معرفی موتورسیکلت دوکاتی Streetfighter مدل 2023 (تصاویر)

0

شاید نتوانید فوراً تغییراتی را که دوکاتی در استریت فایتر V4 2023 ایجاد کرده است تشخیص دهید، اما این شرکت پرچمدار خود را به همان مسیری هدایت کرده است که Panigale V4 بر اساس آن یک سال گذشته در پیش گرفته بود – با تغییراتی در ارگونومی ، شاسی ، الکترونیک و معرفی نسخه SP2 برتر برای جایگزینی SP قدیمی.

مانند گذشته، این محدوده با معرفی موتورسیکلت دوکاتی Ducati Streetfighter 2023, شروع می‌شود، که اساساً Panigale V4 با گیره‌های آن با میله‌های مستقیم جایگزین شده است. در وسط خط، Streetfighter V4 S قرار دارد که سیستم تعلیق الکترونیکی Ohlins و چرخ‌های فورج شده Marchesini را به دست می‌آورد. در بالای خط، Streetfighter V4 SP2 یک مخزن سوخت آلیاژی خالی، کلاچ خشک، بال‌های کربنی و محافظ گل، چرخ‌های فیبر کربنی، ترمزهای Brembo Stylema R و شماره تولید خود را که روی میله‌ها نقش بسته است که در این مدل جدید اضافه می‌کند.

در دید کلی و خلاصه می توان در مورد مزایا و معایب موتورسیکلت دوکاتی 2023 چنین گفت: نقاط مثبت مخزن جدید ظرفیت سوخت را افزایش داده و ارگونومی را بهبود بخشیده است همچنین به‌روزرسانی‌های الکترونیکی سواری را آسان‌تر کرده و آینه های نقطه محوری بازوبند اصلاح شده به Panigale V4 تغییر داده شده است. اما از نقاط منفی این مدل فقط می توان افزایش قیمت را عنوان نمود که مشخصا چنین طراحی نابی ارزش بالایی هم دارد.

موتور و عملکرد Ducati Streetfighter V4 cc 2023  اخیراً به لطف معرفی M 1000 R جدید BMW جایگاه خود را به عنوان قدرتمندترین موتورسیکلت جهان از دست داد – با این حال، ما در مورد کسری از یک درصد اختلاف صحبت می کنیم. هر نسخه ای از Streetfighter V4 را انتخاب کنید، 153 کیلووات قدرت دارد که به معنای 205 اسب بخار است (اگرچه دوکاتی ادعا می کند 208 اسب بخار قدرت دارد، اما از قدرت متریک اسب بخار استفاده می کند که اغلب در اصطلاح آلمانی “PS” به آن اشاره می شود). در مقایسه، M 1000 R جدید 154 کیلووات (206.5 اسب بخار یا 210 اسب بخار) تولید می کند، اما این شانس وجود دارد که هیچ کس نتواند این تفاوت را بدون تله متری پیچیده در دست ثبت کند.

با این حال، اگر برای کسب حداکثر قدرت روی کاغذ باید در مسابقه باروم برنده شوید، راهی برای انجام این کار با Streetfighter وجود دارد. اگر نسخه SP2 را با کلاچ خشک خود انتخاب کنید، می توانید از روغن شل جدید که با Ducati برای جدیدترین سوپربایک Panigale V4 R ساخته شده است، استفاده کنید که اصطکاک داخلی موتور را تا 10 درصد کاهش می دهد و با انجام این کار باعث افزایش قدرت می شود. “تا 3 اسب بخار”. این روغن را نمی توان در مدل های پایین تر استفاده کرد، زیرا افزودنی های نژادی آن باعث ایجاد مشکلاتی برای کلاچ های روغن می شود.

قابل توجه ترین تغییرات برای تمام نسخه های V4 در قالب الکترونیک به روز شده است. اکنون چهار حالت موتور وجود دارد – کامل، زیاد، متوسط ​​و کم. Full از رویکرد Ronseal استفاده می‌کند و آنچه را که ادعا کرده و می‌گوید انجام می‌دهد و در همه دنده‌ها به جز یک دنده حداکثر کارایی را ارائه می‌دهد. در High و Medium، ride-by-wire برای هر یک از شش دنده نقشه برداربی می شود، در حالی که در Low اوج قدرت به 165hp کاهش می یابد و واکنش دریچه گاز ملایم می شود.

همچنین یک حالت جدید سواری برای سال 2023 وجود دارد و کنترل ترمز موتور (EBC) به نرم افزار “EVO2” دوکاتی ارتقا یافته است و دوباره نقشه های دنده به دنده را در سه حالت ممکن ارائه می دهد. در نهایت، نرم‌افزار جدیدی برای دوکاتی شیفت سریع (DQS) برای صاف کردن دنده‌ها وجود دارد و نرم‌افزار فن خنک‌کننده نیز برای جلوگیری از رسیدن گرما به راننده در حین کار با سرعت کم بهبود یافته است.

هندلینگ، وزن و سیستم تعلیق موتورسیکلت جدید دوکاتی

وقتی صحبت از شاسی به میان می‌آید، دستور اصلی استریت فایتر V4 2023 از نسل قبلی منتقل شده است، اما یک تغییر معنی‌دار وجود دارد – نقطه محوری بازو چرخشی 4 میلی‌متر افزایش یافته است که نشان‌دهنده تغییری است که 12 ماه پیش در Panigale V4 ایجاد شد. این تغییری است که قصد دارد ضد اسکوات را افزایش دهد و پایداری را بهبود بخشد و توانایی آن را برای کاهش قدرت خروجی از پیچ ها افزایش دهد. همچنین توزیع وزن را به جلو تغییر می دهد، حرکتی که ادعا می شود به ورود به گوشه کمک می کند. در ادامه گالری زیبایی از تصاویر استثنایی از موتورسیکلت دوکاتی 2023 برای شما تهیه کرده ایم که می توانید علاوه بر تماشا آنها را چاپ و ذخیره نمایید.

به غیر از این، دوکاتی تا حد زیادی مانند قبل هستند. مدل پایه دارای شاخک‌های 43 میلی‌متری Showa BPF و مونوشاک ساکس است، در حالی که مدل‌های S و SP2 هر دو دارای کیت Ohlins در دو طرف هستند، با دوشاخه‌های NIX-30 و شوک TTX36، همراه با سیستم تعلیق الکترونیکی Ducati (DES) EVO و Ohlins Smart EC. سیستم کنترل 2.0 رخ نمایی می کند.

در جایی که مدل پایه دارای چرخ‌های آلیاژی ریخته‌گری است، «S» از آلیاژ آهنگری سبک‌تر Marchesinis بهره می‌برد تا به کاهش وزن آن کمک کند، به‌علاوه یک باتری لیتیوم یونی – که قبلاً منحصر به مدل SP بود – که 1.7 کیلوگرم سبک‌تر از نسخه سرب-اسید است. نتیجه این است که وزن مرطوب مدل پایه به 201.5 کیلوگرم می رسد در حالی که «S» با وزن 197.5 کیلوگرم، 4 کیلوگرم سبک تر است. SP2 به لطف استفاده از چرخ‌های فیبر کربنی که تا حد زیادی افزایش قیمت را نسبت به مدل S توضیح می‌دهد، یک کیلو دیگر از این مقدار را کاهش می‌دهد و وزن آماده سواری آن را به 196.5 کیلوگرم می‌رساند.

راحتی و سواری دوکاتی

از نظر راحتی، محدوده استریت فایتر V4 2023 به لطف همان مخزن سوخت جدیدی که Panigale V4 یک سال پیش دریافت کرد، افزایش یافته است. طراحی جدید علاوه بر افزودن یک لیتر به ظرفیت سوخت و رساندن آن به 17 کیلوگرم، که در نظر گرفته شده است تا پشتیبانی بهتری از راننده در هنگام ترمزگیری و در پیچ ها ارائه دهد. مصرف سوخت مشابه نسخه قبلی است، شاید با توجه به اینکه موتور تا حد زیادی بدون تغییر است و 37 mpg (7.6 لیتر در 100 کیلومتر) می دهد، جای تعجب نیست.

ترمزهای Ducati Streetfighter V4 2023

هیچ تغییر بزرگی در اینجا یافت نمی‌شود، اما از آنجایی که Streetfighter V4 قبلاً به برخی از بهترین درپوش‌های موجود در بازار مجهز شده بود، انجام بهبودها دشوار است. هر دو مدل پایه و S دارای تنظیمات یکسانی هستند – کالیپرهای شعاعی چهار پیستونی Brembo Monobloc Stylema M4.30، دیسک‌های جلوی 330 میلی‌متری، ABS در پیچ «EVO» و یک دیسک 245 میلی‌متری عقب با کالیپر 2 دیگ. SP آن کیت را برای اضافه کردن کالیپرهای Monobloc Stylema R در جلو ارتقا می‌دهد.

 Ducati Streetfighter 2023
 شرکت دوکاتی
 قیمت موتورسیکلت دوکاتی
 مشخصات فنی دوکاتی
 موتور جدید دوکاتی
 موتور دوکاتی ساخت کجاست
 مجله موتورسیکلت

قیمت موتورسیکلت دوکاتی Ducati Streetfighter 2023

محدوده جدید Streetfighter V4 از 21095 پوند شروع می شود، به 22895 پوند برای نسخه S و سپس به 30595 پوند برای مدل جدید SP2 می رسد. در مقایسه با مدل های 2022، این اعداد نشان دهنده افزایش قابل توجهی است. نسخه پایه قدیمی 19395 پوند – 1700 پوند کمتر از جایگزینی آن بود – و مدل قدیمی “SP” به همان میزان از “SP2” جدید کاسته شد و 28895 پوند برای دستگاه 2022 در مقایسه با 30595 پوند برای دستگاه 2022 قیمت داشت.

نسخه 2023. S قبلاً 1400 پوند ارزان تر از جایگزینی آن با قیمت 21495 پوند بود. اینکه آیا این افزایش قیمت‌ها با به‌روزرسانی‌ها توجیه می‌شوند یا نه، به دیدگاه شما بستگی دارد. شکی نیست که استریت فایتر 2023 طراحی کامل تری است، با پیشرفت های متمایز نسبت به مدل قبلی، اما این پیشرفت ها افزایشی هستند تا انقلابی و شاید توجیهی برای صاحبان برندهای فعلی باشد تا بفکر رقابت قویتری باشند.

 Ducati Streetfighter 2023
 شرکت دوکاتی
 قیمت موتورسیکلت دوکاتی
 مشخصات فنی دوکاتی
 موتور جدید دوکاتی
 موتور دوکاتی ساخت کجاست
 مجله موتورسیکلت

امنیت در موتورسیکلت دوکاتی

اصطلاح MCIA Secured چیست؟

MCIA Secured به خریداران موتورسیکلت این فرصت را می دهد که ببینند سازنده چقدر کار کرده است تا سرمایه گذاری جدید خود را تا حد امکان در برابر سرقت مقاوم کند. همانطور که همه ما می دانیم، هرچه از امنیت بیشتری استفاده کنید، احتمال دزدیده شدن موتور شما کمتر می شود.

در واقع، بر اساس تحقیقات Bennetts، استفاده از قفل دیسکی باعث می‌شود دستگاه شما سه برابر کمتر به سرقت برود، در حالی که کیت‌های سنگین می‌تواند احتمال سرقت آن را کمتر از یک خودرو کند. برای بررسی بهترین محصولات امنیتی و استاندارد به وبسایت یوزرو بخش ایمنی وسایل نقلیه مراجعه نمایید. MCIA Secured به موتورسیکلت‌ها امتیازی از پنج ستاره (سه ستاره برای موتورهای 125 سی‌سی یا کمتر) می‌دهد، بر اساس موارد زیر که به صورت استاندارد در یک دوچرخه جدید نصب می‌شوند:

قفل فرمان مطابق با استاندارد UNECE 62
سیستم ایموبلایزر احتراق
سیستم علامت گذاری
سیستم دزدگیر
سیستم ردیابی موتور با اشتراک
هرچه رتبه ستاره بالاتر باشد، امنیت بهتری دارد، بنابراین همیشه از فروشنده خود بپرسید که مدلهای شما چه رتبه‌ای دارد و آن را با سایر مدلها موجود در لیست خود مقایسه کنید. در انتها امیدواریم از موتورسیکلت دوکاتی Ducati Streetfighter 2023 لذت برده باشید ، لطفا دیدگاهها و نظرات خودتان را در زیر در قسمت دیدگاهها باشتراک بگذارید.

منبع:yuzro.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.