شاهکار ژاپن در خودروسازی آمد

0

پس از انتشار چند تیزر، آکورا رسماً NSX تایپ S را معرفی کرده است. این سریع‌ترین و قوی‌ترین NSX تولیدی تاریخ و همین‌طور نسخه‌ای برای خداحافظی با نسل دوم این سوپرکار ژاپنی محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد. NSX تایپ S در تعداد محدود ۳۵۰ دستگاه در اوهایو تولید می‌شود که از این تعداد ۳۰۰ دستگاه برای بازار ایالات‌متحده در نظر گرفته شده است.

طراحی بیرونی تایپ S به خاطر طراحی زاویه‌دار سپر جلو که ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و اسپلیتر برجسته‌تری دارد، بیشتر به یک فیس‌لیفت از نسل دوم NSX شبیه است. البته این قطعات جدید فقط برای زیبایی نیستند و به بهبود آئرودینامیک و همین‌طور خنک‌کنندگی هم کمک می‌کنند. برای این نسخه همچنین رینگ‌های فورج‌کاری شده جدیدی در نظر گرفته شده که در دو رنگ خاکستری مات و مشکی براق ارائه می‌شوند. در همین حال، به فاصله عرضی چرخ‌ها در جلو ۱۰ میلی‌متر و در عقب ۲۰ میلی‌متر اضافه شده و سقف فیبر کربنی استاندارد هم مرکز ثقل خودرو را کاهش داده است.

در عقب، سپر خودرو بازطراحی شده و برای افزایش داون‌فورس یک دیفیوزر فیبر کربنی بزرگ‌تر در آن تعبیه شده است. در طرفین سپر هم خروجی‌های هوا کوچک‌تر شده‌اند تا نمای جذاب‌تری ایجاد کنند. برای تایپ S تعداد ۱۰ رنگ بیرونی جدید ارائه شده که یکی از آن‌ها همین خاکستری مات است که در تصاویر مشاهده می‌کنید. البته این رنگ خاص فقط برای ۷۰ نمونه از ۳۵۰ دستگاه ارائه خواهد شد. قاب آینه‌های جانبی و دستگیره درها به رنگ مشکی براق هم از دیگر ویژگی‌های بیرونی این ماشین هستند.

محصولات جدید هوندا بهترین خودرو ژاپنی قیمت آکورا nsx هوندا آکورا NSX بهترین خودرو آکورا NSX معرفی خودرو مجله خودرو دنیای خودرو

قوای محرکه NSX تایپ S از همان پیشرانه ۳.۵ لیتری V۶ توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی تشکیل شده است اما به لطف توربوشارژرهای جدید که از مدل مسابقه‌ای NSX GT۳ Evo گرفته شده و ۵.۶ درصد بوست بیشتری دارند به همراه انژکتورها و اینترکولرهای جدید، خروجی موتور V۶ به‌تنهایی به ۵۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. بدین ترتیب حالا مجموع خروجی قوای محرکه به ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۶۷ نیوتن متر گشتاور افزایش یافته که ۲۷ اسب بخار و ۲۲ نیوتن متر از NSX معمولی بیشتر است.

آکورا-4

علاوه بر این، ظرفیت باطری‌ها ۲۰ درصد و خروجی آن‌ها ۱۰ درصد بیشتر شده تا بهتر بتوانند موتورهای الکتریکی که حالا قوی‌تر شده‌اند را تغذیه کند. در همین حال، گیربکس نُه سرعته اتوماتیک NSX حالا ۵۰ درصد سریع‌تر دنده‌ها را تعویض می‌کند و از حالتی بنام معکوس سریع هم برخوردار شده است. سیستم کنترل گشتاور بُرداری SH-AWD آکورا نیز برای ارائه پرفورمنس بهتر در پیچ‌ها تنظیم شده است.

https://static3.gostaresh.news/servev2/bc5Dgh15Y4qI/5Uwvb7W7Zm0,/%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7-5.jpg

هر چهار حالت سیستم پویایی یکپارچه آکورا یعنی ساکت، اسپرت، اسپرت پلاس و پیست دوباره تنظیم شده‌اند، سیستم کمک‌فنرهای تطبیقی از نو کالیبره شده، صدای پیشرانه جذاب‌تر شده و لاستیک‌های پیرلی P-Zero جدید که به‌طور خاص برای تایپ S طراحی شده‌اند هم چسبندگی بیشتری را ارائه می‌کنند. برای کسانی که حتی از این هم بیشتر می‌خواهند، آکورا پکیجی بنام سبک‌وزن را با قیمت ۱۳ هزار دلار برای تایپ S ارائه می‌کند که شامل ترمزهای کربن سرامیکی برمبو با کالیپرهای مشکی، نقره‌ای، قرمز یا نارنجی، کاور فیبر کربنی پیشرانه و پکیج فیبر کربنی داخلی می‌شود و ۲۶ کیلوگرم از وزن خودرو را کم می‌کند.

آکورا-6

آکورا فعلاً هیچ‌گونه عددی در مورد پرفورمنس تایپ S اعلام نکرده اما ادعا می‌کند که این تغییرات موجب شده این نسخه جدید در پیست سوزوکا ۲ ثانیه از NSX معمولی مدل ۲۰۲۱ سریع‌تر باشد. در داخل تایپ S اما تغییراتی که انتظار داشتیم صورت نگرفته و به‌روزرسانی‌ها صرفاً در موارد محدودی مثل رو سقفی جدید آلکانترا، لوگوی تایپ S روی جعبه‌داشبورد، لوگوی NSX روی پشت‌سری‌ها و دوخت متضاد خلاصه می‌شود. این یعنی هیچ به‌روزرسانی‌ای در نمایشگر ۷ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی یا صفحه آمپر دیجیتالی انجام نگرفته است.

آکورا قبلاً پذیرش سفارشات برای NSX تایپ S را از طریق وب‌سایت رسمی خود آغاز کرده است و همان‌طور که در ابتدا گفته شد، تنها ۳۵۰ دستگاه از آن ساخته خواهد شد که ۳۰۰ دستگاه در ایالات‌متحده و ۵۰ دستگاه در دیگر بازارها به فروش می‌رسد. قیمت NSX تایپ S از ۱۶۹۵۰۰ دلار آغاز می‌شود که این مبلغ بدون احتساب ۱۹۹۵ دلار هزینه حمل تا مقصد است. همچنین غیر از پکیج ۱۳ هزار دلاری سبک‌وزن، چند آپشن دیگر هم برای این خودرو وجود دارد که شامل ‌تریم داخلی فیبر کربن با قیمت ۲۵۰۰ دلار، ترمزهای کربن سرامیکی با قیمت ۹۹۰۰ دلار و رنگ‌های خاص مثل همین خاکستری مات با قیمت ۶ هزار دلار می‌شود.

https://static1.gostaresh.news/servev2/jfbNXP8qwWge/5Uwvb7W7Zm0,/%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7-7.jpg

منبع: پدال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.