شوک و تقه گیربکس اتومات از چیست؟

0

روش تست فیوزهای خودرو چگونه است

ابتدا یک متر سیسم افشان، یک عدد لامپ سقف پراید، گیره سوسماری و یک دستگاه فازمتر ساده چراغ‌دار ولتاژ AC را تهیه کرده و سپس طبق مراحل پیش می‌رویم تا یک دستگاه جهت تست فیوزها بسازیم. پیچ فازمتر را باز کرده و قطعات داخلی آن را که شامل فنر، مقاومت و لامپ می‌شوند، خارج کنید.

لامپی که تهیه کرده‌اید را درون فاز‌متر قرار دهید و سیم افشان را به یک سمت فنری که از درون فازمتر خارج کردید، وصل کنید، سپس فنر را مجددا وارد ‌فازمتر کرده و روی لامپ قرار دهید. حال پیچ (درپوش) فازمتر را سوراخ کرده و بعد از عبور سیم افشان از سوراخ، آن را ببندید. در مرحله آخر نیز گیره سوسماری را به سر سیم وصل کنید.

دستگاه تستر فیوز شما آماده است. اکنون می‌توانید با اتصال گیره به بدنه و سر فازمتر به فیوزها، فیوز معیوب میباشد.

‌ ‌رله یا آفتامات

رله یک کلید الکتریکی است که با جریان کمی عمل می کند و کنتاکت های آن می تواند جریان زیادی را عبور دهند . رله در قرن نوزدهم برای استفاده در تلگراف اختراع شد و در قرن بیستم از رله در سیستم های کنترل استفاده گردید .

 

در مقایسه با سایر ادوات الکتریکی رله ها بخاطرداشتن قسمت های فیزیکی متحرک ، سرعت و عمر محدودی دارند . رله های الکتریکی از نظر سرعت ، جریان عبوری ، اندازه ، قابلیت اطمینان وعمر مفید بر رله های الکترومکانیکی ارجعیت دارند.

سنسور فشار روغن موتور

این سنسور که همان فشنگی روغن است ، در مسیر روغن موتور قرار دارد که در صورت کاهش فشار روغن در مسیر ، فعال شده و باعث روشن شدن چراغ اخطار در پشت آمپر می شود

این سنسور برای خودروی پیکان دو پایه است که از طریق آن ، اطلاعات فشار روغن برای چراغ اخطار روغن و نشان دهنده فشار روغن روی صفحه نشان دهنده ها ارسال می شود

این سنسور برای خودروی آر دی یک پایه است که فقط اطلاعات فشار روغن را برای چراغ اخطار روغن ارسال می کند

این سنسور در بعضی از خودرو های انژکتوری سه پایه بوده که برق پمپ بنزین از آن عبور می کند و در صورت کم شدن فشار روغن هنگام تصادف برق پمپ بنزین قطع شده که در واقع کار سوئیچ اینرسی را انجام میدهد.

عملکرد خودرو هنگام خرابی این سنسور

هنگام خرابی این سنسور با باز کردن سوئیچ ، چراغ پشت آمپر روشن نخواهد شد

در تمامی حالات چراغ روغن روشن خواهد ماند .

🔴شوک و تقه گیربکس اتومات:

پایین آوردن مصرف سوخت دلایل بالا رفتن مصرف سوخت مصرف سوخت 206 اتوماتیک مصرف سوخت پژو پارس اتوماتیک راههای کاهش مصرف سوخت سمند مصرف سوخت خودروهای اتوماتیک مجله مکانیک بررسی مشکلات خودرو
◀️دنده در حالت N قرار داده و خودرو را خاموش نمایید.

۵ ثانیه صبر نموده و سپس سویچ را باز نمایید و سپس پدال گاز و ترمز را با هم فشار داده و بعد از چشمک زدن چراغ CVT ، پا را از روی پدال گاز بردارید.
۱۰ ثانیه صبر کرده و سپس خودرو را روش نمایید، اگر چراغ cvt به طور دائم روشن بماند بدان معناست که رویه درست انجام شده است.
در حالیکه همچنان پدال ترمز را فشرده اید، دنده را از حالت N به D یک بار تغییر داده تا شوک گیربکس به کمترین حد ممکن برسد.

◀️سپس پدال ترمز را سه بار فشار داده و در نهایت دنده را در حالت P قرار داده و خودرو را خاموش نمایید,

‌دلیل صدای ضربه در دور ارام موتور

وقتی موتور خودرو در دور آرام کار می کند و یا هنگام تغییر سرعت صدای ضربه می شنویم که علت ان به یکی از عوامل زیر مربوط می شود

ممکن است از گژن پین باشد که صدای گژن پین در مواقعی که موتور سرد باشد قابل تشخیص می باشد

احتمال دارد کفی های شاتون یا کفی های یاتاقان های ثابت لق شده باشند.

واشر جانبی میل لنگ خراب شده باشد و میل لنگ کمی حرکت افقی داشته باشد.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.