دیسک و صفحه رانایی والئو فرانسه

0

دیسک و صفحه رانا، لوازم یدکی خودرو

بهترین قیمت بازار

۲,۱۵۰,۰۰۰ تومان

دیسک و صفحه رانایی والئو چیست؟

دیسک و صفحه قسمتی از جعبه دنده است که وظیفه انتقال نیرو را بر عهده دارد. در اتومبیل، کلاچ وظیفه دارد تا حرکت چرخشی را از یک شفت به شفت دیگر انتقال دهد. این قطعه به عنوان یک قطع و وصل کننده، در سیستم های انتقال نیرو عمل می کند.

پس کلاچ کار قطع و وصل کردن نیرو را در سیستم های انتقال نیرو بر عهده دارد. به عبارتی دیگر، توان و نیرویی که توسط موتور تولید می شود را کنترل می کند.

زمانیکه حین حرکت خودرو از دنده استفاده می کنید، نیرو افزایش یافته و به چرخ دنده ها منتقل می شود. البته این روند برای خودرو هایی است که دارای دتده دستی هستند و در خودرو های اتوماتیک، به صورت خودکار صورت می پذیرد.

در خودرو هایی که دارای دنده دستی هستند، پدال کلاچ به صفحه کلاچ متصل است. در این نوع خودرو ها، نیروی موتور از طریق پدال به صفحه و سایر بخش ها می رسد.

انتقال نیرو توسط دیسک و صفحه به ۳ دلیل و هدف زیر انجام می شود:

  1. وارد شدن گشتاور کافی به سایر بخش هایی که در به حرکت در آوردن خودرو نقش دارند
  2. قطع کردن ارتباط موتور با سایر بخش ها و میسر کردن تعویض دنده
  3. به حداقل رساندن گشتاور قسمت های دوار

برند والئو فرانسه قیمت دیسک و صفحه والئو فرانسه قیمت لنت ترمز والئو فرانسه قیمت صفحه کلاچ قیمت دیسک وصفحه رانا آموزش تعمیر کلاچ آموزش تعویض دیسک و صفحه کلاچ اجرت تعویض صفحه کلاج گیربکس دلایل خراب شدن سیم کلاچ علت خراب شدن کلاچ آموزش تعمیر خودرو

علائم خرابی دیسک و صفحه رانایی والئو :

خرابی دیسک و صفحه رانایی والئو  دارای نشانه هایی است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

  • سفتی پدال کلاچ
  • پرش پا و صدای دنده
  • عدم ارتباط مناسب بین دور موتور و سرعت
  • سخت شدن تعویض دنده
  • لرزش خودرو در شروع حرکت
  • خاموش نشدن خودرو

هنگامی که پدال کلاچ سفت می شود، نشان از فقدان حالت ارتجاعی و فنری پدال است. در این مورد، باید برای تعویض صفحه کلاچ اقدام نمایید.

زمانی که صفحه کلاچ خراب می شود، با هر بار رها کردن پدال، پای راننده هم به سمت عقب پرت می شود. در این مورد، هنگام تعویض دنده ها، سر و صدا هایی شنیده می شود.

زمانیکه صفحه کلاچ خراب است، دور موتور افزایش می یابد، ولی سرعت خودرو متناسب با این دور موتور زیاد نمی شود. در این مورد نیز باید اقدام به تعویض صفحه کلاچ بکنید.

سخت شدن تعویض دنده و یا به اصطلاح “درست جا نیفتادن دنده” نیز از نشانه های فرسودگی این قطعه است.

هنگامیکه خودروی شما در حال حرکت است، در همان ابتدای رانندگی، یعنی زمانیکه آنرا روی دنده یک می گذارید و یا هنگامی که پدال کلاچ را رها می کنید، اتاق خودرو به لرزش می افتد.

از دیگر علائمی که نشان دهنده خرابی دیسک و صفحه رانایی والئو  است، خاموش نشدن خودرو در زمانی است که آنرا در دنده دو قرار داده اید و ماشین خود را به حال خود رها کرده اید.

دلایل خرابی دیسک و صفحه رانایی والئو :

خرابی دیسک و صفحه رانایی والئو  دارای دلایل و عواملی است که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم:

  1. با شتاب زیاد رانندگی کردن
  2. وارد کردن فشار به موتور در سربالایی ها
  3. متوقف کردن خودرو در سربالایی ها به وسیله کلاچ
  4. زیاد بودن تعداد سرنشینان خودرو
  5. تعویض نادرست دنده
  6. استفاده زیاد از کلاچ در رانندگی
  7. اضافه کردن قدرت به محفظه موتور خودرو

به طور کلی، کلاچ و ترمز گرفتن به صورت مداوم در حین رانندگی، باعث استهلاک صفحه کلاچ میشود. عمر این قطعه برای خودرو هایی که برای رانندگی های جاده ای و بیرون از شهر مناسب هستند، بیشتر است. برای اینکه کمتر درگیر ترافیک هستند. ولی رانندگانی که در مسیر های شهری تردد می کنند، باید به طور پیوسته صفحه کلاچ خود را بررسی کرده و از سلامتی آن اطمینان حاصل کنند.

تعویض صفحه کلاچ کاری بسیار تخصصی بوده و باید حتما آن را به کاردان بسپارید. این قطعه بسیار حساس است و هنگام تعویض آن باید به نکاتی مانند استفاده از کاسه نمد، تنظیم درست سیم کلاچ و روغن کاری بلبرینگ توجه شود.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.