مقایسه و بررسی کامیونت ایسوزو با کامیونت ام فور (MF)

0

امروزه به دلیل تنوع زیاد کامیونت ها در بازار خودروهای سنگین کشور انتخاب خودرو را برای رانندگان عزیز اندکی دشوار کرده است تیم تحلیل و بررسی شرکت دیزلیران در این مقاله به مقایسه کامل کامیونت ایسوزو و کامیونت ام فور (MF) به صورت کامل می پردازد تا مشتریان و رانندگان بتوانند با مشاهده این تحلیل و بررسی بهترین انتخاب را داشته باشند.

دو برند پر طرفدار و بزرگ ایسوزو و الوند ام فور (MF) در کشور ایران دارای طرفدارن بسیاری می باشند ولی با این حال باز تصمیم گیری برای خرید این 2 برند کامیونت کمی دشوار شده است. کامیونت ام فور  در واقع محصول یک شرکت خودروسازی سایپا دیزل می باشد که به تازگی نسخه الوند نیو فیس یا ام فور را  رونمایی کرده است.

نکته ی بسیار مهم :کامیونت الوند نیو فیس در زمان فعلی انتشار مقاله روانه بازار خودروهای سنگین کشور نشده است.

ولی ما در این مقاله از دیزلیران سعی کردیم تا پاسخ کاملی به پرسش: آیا کامیونت ایسوزو بخریم یا کامیونت الوند ام فور ؟؟ بدهیم همچنین در ادامه مقاله این دو کامیونت پر طرفدار در بازار خودروهای نیمه سنگین ایران از لحاظ موتور ، گیربکس،سیستم سوخت ،سیستم تعلیق،سیستم کلاچ ،سیستم تعلیق ،سیستم فرمان و قیمت  مقایسه خواهیم کرد با ما همراه باشید.

کامیونت ام فور (MF) بهتر است یا کامیونت ایسوزو ؟

امروز در بازار خودروهای سنگین کشور کامیونت های الوند یا  ام فور (MF) و کامیونت ایسوزو هر دو دارای طرفدارن و شهرت بسیار زیادی می باشند و در اصل نمی توان به وضوح گفت کدام یک از این 2 کامیونت بهتر می باشد در ادامه این 2 برند کامیونت را بر اساس موتور،سیستم سوخت رسانی ،سیستم تعلیق ، سیستم کلاچ ،سیستم فرمان مقایسه خواهیم کرد.

کامیونت های الوند ام فور به تازگی رونمایی شده است و هنوز روانه بازار خودروهای سنگین نشده است ولی با توجه به تفاوت بسیار زیاد مشخصات فنی کامیونت ام فور با کامیونت الوند می توان گفت این کامیونت همانند کامیونت الوند با طراحی جدید می باشد.

شما عزیزان با مشاهده مقایسه های زیر می توانید با توجه به بودجه و نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید با تیم تحلیل و بررسی شرکت دیزلیران همراه باشید.

 

معرفی کامیونت ام فور

 قیمت کامیونت الوند M4  مشخصات کامیونت الوند M4  بهترین کامیونت در ایران  پیش فروش کامیونت الوند  حجم بار کامیونت  قیمت کامیونت فوتون M4  قیمت کامیونت ایسوزو 6 تن  مشخصات فنی کامیونت ایسوزو  مشخصات کامیونت ایسوزو  مقایسه کامیونت الوند با ایسوزو

کامیونت فوتون M4 در یازدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو توسط سایپا دیزل رونمایی شد.

شرکت سایپا دیزل با همکاری شریک تجاری خود شرکت فوتون چین ،یکی از سهامداران خودروهای تجاری بزرگ شانگهای با ۲۴ سال تجربه در صنعت خودروهای سنگین و صادر کننده محصولات  به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس این محصول را مونتاژ و طراحی کرده و در ایران به مرحله تولید رسانده است.

کامیونت فوتون ام فور ۶ تن در کلاس بدون خواب شرکت سایپا دیزل در حال حاضر در مرحله  عرضه به بازار خودورهای سنگین کشورمی باشد.

 

معرفی کامیونت ایسوزو

 قیمت کامیونت ایسوزو 18 تن  قیمت انواع کامیونت  شرکت ایسوزو  مجله ماشین سنگین  بهترین کامیونت در ایران  قیمت کامیونت دیزلی  کامیون ایسوزو FVR

کامیونت ایسوزو یک کامیونت ژاپنی است که در شرکت خودرو سازی ایسوزو در ژاپن تولید شده است و نام ایسوزو برگرفته از دریایی واقع در ژاپن می باشد همچنین دفتر مرکزی شرکت ایسوزو در شهر توکیو در کشور ژاپن واقع شده است و جز برترین و قدیمی ترین خودرو سازی ها در ژاپن محسوب می‌شود اولین خودرویی که توسط این شرکت تولید شد ایسوزو بل نام داشت که در سال ۱۹۶۱وارد بازار ژاپن شد و توانست رتبه ۲۹ به عنوان بزرگترین خودرو سازی جهان را کسب کند وکامیونت ایسوزو توسط شرکت بهمن دیزل وارد ایران می شود .

شرکت بهمن دیزل درسال ۱۳۸۲ اولین تولید کامیونت ایسوزو را به صورت آزمایشی آغاز نمود و با موفقیت توانست شرکت خود را ثبت کند ‌.

کاربری های ایسوزو شامل : کفی بغلدار/ یخچال دار /مسقف فلزی/ حمل نوشابه /زباله کش و ..می باشد و ایسوزو ۸ تن مجاز به کاربری‌های مسقف فلزی، مسقف چادری، باری فلزی، تانکر آب، زباله‌کش، مشبک مسقف فلزی، بالابر و آتش‌نشانی است.

مقایسه کامیونت ام فور (MF) با کامیونت ایسوزو براساس موتور

اگر بخواهیم کامیونت ام فور (MF) و ایسوزو را از لحاظ موتوری مورد بررسی قرار بدیم در ابتدا  باید بگوییم که موتور استفاده شده در کامیونت  الوند  از نوع CUMMINS ISF 3.8 S 5154 می باشد که محصول پر طرفدار آمریکایی می باشد که از قدرت و کیفیت بسیار خوبی برخوردار می باشد.

همچنین موتور کامیونت ام فور (MF) دارای استاندارد آلایندگی Euro IV می باشد همچنین حجم این موتور قدرتمند  حدودا 12.8 لیتر می باشد.

موتور کامیونت  ام فور (MF) 4 سیلندر بوده که مجهز به سیتم سوخت رسانی Common Rail + SCR می باشد که در سوخت رسانی به این خودرو کمک بسیاری کرده می باشد.

خب نوبت به بررسی موتور کامیونت ایسوزو می رسد موتور استفاده شده در کامیونت ایسوزو مدل 4HK1-E4N می باشد که دارای استاندارد آلایندگی یورو 4-DPD می باشد که مزیت خوبی برای این کامیونت به شمار می آید.

حجم موتور کامیونت ایسوزو 5193 سی سی می باشد که می توان گفت نسبت به موتور کامیونت  ام فور (MF) از حجم بیشتری برخوردار می باشد.

همچنین موتور کامیونت ایسوزو از نوع 4 سیلندر خطی می باشد که با کامیونت  ام فور (MF) در بخش سیلندر تفاوتی ندارد.

سیستم سوخت رسانی کامیونت ایسوزو از نوع انژکتور- کانال مشترک می باشد که وظیفه ی سوخت رسانی این کامیونت را بر عهده دارد.

مقایسه کامیونت ام فور (MF) با کامیونت ایسوزو براساس سیستم ترمز

اگر بخواهیم کامیونت ایسوزو و کامیونت  الوند نیوفیس یا m4  بر اساس سیستم ترمز نیز با یکدگیر مقایسه کنیم در ابتدا باید بگوییم که سیستم ترمز کامیونت  آلوند m4  از  نوع دیسکی دو مداره پنوماتیکی که مجهز به سیستم مجهز به ABS+AEBS+LDWS+FCWS می باشد.

همچنین اگر بخواهیم به سیستم ترمز کامیونت ایسوزو نیز اشاره ای کنیم باید بگوییم که سیستم ترمز کامیونت ایسوزو از نوع کاسه ای دو مدار – هیدرولیک مجهز به سیستم ASR, EBD,ABS می باشد.

مقایسه کامیونت ام فور (MF) با کامیونت ایسوزو براساس سیستم گیربکس

دفترچه راهنمای کامیونت فوتون مشکلات کامیونت فوتون قیمت کامیونت فوتون فروش لیزینگی کامیونت فوتون شرکت سایپا دیزل سرویس محصولات سایپا دیزل زمان تعویض روغن گیربکس سایپا دیزل دانلود دفترچه راهنمای کامیون البرز تعمیرات تخصصی ماشین سنگین مشخصات کامیون فوتون

گیربکس ها در کامیونت ها و یا سایر خودروهای دیگر نقش بسیار مهمی دارند که قدرت را به چرخ ها منتقل می کند گیربکس کامیونت ایسوزو مدل MYY-6S می باشد که دارای 6 دنده جلو و یک دنده عقب می باشد.

گیربکس به کار رفته در کامیونت ام فور (MF) از نوع zf می باشد که محصول کشور آلمان می باشد و طرفدارن زیادی را در سرتاسر جهان دارد.

در این مورد باید بگوییم که گیربکس کامیونت ام فور (MF) نسبت به کامیونت ایسوزو از کیفیت بهتری برخوردار می باشد. گیربکس استفاده شده در کامیونت ام فور (MF) مانند کامیونت ایسوزو  6 دنده جلو و 1 دنده عقب می باشد و سیستم تعویض دنده نیز از نوع کابلی می باشد.

مقایسه کامیونت ام فور (MF) با کامیونت ایسوزو براساس سیستم سوخت

سوخت نیز درتمامی خودرو ها از جمله کامیونت ها نقش بسیار مهمی بر عهده دارد چون تمام وسایل نقلیه با احتراق سوخت می توانند قدرت مورد نیاز برای حرکت را برای خود فراهم سازند جنس منبع گازوئیل در کامیونت الوند نوع آلومینیومی با ظرفیت ۲۰۰ لیتر  می باشد که مجهز به مخزن ادبلو با ظرفیت ۱۴ لیتر می باشد.

و جنس منبع گازوئیل کامیونت ایسوزو از نوع فولادی با ظرفیت 140 لیتر می باشد که می توان گفت منبع سوخت کامیونت ام فور (MF) از حجم و جنس بهتری برخوردار می باشد.

مقایسه کامیون تام فور (MF) با کامیونت ایسوزو براساس سیستم تعلیق

سیستم  تعلیق یا فنربندی بخش مهمی می باشد  که باعث گردیده نوسانات حاصل از حرکت کامیونت ها  بر روی سطوح ناهموار به جِرم معلق که شامل اتاق، شاسی، متعلقات و سرنشینان وارد نشود.

سیستم تعلیق به کار رفته در کامیونت ام فور (MF) از نوع فنر پارابولیک 3 لایه در محور جلو و از نوع فنر تخت چند لایه 7+6 در محور عقب می باشد  و سیستم تعلیق کامیونت ایسوزو از نوع فنر تخت چند لايه مجهز به كمك فنر هيدروليك تلسكوپي دو طرفه می باشد که می توان گفت سیستم تعلیق کامیونت ایسوزو اندکی از کیفیت  بهتر و سیستم تعلیق  نرم تری برخوردار می باشد.

مقایسه کامیونت ام فور (MF) با کامیونت ایسوزو براساس سیستم کلاچ

سیستم کلاچ در کامیونت ها همانند سایر قطعات دیگر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد وظیفه ی اصلی سیستم کلاچ  برقراری اتصال بین موتور و گیربکس و قطع این اتصال را در مواقع مختلف ایجاد می‌کند. کارایی اصلی این وسیله مکانیکی انتقال نیرو است و کنترل این انتقال. به این معنا که به وسیله کلاچ انتقال نیرو و توقف یا شروع حرکت کنترل می‌شود.

سیستم کلاچ کامیونت ام فور (MF) از نوع تک صفحه ای با عمل کننده هیدرولیکی و کنترل بادی می باشد که با عملکرد هیدرولیکی روی کامیونت الوند تعبیه شده می باشد.

ولی سیستم کلاچ کامیونت ایسوزو از نوع تک صفحه ای خشک با دیافراگرام فنری ، با عملکرد هیدرولیکی می باشد که به جرات می توان گفت سیستم کلاچ کامیونت ام فور (MF) مدرن تر و با کیفیت تر از کامیونت ایسوزو می باشد.

مقایسه کامیونت ام فور (MF) با کامیونت ایسوزو براساس سیستم فرمان

دفترچه راهنمای کامیونت فوتون مشکلات کامیونت فوتون قیمت کامیونت فوتون فروش لیزینگی کامیونت فوتون شرکت سایپا دیزل سرویس محصولات سایپا دیزل زمان تعویض روغن گیربکس سایپا دیزل دانلود دفترچه راهنمای کامیون البرز تعمیرات تخصصی ماشین سنگین مشخصات کامیون فوتون

در کامیونت ها سیستم فرمان نیز از اهمیت بسیار زیادی نسبت به خودروهای سواری برخوردار می باشد زیرا کامیونت ها و خودروهای سنگین بیشتر ساعات روز را در جاده ها مشغول حمل و نقل می باشند که وجود فرمان نرم به راننده این کامیونت ها کمک بسیار بزرگی میکند تا در هنگام  رانندگی دچار خستگی نشوند.

سیستم فرمان کامیونت  ایسوزو از نوع ساچمه گردان هیدرولیکی همچنین  سیستم فرمان کامیونت ام فور (MF)  نیز از مانند کامیونت ایسوزو نیز از نوع هیدرولیکی می باشد.

مقایسه کامیونت ام فور (MF) با کامیونت ایسوزو براساس قیمت

در این قسمت کامیونت الوند ام فور و کامیونت ایسوزو را بر اساس قیمت مقایسه خواهیم کرد با تیم تحلیل و بررسی شرکت دیزلیران همراه باشید.

در حال حاضر شرک سایپا دیزل قیمتی را برای کامیونت الوند نیوفیس یا  ام فور در نظر نگرفته است و اگر بخواهیم به قیمت کامیونت های ایسوزو نیز اشاره ای کنیم باید بگوییم که قیمت کامیونت های ایسوزو ۶ تن مدل ۸۳ تا نیمه اول ۸۵ (معروف به چهار چراغ) حدودا ۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ الی ۱.۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰ و مدل ۸۵ تا نیمه اول ۹۲ (معروف به کله خرگوشی) حدوداً ۱.۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰ الی ۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ و مدل ۹۲ تا ۹۸ به بالای این مدل معروف به نیو فیس از ۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰۰ تا ۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ در تاریخ ۷ اسفند ۱۴۰۱ اعلام شده است.

معایب و مزایا کامیونت ام فور (MF) و کامیونت ایسوزو

اگر بخواهیم به معایب و مزایا کامیونت ایسوزو و کامیونت ام فور نیز اشاره ای کنیم در ابتدا به معایب و مزایا کامیونت ام فرو اشاره ای خواهیم کرد.

موتور به کار رفته در  کامیونت ام فور CUMMINS ISF 3.8. S 5154، توان موتور 155 اسب بخار در 2600 دور در دقیقه، حداکثر گشتاور 500 نیوتن متر در 1200-1900 دور در دقیقه، 4 سیلندر با حجم مجموع سیلندرها 3.8 لیتر، مدل جعبه دنده ZF 6S558، 6 دنده جلو، یک دنده عقب، طول کامیون 6920 میلی متر، عرض کامیون 2136 میلی متر، فاصله محوری 3800 میلی متر، مرکز محور عقب تا انتهای شاسی 1950 میلی‌متر، عرض شاسی عقب 800 میلی متر، طول پشت اتاق تا انتهای شاسی بار خور 5140 میلی متر، وزن مجموع ناخالص مجاز 6000 کیلوگرم، وزن کل شاسی بدون اتاق 2920 کیلوگرم، کلاچ تک صفحه ای با عمل کننده هیدرولیکی با کنترل بادی، سیستم تعویض دنده کابلی، ظرفیت محور جلو 2.85 تن، ظرفیت محور عقب 6 تن، سیستم تعلیق جلو فنر پارابولیک 3 لایه، سیستم تعلیق عقب فنر تخت چند لایه 6+7، ترمز جلو دیسکی، مجهز به سیستم ضد قفل ای بی اس، ترمز اضطراری، ترمز ممانعت از برخورد روبرو،‌فرمان هیدرولیکی، ولتاژ 24 ولت، ظرفیت باطری 2*100 آمپر ساعت، کابین فولادی تمام جوشکاری شده با پوشش مخصوص ضد زنگ، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در چهار جهت، سیستم تهویه مطبوع، کولر و بخاری، شیشه بالابر برقی، قابلیت برگرداندن اتاق با 70 درجه با قفل مکانیکی است. کامیونت ام ۴ دارای امکانات و تجهیزات قابل قبولی از جمله : سرعت سنج، دور سنج، درجه حرارت آب، میزان سوخت، فشار باد، فشار روغن و کلیه علائم هشداردهنده، دمای مایع خنک کننده و اطلاعات خاص که بطور الکترونیکی در صفحه نمایش دیجیتال، برف پاکن دو سرعته، کولر، بکسل بند جلو، کیف ابزار، جلیقه شبرنگ، کپسول آتش نشانی، لاستیک زاپاس، مثلث هشدار دهنده، چراغ چشمک زن، کمربند ایمنی، رادیو پخش سی دی، جک هیدرولیکی، زاپاس بند، صندلی دو نفره شاگرد، دنده پنج، قلاب یدک کش، چراغ مه شکن جلو و عقب، جعبه ابزار کنار شاسی، گاز دستی، قفل مرکزی، ترمز موتور خفه کن اگزوز، چراغ روز است. به این دلیل که ما با توجه به تجارب شخصی رانندگان از معایب محصولات حرف می زنیم و این کامیونت همچنان در مرحله رونمایی قرار دارد و بدست مصرف کنندگان نرسیده، نمیتوانیم به شما از معایب آن بگوییم و در آینده نزدیک حتما شما را در اینباره مطلع خواهیم کرد.

اگر بخواهیم به معایب و مزایا کامیونت های ایسوزو نیز اشاره کنیم باید بگوییم که کیفیت قطعات به کار رفته در کامیونت ایسوزو  نسبت به کامیونت چینی از مرغوبیت بیشتری برخوردار است. سرعت و قدرت بیشتری نسبت خودروهای چینی در بازار دارد، موتور به کار رفته در این مدل  ، 4HKI-E4Nاستاندارد آلایندگی یورو 4، با توان موتور 150 اسب بخار، با حجم 5193 سی‌سی  می‌باشد‌‌.

راحتی بیشتر راننده در سوار و پیاده شدن به دلیل مکانیزم باز شدن ۹۰ درجه‌ای درب‌‌ها همچنین میدان دید جلو و جانبی مناسب تر نسب به کامیونت های هم تناژ خود در بازار دارد.

گیربکس به کار رفته در این کامیونت مدل MYY-6S  ژاپنی است، مجهز به سیستم ترمز کنترلگرهای الکترونیکی جهت تعادل در سطوح لغزنده، ترمز ضد قفل ABS، همچنین دارای سیستم ترمز اضطراری در مواقع حساس، بازار خرید و فروش بهتری نسبت به بقیه برندهای موجود دارد.

علاوه بر مزایای گفته شده دارای معایبی هم می‌باشد‌ که یکی از نواقص آشکار این مدل نداشتن کابین خواب است که رانندگی در مسیرهای طولانی را برای راننده دشوار می‌کند.

سیستم ترمز ضعیف تری نسبت به همتاهای چینی خود در بازار دارد؛ یکی از معایب چشمگیر این کامیونت سنگین بودن هزینه‌های تعمیر موتور و دیگر نواقص فنی ماشین است. کامیونت ۶ تن ایسوزو دارای کروز کنترل هم نمی باشد.

جمع‌بندی بررسی مقایسه کامیونت ام فور (MF) با کامیونت ایسوزو

به انتهای مقایسه کامیونت ایسوزو و  کامیونت ام فور (MF) رسیدیم تقریبا می توان گفت هر دو این کامیونت ها از کیفیت و طرفدارن منحصر به فرد خود برخوردار می باشند  و نمی توان گفت که تقریبا کدام یک بهترمی باشد . شما می توانید تمام موارد بالا از جمله مسائل موتور ، گیربکس،سیستم سوخت ،سیستم تعلیق،سیستم کلاچ ،سیستم تعلیق ،سیستم فرمان ،قیمت را مورد بررسی قرار داده و بهترین انتخاب را داشته باشید.

 قیمت کامیونت الوند M4  مشخصات کامیونت الوند M4  بهترین کامیونت در ایران  پیش فروش کامیونت الوند  حجم بار کامیونت  قیمت کامیونت فوتون M4  قیمت کامیونت ایسوزو 6 تن  مشخصات فنی کامیونت ایسوزو  مشخصات کامیونت ایسوزو  مقایسه کامیونت الوند با ایسوزو

نظر شما درباره آینده بازار خودروهای سنگین کشور چیست؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.