آیا سوراخ کردن اگزوز مصرف سوخت را افزایش می‌دهد؟

0

مهندسان هنگام طراحی موتور برای خودرو سعی می‌کنند سیستم تخلیه‌دودی برای آن در نظر بگیرند تا خروج دود با کمترین میزان تاخیر همراه باشد.

بله؛ مهندسان هنگام طراحی موتور برای خودرو سعی می‌کنند سیستم تخلیه‌دودی برای آن در نظر بگیرند تا خروج دود با کمترین میزان تاخیر همراه باشد.

واشر سربی اگزوز چیست خرابی واشر گلویی اگزوز خرابی واشر گلویی اگزوز پراید تعویض واشر گلویی اگزوز تعویض واشر گلویی اگزوز پژو 206 دلایل پرت پرت کردن اگزوز ماشین علائم خرابی اگزوز خودرو آموزش تعمیر خودرو

درواقع مسیر تخلیه دود طوری طراحی می‌شود که هیچ افت سرعتی برای تخلیه دود به‌وجود نیاید؛ زیرا این حالت سبب افت توان و افزایش مصرف سوخت می‌شود. زمانی که اگزوز سوراخ می‌شود، دود به‌طور کامل از اگزوز خارج نمی‌شود و مقداری از آن در مسیر تخلیه انباشته می‌شود. این عامل سبب بروز حالت ترافیک دود در داخل لوله اگزوز شده و دود جمع‌شده در اگزوز به‌داخل سیلندر بازمی‌گردد و سبب کاهش میزان اکسیژن و… می‌شود.

در این زمان موتور خودرو با افت جدی توان مواجه می‌شود و همین عامل سبب شده است اغلب کمپانی‌ها از دو یا چند اگزوز و سیستم هدرز برای تخلیه دود استفاده کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.