نکات فنی خودرو

0

نکات فنی خودرو:
💢نکات ایمنی

🔺 کودک را حتماً در داخل صندلی‌کودک بگذارید و کمربند ایمنی آن را ببندید. کودکان چون وزن کمی دارند هنگام تصادفات شدید مانند توپی پرت می شوند و آسیب می بینند.
در آغوش گرفتن کودک در صندلی کنار راننده اشتباه بزرگی است چون ضربه ایربگ به حدی شدید و انفجاری است که در جا گردن کودک را می شکند و او را می کشد.

🔺 مادران باردار، باید کمربندایمنی را از زیر شکم و بخش فوقانی آن را از بین سینه ها رد کنند.

🔺 از سالم بودن پشت سری روی خودرو صندلی مطمئن باشید. پشت سری می تواند در هنگام برخوردهای شدید از شکستگی مهره های گردن جلوگیری کند.

دلایل کاهش قدرت موتور دلایل کاهش شتاب خودرو علت کاهش شتاب پراید علت کاهش شتاب پژو 206 علت کاهش شتاب پژو 405 علت کاهش شتاب سمند تعمیر خودرو

🔹 روکش صندلی، بلای جان سرنشینان !

▪️ در خودروهایی با ۴ کیسه هوا یا بیشتر، کیسه های هوای کناری جلو و عقب از داخل صندلی ها باز میشوند

▪️ هنگامی که شما برای خودروی دارای کیسه هوای کناری خود روکش صندلی می خرید و آن را نصب می نمایید، در اصل امکان باز شدن این آپشن ایمنی را از بین می برید

▪️ در تصادف های مختلف بارها دیده شده خودروهای دارای کیسه هوای کناری و روکش صندلی، نتوانسته اند ایمنی کامل خود را نشان دهند زیرا کیسه هوای کناری در مرحله اول، پارچه یا چرم اصلی صندلی را پاره می کند و در کسری از ثانیه باد می شود

▪️ اما روکش صندلی دوم وجود دارد، امکان عبور از آن را پیدا نمی کند و به جای محافظت از سرنشینان، گاهی دیده شده داخل روکش صندلی به سمت کمر راننده و شاگرد رفته و آن ها را به سمت جلو پرتاب کرده است. در اصل این اتفاق در تصادف باعث آسیب های جدی سرنشینان می شود.

⭕️اتومبیل گاز سوز خود را برای بیش از ۱ ساعت روی گاز “خاموش” نگذارید …

⭕️نحوه ی عملکرد بد : اگر خودروی خود را در حالی که روی گاز کار میکند خاموش کنید همین امر باعث میشود گاز بسیار متراکمِ بین پیستون و سوپاپ طی چند ساعت تشکیل یک فرمولی بدهد که سوپاپها و گاید آنان را خورده و چه بسا سیلندر را هم دچار خوردگی کند!

اجرت تعویض تسمه تایم ال 90 اجرت تعویض لنت ترمز ال90 اجرت تعمیرات کوییک نرخ اتحادیه مکانیک تهران اجرت تعویض پمپ بنزین ال 90 اجرت تعویض بوق ال 90 اجرت تعمیر سیم کشی ال90 اجرت تعمیرات تندر 90 اجرت تعمیرات ساندرو آدرس مکانیکی خوب تهران آدرس اتحادیه مکانیک خودرو تهران

⭕️نحوه جلوگیری:

در خودروی انژکتوری قبل از اینکه خودرو را خاموش کنید کلید انتخاب سوخت را در حالت بنزین قرار دهید

مکانیک_وعیب_یابی_خودرو

نکات مهم در مورد شمع خودرو

فاصله دهانه شمع
☑️در اتومبیل های سواری بین۷۰ / ۰تا ۹۰ /۰میلی متر فیلر تنظیم می شوند.

☑️هر شمع بطور متوسط ۱۵۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ کیلومتر بازده مناسبی دارد و بعد از هر ۵۰۰۰ کیلومتر مورد بررسی قرار می گیرد. علائم ظاهری شمع، مانند موارد زیر، کمک به بررسی نحوه عملکرد موتور می کند.

۱⃣ اگر پایه شمع پس از مدتی کار کردن در موتور برنگ قهوه ای باشد، شمع سالم و مناسب است.
۲⃣ اگر دهانه شمع دوده یا کربن گرفته باشد، شمع در موتور سرد باقی می ماند و ارزش حرارتی آن بالا است.

۳⃣ اگر پایه شمع پس از مدتی کار کردن موتور سولفات مانند(سفیدک) بزند نشانه آن است که شمع در داخل سیلندرسرخ شده و ارزش حرارتی آن کم می باشد و می بایست از شمعی با ارزش حرارتی بالاتر استفاده نماییم.
🔹از عوامل ضعیف شدن جرقه شمع می توان به رسوب گرفتگی و روغنی بودن دهانه شمع و ترک داشتن عایق چینی شمع اشاره نمود.
🔹 چنانچه دهانه شمع زیادتر از حد مجاز فیلر گیری شود باشد سبب عواملی چون، سوختن کویل، افزایش طول جرقه و آوانس میشود. بنابراین اگر دلکو را ریتارد نمائیم شتاب خودرو افزایش یافته و قدرت آن کاهش می یابد.

آموزش تعمیر و سرویس خودرو چک کردن روغن موتور چک ماشین قبل از سفر تعمیر و نگهداری خودرو بازدید زمستانه خودرو بازدید چرخ ماشین آموزش نکات فنی خودرو

🔹همچنین اگر دهانه شمع کمتر از حد مجاز فیلر گیری شود از قدرت جرقه کاسته میشود بنابراین شمع دوده می زند. در این صورت اگر دلکو را آوانس نمائیم، قدرت خودرو افزایش یافته ولیکن شتاب آن کاهش می یابد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.