورت بهتر است خودرو از نزدیک بررسی شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. فرید می گوید

    ۲۰۶ مدل ۸۷ دارم چند وقته وقتی میخوام ماشین و خاموش کنم وقتی سوئیچ و میبندم ماشین خاموش نمی‌شود و سوئیچ هم در میاد بازم روشنه باید چند دفعه سوئیچ و جا بزنم آستارا بزنم با اینکه ماشین روشنه که قیژ صده میده بعد ببندم که خاموش بشه علت چیست و راه حل چیست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.