آموزش رفع عطسه زدن در حالت گاز

8

آموزش رفع عطسه زدن در حالت گاز
کارسرویسمن بررسی می‌کند
مشکل صدای انفجار در منیفولد‌های سرسیلندر خودروهای دوگانه که در اصطلاح به آن عطسه زدن هم می‌گویند یکی از مشکلات دردسرآفرین گاز سوز کردن خودروها بصورت دستی بوده که در مواردی باعث ترکیدن قاب فیلتر هوا نیز می‌گردد.
این مشکل در خودروهای دوگانه دستی بیشتر از کارخانه‌ای‌ها دیده شده که گاهی منجر به ترکیدن محفظه فیلتر هوا و یا خود فیلتر هوا هم می‌شود.
علت دقیق این مشکل ، بیشتر به مسائل برقی خودرو مربوط شده که از بارزترین آنها می‌توان به ضعف جرقه زنی کوئل و همچنین کیفیت پایین شمع و وایر اشاره کرد.

اما لازمست بدانید که سرعت احتراق گاز نسبت به بنزین پایین‌تر بوده و علت اصلی ضعیف‌تر بودن کارکرد گاز نسبت به بنزین هم همین مساله مهم است.

دلایل کاهش قدرت موتور دلایل کاهش شتاب خودرو علت کاهش شتاب پراید علت کاهش شتاب پژو 206 علت کاهش شتاب پژو 405 علت کاهش شتاب سمند تعمیر خودرو
از طرفی این احتراق آهسته باعث شده که گازی که هنوز در حال سوخت است ، بجای سوختن در زمان معین ، به داخل مجاری پشت سوپاپ‌ها نفوذ کرده و در آنجا بسوزد که تولید انفجار می‌کند.

👈برای رفع این مشکل ، در خودروهای فیلر دستی ، می‌توانید فیلر گاز را کمی شل‌تر بگیرید تا از ورود شعله به منیفولد هوا جلوگیری شود.
👈در ادامه باید بگویم که در خودروهای پایه بنزین که به گازسوز تبدیل می‌شوند سیستم جرقه زنی باید قوی‌تر شود تا بتواند ضعف سوختنِ آهسته گاز را جبران کند. این تقویت جرقه زنی می‌تواند از طریق افزایش آوانس جرقه زنی کوئل انجام شود.
👈از طرفی دیگر شما می‌توانید از شمع‌های دو پلاتینه استفاده کنید که این شمع‌ها با زدن جرقه‌ی قوی‌تر به گسترش سریع تر شعله در داخل محفظه احتراق کمک می‌کند.
👈اما استفاده خودسرانه از شمع‌های دوپلاتینه اصلاً توصیه نمی‌شود چراکه برای اینکه اینگونه شمع‌ها بتوانند بصورت مفید کار کنند ، باید ولتاژ زیادی را از خود عبور دهند. بنابراین لازمست از وایرهای مخصوص خودروهای دوگانه که ضخیم‌تر هستند ( ۰.۷۵ میل ) و با نام وایر Class F شناخته می‌شوند استفاده کنید

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
8 نظرات
  1. حسن می گوید

    سلام خسته نباشید همه دوستان آقا ماشین من پراید مدل 90 دوگانه‌سوز دستی می‌باشد ماشین در حالت درجا هدیه نمیزنه هرچی گاز هم بدم ولی تو حرکت عدسه میزنه علتش چیه واقعا

    1. حسین می گوید

      سلام
      از منم همینطوره
      وایر و شمع عوض کردم اما نشد.
      شما درست کردین
      چطور شد

  2. Morad می گوید

    سلام ماشین من دوگانه شرکتی میباشد و تمام وسایل برقی اعم از کویل وایر و شمع را تعویض کرده ام ولی با این وجود باز هم با گاز عطسه میکند و حتی فیلیر گیری هم کردم ولی بازم مشکل حل نشد

    1. حمید می گوید

      مشکل از ریل گازتون هست

    2. ناصر می گوید

      احتمالا ایراد از سنسور دور موتور میباشد.

  3. کاظم می گوید

    سلام من به جواب سئوالم درموردعطسه زدن موتورپرایدم رسیدم وازسایت شما تشکرمینمایم انیدوارم همیشه همینطوربرای ما مفید باشیدسپاس با فراوارن

  4. مهدی می گوید

    اززحمات شمامتشکرم

    1. حسین سلطانی می گوید

      سلام مشکل چی بود و چطوری حل شد ماشین منم دوگانه شرکتی هست رو گاز عطسه میزنه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.