۱۰ کامیون نظامی برتر جهان را بشناسید +تصاویر

0

کامیون‌های نظامی یکی از مهم‌ترین ارکان در حوزه جنگ‌افزارها در میدان نبرد و پشت آن هستند. داشتن یک کامیون نظامی از داشتن ادوات گاهی مهم‌تر است. این ماشین‌ها که مجهزترین کامیون‌ها محسوب می‌شوند، می‌توانند شما را به سمت پیروزی هدایت کنند.

سیستم‌هایی در این کامیون‌ها به کار رفته است که حاصل تلاش بسیار طولانی است. استفاده از تکنولوژی‌های گوناگون و بسیار متنوع به همراه تلفیقی با علم مکانیک در هم آمیخته شده‌اند تا یک نتیجه مطلوب به دست آید. در ادامه به بررسی بهترین‌های این حوزه می‌پردازیم.

کامیون نظامی، تجلی قدرت یک کشور

در حوزه کامیون، همانطور که قابل پیش بینی است، کشور‌هایی که در بحث مهندسی و تکنولوژی سرآمد جهان هستند، در رتبه‌های بالایی جدول قرا می‌گیرند. امکاناتی که از دیگران آن‌ها را برتری می‌دهد.

فاکتور اصلی برای این تجزیه و تحلیل ۱۰ کامیون برتر، این است که چه مدت یک طراحی اساسی بدون تغییرات قابل توجه تولید می‌شود. همچنین ترکیبی از ظرفیت بار، تحرک بین کشورها، تعداد تولید، قابلیت اطمینان و برخی از عوامل دیگر در این دسته‌بندی نقش داشته‌اند.

IVECOM250

شرکت IVECO ایتالیا از دیرباز در ساخت کامیونهای جنگی فعالیت داشته است. IVECOM250 سری جدید کامیون‌های تاکتیکی این شرکت است که برای کار در انواع جاده‌ها ساخته شده است. این کامیون نسبتاً یک ورژن بهتر و کارا با تحرک ۶×۶ است.

این کامیون تاکتیکی، ۶۶ درصد مشترکات در ساخته‌های خود نسبت به ورژن گذشته دارد. این کامیون‌ها با مارک ASTRA برای بازار داخلی و با نام تجاری M250 برای سایر کشورها تولید می‌شود. این سری از سال ۲۰۰۳ به ارتش ایتالیا تحویل داده شده است. این کامیون‌ها کاربردی مشترک در کشورهای اروپایی نظیر بلژیک و اسپانیا دارند.

این کامیون‌های تاکتیکی، نقش‌های لجستیکی را برای واحدهای خط مقدم و عقب ایفا می‌کنند. کامیون‌های سری IVECO M250 با طول محورهای مختلف ساخته می‌شوند. ظرفیت بارگذاری نیز بسته به مدل آن متفاوت است. ظرفیت حمل بار به میزان ۸ تن خواهد بود. توانایی که می‌تواند به راحتی تریلر یا قطعات توپ را بکسل کند.

این کامیون نظامی دارای یک بدنه باری باریک است که کمان و روکش برزنتی دارد. می‌تواند اجسام مختلف دیگری را نیز بپذیرد.

این کامیون‌ها مجهز به کابین‌های نظامی هستند که مکان خواب دارد. راننده و حداکثر سه مسافر را در خود جای می‌دهد. کابین‌های کامیون در برابر مین‌های زمینی محافظت می‌شوند. یک جعبه زرهی الحاقی، نیز دارای صفحات تعویض داخلی است که در برابر آتش سلاح‌های کوچک و تکه تکه‌های گلوله توپ مقاوم خواهد بود و شما را حفظ خواهد کرد.

 مجله ماشین سنگین  اخبار جدید نظامی  پیشرفته ترین تجهیزات نظامی  خودروهای نظامی آمریکا  خودروهای نظامی  خودروهای نظامی اسرائیل  خودروهای نظامی روسیه  خودروی نظامی ایرانی  قدرت نظامی ایران  نفربر نظامی  معرفی تجهیزات نظامی  انواع کامیون نظامی

کامیون نظامی IVECO

این کامیون مجهز به موتور دیزل توربوشارژ Iveco Cursor13 است که ۴۵۰ اسب بخار قدرت دارد. مدل پیشرانه دیگری با قدرت ۴۰۰ اسب بخار در دسترس است و سیستم چهار چرخ متحرک از دیگر امکانات جذاب این سری است.

امکان حمل‌ونقل این کامیون‌ها توسط هواپیمای برقی تاکتیکی C130 Hercules از دیگر امکانات جذاب آنان است.

Oshkosh LVSR

نهمین کامیون LVSR ساخت نیروی دریایی ایالات متحده در سال ۲۰۰۹ است. این کامیون‌های تاکتیکی سنگین از نظر کارایی مشابه سیستم ساخت و تجهیز ارتش ایالات متحده (PLS) است. این کامیون‌ها در خاک افغانستان برای اولین بار جای‌گیری شدند. وظیفه اصلی این کامیون سنگین تاسیساتی، حمل و نقل تجهیزات جنگی، کانتینرها و وسایل اساسی مانند مهمات، سوخت و آب است. ظرفیت حمل این وسیله ۱۰×۱۰ حدود ۱۲ تن در جاده و ۲۰.۴ تن در جاده‌های ناهموار و خاکی خواهد بود. این ظرفیت امکان اینکه یک تریلر یا قطعات توپ را بکسل کند به این کامیون خواهد داد.

کامیون‌های Oshkosh LVSR با مجهز بودن به یک کابین زرهی یکپارچه، صندلی‌های جذب کننده انرژی و یک جعبه زره پوش الحاقی می‌توانند نیازهای عملیاتی مأموریت‌های اعزامی سپاه تفنگداران دریایی در سراسر جهان را تامین کنند.

 مجله ماشین سنگین  اخبار جدید نظامی  پیشرفته ترین تجهیزات نظامی  خودروهای نظامی آمریکا  خودروهای نظامی  خودروهای نظامی اسرائیل  خودروهای نظامی روسیه  خودروی نظامی ایرانی  قدرت نظامی ایران  نفربر نظامی  معرفی تجهیزات نظامی  انواع کامیون نظامی

کامیون نظامی LVSR

موتور دیزلی توربوشارژ Caterpillar C15 یکی از نکات برجسته این ماشین سنگین است که ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد. موتور در پشت و زیر کابین قرار گرفته است. علت آن این است که قدرت مانور را بیشتر کرده و امکان کاهش ارتفاع خودرو را می‌دهد. این طرح علاوه بر این نکات از آسیب به رادیاتور یا انسداد توسط گل و لای محافظت می‌کند. وجود ۴ چرخ متحرک در آن شما را بر جاده مسلط می‌کند. LVSR از تحرک خوبی در سطح کشورها برخوردار است.

HEMMT

یک کامیون تاکتیکی تحرک سنگین، خانواده‌ای متشکل از کامیون‌های سنگین با تحرک بالا ۸×۸ است که توسط توسط ارتش آمریکا استفاده می‌شود. این کامیون‌ها که از سال ۱۹۸۲ ساخته شده‌اند با نام FHTV نیز شناخته می‌شوند. بیش از ۱۵۰۰۰ کامیون با تحرک بالا ماحصل بیش از ۳ دهه تلاش است که به سرعت قابل استفاده هستند و برای کار در هر شرایط آب و هوایی طراحی شده‌اند.

تعدادی از کامیون‌ها روی یک شاسی مشابه ساخته شده و برای انجام مأموریت‌های مختلف مجهز شده‌اند. ارتش آمریکا از این کامیون‌های تحرک بالا برای انجام حملات موضعی و خطی، تأمین مجدد واحد و مأموریت‌های تاکتیکی مرتبط استفاده می‌کند.

کابین می‌تواند با یک بدنه زرهی باشد که در زمان ساخت می‌بایست سفارش داده شود که در برابر آتش اسلحه سبک مثل کلاشینکف و ترکش توپ‌های توپخانه و خمپاره مقاوم باشد. در بالای سقف، امکان نصب یک دستگاه مسلسل است.

مجله ماشین سنگین اخبار جدید نظامی پیشرفته ترین تجهیزات نظامی خودروهای نظامی آمریکا خودروهای نظامی خودروهای نظامی اسرائیل خودروهای نظامی روسیه خودروی نظامی ایرانی قدرت نظامی ایران نفربر نظامی معرفی تجهیزات نظامی انواع کامیون نظامی

کامیون نظامی HEMMT

این خودرو توسط موتور دیزلی توربوشارژ Detroit Diesel 8V92TA طراحی شده و ۴۵۰ اسب بخار قدرت دارد. موتور در پشت کابین تعبیه شده است، کاهش ارتفاع به میزان دلخواه از امکانات جذاب این ماشین است. اتصال آن به یک گیربکس اتوماتیک از نکات قابل تامل است. این کامیون نظامی دارای پیکربندی ۸×۸ است، البته در جاده‌های ناهموار و صعب‌العبور ۴×۸ خواهد بود. نسخه‌های جدید آن HEMTT A3 و HEMTT A4 با قابلیت‌های بسیار جذاب تولید شده است.

KAMAZ 530

شماره هفت کسی نیست به‌جز کاماتز که کامیون نظامی روسیه است. این یک دنباله از سری خود با ارتقایی جذاب است که از سال ۱۹۸۰ در حال تولید است. نام‌گذاری آن بر اساس اسب ارتش شوروی بود. این سری که از سال ۲۰۰۳ تولید می‌شود، هم برای مشتریان غیرنظامی و هم نظامی در دسترس است.

این ماشین سنگین دارای یک طرح معمولی و بدون پیچیدگی در ظاهر است. موتور آن بر خلاف موارد قبلی در جلوی ماشین نصب بوده و یک کابین کنترل جلو دارد. یک نسخه پایه دارای بدنه عمومی که با توجه به نیرو و باری که وارد می‌شود، با اضلاع آن تاشو است؛ حتی درب عقب آن. با این حال این کامیون با تعدادی سبک بدنه نیز موجود است. همچنین نسخه‌هایی با تنظیمات ۴×۴ و ۶×۶ وجود دارد.

محموله آن در زمین‌های بین شهری به ۶ تن محدود می‌شود. در حالی که می‌تواند تریلرها یا قطعات توپخانه را با حداکثر وزن تا ۷ تن بکسل کند.

این کامیون با سیستم ۴ چرخه، چرخشی کاملاً منعطف با توجه به خواسته راننده دارد.

کابین تمام فلزی صندلی راننده و دو سرنشین امنیت بالای آن را تضمین می‌کند. موتوری با ظرفیت ۱۰.۸۵ لیتری V8 دیزلی که ۲۱۰ اسب بخار قدرت دارد. همین موتور در برخی از اتوبوس‌های مسافربری نیز استفاده می‌شود. این غول نظامی مجهز به سیستم فشار باد تایر است که باعث بهبود تحرک در خارج از جاده می‌شود.

 مجله ماشین سنگین  اخبار جدید نظامی  پیشرفته ترین تجهیزات نظامی  خودروهای نظامی آمریکا  خودروهای نظامی  خودروهای نظامی اسرائیل  خودروهای نظامی روسیه  خودروی نظامی ایرانی  قدرت نظامی ایران  نفربر نظامی  معرفی تجهیزات نظامی  انواع کامیون نظامی

کامیون نظامی KAMAZ

MTVR

)Medium Tactical Vehicle Replacement (MTVR که در رتبه ششم قرار دارد، به منظور استفاده به عنوان کامیون نظامی طراحی و ساخته شده است. این ماشین جنگی که توسط Oshkosh ساخته شده است، برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ در نبرد میدانی و به صورت آزمایشی مورد ارزیابی قرارگرفت. ۴ سال بعد و پس از اثبات کارایی اقدامات برای تولید انبوه در دست اقدام قرار گرفت. در سال ۲۰۰۵ به تولید انبوه رسید و از شهرتی جهانی امروزه برخوردار است.

امنیت و راحتی معامله شما را تضمین می‌کنیم!

با کارنامه خودروی خود را بدون کمیسیون نقد کن

اگر قصد داری ماشینتو بفروشی،الان وقتشه…

فروش بی‌دردسر ماشینتو تجربه کن!

این وسیله نقلیه توسط تفنگداران نیروی دریایی و ایالات متحده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کامیون جایگزین کامیون ۶×۶، M939 و کامیون قدیمی ۶×۶ M809 شد؛ در حالی که از سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۲ در دست تولید بودند.

از امکانات به‌روز شده می‌توان به نکاتی همچون تحرک، بار و قابلیت اطمینان بیشتر اشاره کرد. این موارد این ماشین را به یک تیزپا در میدان جنگ کرده است که شکار آن به آسانی نخواهد بود.

بیش از ۱۱۰۰۰ کامیون MTVR تا به امروز ساخته شده است. با توجه به ساختار فیزیکی که دارد برای مناطق کوهستانی و سخت مسیر گزینه مطلوبی است. از این رو کشورهایی مانند مصر، یونان و عراق از مهم‌ترین مشتریان آن هستند.

تمام نسخه‌های MTVR از پیکربندی ۶×۶ استفاده می‌کنند. یک طراحی اصولی و کارآمد که امروزه همچنان بهترین در حوزه جنگ محسوب می‌شود. موتور این هیولا در زیر پوششی از فایبرگلاس قرار دارد که باعث عملکرد بهتر و تعادل ماشین در عبور از نقاط صعب‌العبور می‌شود.

سقف کابین و جلوپنجره از جنس آلومینیومی هستند. ساختار لولایی به کار رفته در پنجره و قاب درب امکان تا شدن را به وجود آورده است که ارتفاع کلی خودرو را بتوان کاهش داد.

Mk23 نوع استاندارد باری است که برای MTVR در طراحی در نظر گرفته شده است. این کامیون سنگین تاسیساتی هنگام رانندگی در سطوح صاف و هموار می‌تواند محموله‌هایی با حداقل ۷ تن وزن خارج از جاده و حداکثر ۱۵ تن را حمل کند. یک شگفتی دیگر این کامیون این است که به طور هم‌زمان می‌تواند وزنی معادل ۱۱ تن را نیز بکسل کند.

MTVR برای حمل و نقل نیرو و بار بسیار سازگار است. تطبیق پذیری گسترده، آن را به بخش جدایی‌ناپذیر از ستون فقرات لجستیکی سپاه تفنگداران دریایی تبدیل کرده است. این وسیله نقلیه اصلی‌ترین عامل برای نیروها، سوخت، آب و طیف گسترده‌ای از تجهیزات دیگر است.

کامیون MTVR می‌تواند مجهز به کیت محافظ زره پوش باشد. امکان تجهیز با مسلسل ۱۲.۷ یا ۷.۶۲ میلی متری را نیز دارد. این کامیون‌ها با موتور دیزلی توربوشارژر Caterpillar C-12 که ۱۱.۹ لیتر گنجایش دارد، مجهز شده‌اند و قدرتی معادل ۴۲۵ اسب بخار تولید می‌کنند. این خودرو دارای سیستم چهار چرخ متحرک همراه با سیستم تعلیق مستقل است. این کامیون نظامی عملکرد خوبی در سطح داخلی کشورها دارد. از این رو نسخه شهری آن نیز ساخته شده است.

 مجله ماشین سنگین  اخبار جدید نظامی  پیشرفته ترین تجهیزات نظامی  خودروهای نظامی آمریکا  خودروهای نظامی  خودروهای نظامی اسرائیل  خودروهای نظامی روسیه  خودروی نظامی ایرانی  قدرت نظامی ایران  نفربر نظامی  معرفی تجهیزات نظامی  انواع کامیون نظامی

کامیون نظامی MTVR

KrAZ

یک کامیون سنگین اوکراینی در رتبه پنجم است. این مدل از مدل‌های قبلی KrAZ-255 و ۲۶۰ تکامل یافته‌تر بوده، اما برای مطابقت با استانداردهای امروزی ارتقا یافته است. به این طراحی می‌توان به‌طور کامل اعتماد کرد. این کامیون از سال ۱۹۹۹ تولید می‌شود. اگرچه پیشینیان ریشه آن را از دهه ۱۹۶۰ و حتی قبل از آن می‌دانند.

این کامیون نظامی کالایی کاملاً صادراتی است که به کشورهای آنگولا، مصر، هند، اندونزی و یمن ارسال می‌شود. تعداد زیادی از این کامیون‌ها توسط دولت ایالات متحده برای ارتش جدید خود در عراق سفارش داده شده است.

ظرفیت کامیون سنگین KrAZ-6322 بیش از ۱۰ تن است. این ماشین نقلیه می‌تواند یک تریلر با حداکثر وزن حداکثر ۳۰ و هواپیماهایی با حداکثر وزن تا ۷۵ تن را در میدان‌های هوایی بکسل کند.

این کامیون جنگی برای بارهای مختلف و حمل و نقل نیروها در نظر گرفته شده است. طراحی اصلی می‌تواند انواع مختلفی از بدن را بپذیرد. بدنه استاندارد مجهز به کناره‌های افتاده و برزنت قابل جدا شدن با کمان خواهد بود. صندلی‌ها به صورت نیمکت چوبی برای حمل و نقل نیروها تعبیه شده است.

وسیله نقلیه می‌تواند تا ۲۴ تن وزن را حمل کند. دارای کابینی با ظرفیت سه نفر در شرایط استاندارد است.

این کامیون نظامی مخصوص برنامه‌های آفرود طراحی شده و از تحرک قابل توجهی در حالت عمومی و غیرنظامی برخوردار است. این کامیون در ورژن‌هایی با کارکرد گوناگون همچنان تولید می‌شود.

 مجله ماشین سنگین  اخبار جدید نظامی  پیشرفته ترین تجهیزات نظامی  خودروهای نظامی آمریکا  خودروهای نظامی  خودروهای نظامی اسرائیل  خودروهای نظامی روسیه  خودروی نظامی ایرانی  قدرت نظامی ایران  نفربر نظامی  معرفی تجهیزات نظامی  انواع کامیون نظامی

کامیون نظامی kraz

URAL

یک کامیون سنگین آفرود روسی در رتبه چهارم قرار دارد. این کامیون خطوط Ural-375 را دنبال می‌کند که از سال ۱۹۶۱ وارد مرحله تولید شده است. از سال ۱۹۷۶ بدون تغییر قابل توجهی تولید می‌شود. این یک وسیله نقلیه بار سنگین است که هم برای مشتریان غیرنظامی و هم نظامی در دسترس خواهد بود.

این کامیون به علت آنکه می‌تواند در درگیری‌های مختلف نظامی مشاهده مشارکت کند، در خدمت ارتش روسیه و همچنین بسیاری از کشورها است. این وسیله نقلیه در طراحی و فناوری کاملاً معمولی است. ظرفیت بارگیری آن ۴ الی ۵ تن در جاده و ۶ تن در جاده‌های ناهموار خواهد بود.

نسخه اصلی در طراحی‌ها به عنوان یک ناوبر باری بوده است. این کامیون نظامی، تریلر یا قطعات توپ را با توجه به قدرت موتور خود به راحتی بکسل می‌کند. اگرچه نسخه‌های زیادی از این وسیله نقلیه با بدنه‌های مختلف وجود دارد، با این حال این کامیون روسی به اندازه همتایان غربی قابل اعتماد نیست.

Ural-4320 دارای چرخ محرک تمام وقت بوده و مجهز به سیستم فشار تایر متمرکز است. این یک وسیله نقلیه آفرود فوق‌العاده توانمند است. با آماده سازی، همه مدل‌ها می‌توانند از موانع آبی به عمق ۱.۷۵ متر عبور کنند. خودرو این قابلیت را دارد که در شرایط آب و هوایی، از ۵۰- تا ۵۰+ درجه سانتیگراد کار کند.

 مجله ماشین سنگین  اخبار جدید نظامی  پیشرفته ترین تجهیزات نظامی  خودروهای نظامی آمریکا  خودروهای نظامی  خودروهای نظامی اسرائیل  خودروهای نظامی روسیه  خودروی نظامی ایرانی  قدرت نظامی ایران  نفربر نظامی  معرفی تجهیزات نظامی  انواع کامیون نظامی

کامیون نظامی URAL

MAN SX

سومین کامیون نظامی با تحرک بالا سری MAN SX جانشین KAT1 قبلی است که در اواخر دهه ۱۹۶۰ توسط نیروهای مسلح آلمان معرفی شد. این وسایل نقلیه نظامی را می‌توان به راحتی با شیشه‌های جلو عمودی آن تشخیص داد. وسایل نقلیه سری MAN SX در کشورهای آلمان، اتریش، دانمارک، مالزی، نروژ، سوئد، انگلستان و برخی دیگر درحال استفاده است.

کامیون تحرک بالا سری MAN SX برخی از فناوری‌ها را با خانواده MAN HX و همچنین خانواده‌های FX و LX به اشتراک می‌گذارد. با این حال دارای یک شاسی سخت‌تر، با تحرک بسیار بیشتر است. این یک کامیون سنگین ۸×۸ که برای کار در شرایط سخت جاده‌ای طراحی شده است. ظرفیت بارگیری آن ۱۴ الی ۱۶ تن است. همچنین یک SX44 کوچکتر با پیکربندی ۶×۶ وجود دارد.

امنیت و راحتی معامله شما را تضمین می‌کنیم!

با کارنامه خودروی خود را بدون کمیسیون نقد کن

اگر قصد داری ماشینتو بفروشی،الان وقتشه…

فروش بی‌دردسر ماشینتو تجربه کن!

این کامیون‌ها مخصوصاً برای تأمین نیازهای نظامی ساخته شده‌اند و برای حمل تجهیزات سنگین و تخصصی مانند رادارها، پناهگاه‌های فرماندهی، دکل‌های آنتن، پرتاب موشک و غیره مناسب هستند. همچنین به عنوان سیستم کنترل بار برای حمل‌ونقل و ظروف استفاده می‌شود. نسخه‌های ریکاوری سبک و سنگین این وسیله نقلیه نیز وجود دارد.

خانواده MAX SX دارای یک کابین مدولار هستند که می‌توان آن را با کیت محافظ زرهی مجهز کرد. این کیت به طور مشترک توسط MAN و Krauss-Maffei Wegmann ساخته شده است. این کامیون دارای محافظت در برابر خطراتی همچون آتش سلاح‌های کوچک، ترکش‌های گلوله توپ، نارنجک، مین‌های کوچک ضد نفر است.

ماژول‌های زره‌پوش به قسمت بیرونی کابین متصل شده‌اند. کیت زرهی را می‌توان در مدت زمان ۱۰ ساعت در شرایط صحرایی نصب کرد. کامیون‌های سری MAN SX با کابین زره‌پوش یکپارچه نیز در دسترس هستند که سطح حفاظت بالاتری را ارائه می‌دهند، حتی می‌توان به ایستگاه سلاح از راه دور مجهز شد.

ویژگی غیرمعمول دیگر این جنگنده قرارگیری موتور در پشت و زیر کابین است. چنین طراحی اجازه کاهش ارتفاع کلی کامیون را می‌دهد. علاوه بر این رادیاتور در پشت کابین قرار دارد و نمی‌تواند به راحتی آسیب ببیند یا با گل مسدود شود. این کامیون با تحرک بالا برای همگام سازی با وسایل نقلیه ردیابی شده در هر منطقه طراحی و در دست ساخت قرار گرفته است.

توسعه دهندگان ادعا می‌کنند که MAN SX متحرک‌ترین و قابل اعتمادترین کامیون در حوزه نظامی هستند که در حال حاضر در بازار وجود دارد. عمر کامیون‌های سری MAN SX 30 سال است.

همچنین سری MAN HX نیز از این کامیون وجود دارد. این وسایل نقلیه همچنین به طور خاص برای تأمین نیازهای نظامی ساخته شده‌اند و برای کاربردهای خارج از جاده و صعب‌العبور خاکی در نظر گرفته شده‌اند.

 مجله ماشین سنگین  اخبار جدید نظامی  پیشرفته ترین تجهیزات نظامی  خودروهای نظامی آمریکا  خودروهای نظامی  خودروهای نظامی اسرائیل  خودروهای نظامی روسیه  خودروی نظامی ایرانی  قدرت نظامی ایران  نفربر نظامی  معرفی تجهیزات نظامی  انواع کامیون نظامی

کامیون نظامی MAN SX

LMTV و MTV

دو مدل از یک سازنده در رتبه دوم هستند. در سال ۱۹۹۱ به یک شرکت استوارت و استیونسون قرارداد گسترده‌ای برای ساخت خانواده جدید وسایل نقلیه تاکتیکی متوسط ​​(FMTV) ارتش ایالات متحده اعطا شد. با این هدف که در نهایت تمام کامیون‌های موجود و قدیمی‌تر ارتش با کامیون‌های جدید جایگزین شود.

امنیت و راحتی معامله شما را تضمین می‌کنیم!

با کارنامه خودروی خود را بدون کمیسیون نقد کن

اگر قصد داری ماشینتو بفروشی،الان وقتشه…

فروش بی‌دردسر ماشینتو تجربه کن!

یک طراحی مدرن و کارآمد در اولین خودروهای تولیدی در سال ۱۹۹۶ به ارتش ایالات متحده تحویل داده شده و جایگزین طرح‌های قدیمی شد. این اتفاق تا اواخر دهه ۱۹۴۰ ادامه داشت. از سال ۲۰۱۲ خانواده کامیون‌های FMTV توسط شرکت Oshkosh تولید می‌شود.

FMTV بر اساس یک کامیون Steyr18M12 اتریشی ساخته شده است که از سال ۱۹۸۵ تولید می‌شد، اما به طور قابل توجهی دوباره مهندسی شده و به عنوان خودروی تاکتیکی متوسط ​​۴×۴ سبک (LMTV) و وسیله نقلیه تاکتیکی متوسط ​​۶×۶ MTV در دسترس است. هر دو مدل دارای بیش از ۹۰ درصد اجزای مشترک مانند کابین، موتور، قطار محرک، لاستیک، چرخ، سیستم تعلیق جلو، محورها و غیره هستند.

در حالی که این طراحی شامل بسیاری از اجزای تجاری است. LMTV پایه کامیون باری در بسیاری از مدل‌ها است. اهمیت این وسایل نقلیه به علت قابلیت اطمینان، کم بودن واحد و هزینه‌های کارکرد و کارایی طولانی مدت بوده است. تمام جنبه‌ها در طول عمر مفید آن به خوبی دیده شده است.

این کامیون نظامی برای حمل بار و سرباز طراحی شده است که به اسب کاری اصلی ارتش ایالات متحده نیز نامیده می‌شود. این خانواده از کامیونهای جنگی قرار است در قرن بیست و یکم خدمت کنند و برای فروش صادراتی در خاور دور و سایر مناطق ارائه می‌شوند.

تجربه به دست آمده در عراق با این وسیله موجب ایجاد یک کابین زرهی شد. به کابین زره‌پوش با امضای کم (LSAC) معروف است. تیم دو نفره می‌تواند ظرف ۴ ساعت یک کابین استاندارد را توسط یک کابین زره پوش در مزرعه به‌وجود آورد، ترمیم، حذف یا جایگزین کند. بسته به نوع تهدید، می‌تواند سطوح به انواع مختلف زرهی تطبیق پیدا کند.

 مجله ماشین سنگین  اخبار جدید نظامی  پیشرفته ترین تجهیزات نظامی  خودروهای نظامی آمریکا  خودروهای نظامی  خودروهای نظامی اسرائیل  خودروهای نظامی روسیه  خودروی نظامی ایرانی  قدرت نظامی ایران  نفربر نظامی  معرفی تجهیزات نظامی  انواع کامیون نظامی

کامیون نظامی LMTV

Mercedes-Benz UNIMOG

صدرنشین این ارزیابی کسی نیست به‌جز مرسدس بنز UNIMOG (موتور جهانی گرات) که اولین نسخه آن در سال ۱۹۴۶، اندکی پس از جنگ جهانی دوم، طراحی شد. نمونه‌های اولیه در سال ۱۹۴۸ تولید شد. این ماشین در ابتدا به عنوان یک ماشین چند منظوره ساده و کارآمد با ۴×۴ دائمی طراحی شده بود که می‌توانست برای کشاورزی، جنگلداری و حمل‌ونقل بارهای مختلف استفاده شود.

طراحی آن بسیار موفق بوده و کارایی خود را به اثبات رسانیده است. این کامیون سنگین از آن زمان تا به امروز، قریب به ۷۰ سال است که تولید می‌شود. علاوه بر این در طول سال‌ها طراحی اساسی این وسیله نقلیه ثابت مانده است. دامنه UNIMOG گسترش یافته و خانواده‌ای متشکل از ۴۴۴ نوع کامیون مختلف تشکیل داده است.

این کامیون توان حمل محموله‌های بین شهری در جاده‌ها و اتوبان‌ها بین ۱۲۵۰ تا ۷۵۰۰ کیلوگرم را دارد. این موارد حتی دارای یک نسخه ۶×۶ هستند. وسیله نقلیه‌ای هم برای کاربردهای نظامی و غیرنظامی در دسترس است.

UNIMOGS به سراسر جهان صادر شده و می‌شود. در برخی از کشورها مجوز تولید نیز دارد و انحصاری نیست. این کامیون نظامی حداقل در ۳۰ کشور جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در طول سال‌ها مدل‌های زیادی معرفی شده و سبک‌های بدنه به میزان قابل توجهی تغییر کرده‌اند، اما همه نسخه‌ها وجه مشترک خاص یعنی سخت و کارآمد بودن با داشتن قابلیت‌های عالی، عملکرد کراس کانتری دارند. فاصله بین دو چرخ، ظرفیت و خروجی موتور، ابعاد ناحیه بار و بسیاری از متغیرهای دیگر وجود دارد که اطمینان حاصل شود UNIMOG برای تأمین هرگونه نیاز خاص لجستیکی نظامی برنامه دارد.

امنیت و راحتی معامله شما را تضمین می‌کنیم!

با کارنامه خودروی خود را بدون کمیسیون نقد کن

اگر قصد داری ماشینتو بفروشی،الان وقتشه…

فروش بی‌دردسر ماشینتو تجربه کن!

این کامیون‌ها به عنوان ناوگان نیرو، آمبولانس، حامل تجهیزات، وسایل نقلیه فرماندهی و بسیاری از نقش‌های تخصصی دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. از UNIMOGS به عنوان تراکتور توپخانه سبک نیز استفاده می‌شود.

این جنگنده‌ها کاملاً معمولی طراحی شده‌اند. تمام بنزها در این کلاس، موتور دیزل دارند. تعدادی موتور برای این وسایل نقلیه موجود است. این کامیون‌ها توانایی کار در خارج از جاده، در آب‌های عمیق، گل و برف را دارند.

UNIMOG به اندازه اکثر وسایل نقلیه تاکتیکی با هدف طراحی در خارج از جاده نیز توانایی دارد. یک مزیت دیگر آن این است که قطعات آن به راحتی در سراسر جهان در دسترس خواهد بود.

 مجله ماشین سنگین  اخبار جدید نظامی  پیشرفته ترین تجهیزات نظامی  خودروهای نظامی آمریکا  خودروهای نظامی  خودروهای نظامی اسرائیل  خودروهای نظامی روسیه  خودروی نظامی ایرانی  قدرت نظامی ایران  نفربر نظامی  معرفی تجهیزات نظامی  انواع کامیون نظامی

کامیون نظامی UNIMOG

سخن آخر

کامیون نظامی دنیایی از جذابیت و تکنولوژی است. این ۱۰ کامیون همگی از بهترین‌ها در این چند دهه بوده‌اند که دفعات بسیاری آپدیت شده‌اند. تکنولوژی موجود در این کامیون‌ها باعث شده است که توانایی بی‌حد و وصف را داشته باشند. این کامیون‌ها مجهزترین کامیون‌ها در حوزه جنگ هستند، زیرا صحنه نبرد مهم‌ترین قسمت برای خودنمایی و ابراز قدرت یک کشور است.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.