چرا در اغلب خودروهایی که موتور ۱۲ سوپاپ دارند، سوپاپ‌های هوای بیش‌تری طراحی می‌شود؟

0

چرا در اغلب خودروهایی که موتور ۱۲ سوپاپ دارند، سوپاپ‌های هوای بیش‌تری طراحی می‌شود؟

ابتدا باید گفت کمپانی‌های خودروسازی دیگر مانند سابق خودروهایی با موتور ۱۲ سوپاپ تولید نمی‌کنند و سعی می‌کنند محصولات خود را به‌موتورهای ۱۶ سوپاپ مجهز کنند.

انواع شاتون دلیل شاتون زدن موتور شاتون چیست علائم خرابی شاتون علت شاتون زدن ماشین شاتون زدن چیست علت شاتون زدن سمند علائم شاتون ردن پژو 206 شاتون زدن خودرو شاتون پراید آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش نکات فنی خودر

ابتدا باید گفت کمپانی‌های خودروسازی دیگر مانند سابق خودروهایی با موتور ۱۲ سوپاپ تولید نمی‌کنند و سعی می‌کنند محصولات خود را به‌موتورهای ۱۶ سوپاپ مجهز کنند. هنگام کار کردن موتور مقدار هوای ورودی به‌داخل پیشرانه معمولا کمتر از خروج دود از داخل سیلندر است که علت آن نیز اینرسی گاز است.

مهندسان خودروساز با توجه به‌ضرورت پر شدن بهتر سیلندر از هوا، همواره سعی می‌کنند ورودی‌های آن را یا بیش‌تر از خروجی‌ها طراحی کنند یا حداقل کمتر از آن‌ها نباشد. لازم به‌ذکر است با توجه به‌استفاده از کمپرس‌کننده‌های هوا و تکنولوژی سوپاپ‌بندی جدید، مشکل تنفس و تخلیه موتور حل شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.