دلایل نشت آب از زیر ماشین چیست؟

1

یکی از رایج‌ترین دلیل در بین گزینه‌ها برای ریختن آب زیر ماشین نشبت آب است. اگر مایعی شفاف و بی‌بو درزیر اتومبیل خود مشاهده کردید، احتمالا این فقط آب سیستم سرمایشی و گرمایشی(AC) خودرو شما است

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در تابستان و به هنگام استفاده از کولر، قطرات آب را در زیر خودرو مشاهده می کنید و کمی در مورد این آب دچار نگرانی شده اید.

گاهی اوقات نشت آب می تواند موجب نگرانی افراد شود. اما، اگر آب ساده باشد، نیازی به نگرانی نیست. در ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که آن چه که از ماشین شما نشت می کند، آب واقعی است و مایعات دیگر نیست. درهر صورت، اگر در مورد نوع نشتی اتومبیل خود شک وتردید دارید، می توانید یک کاغذ را در زیر محل نشتی قرار دهید تا تراکم و رنگ مایع مشخص شود. اگر رنگ مایع واضح باشد، این بدان معنی است که آب است، درغیر این صورت باید بررسی شود.

مشاهده آب در زیر خودرو ممکن است از نشت رادیاتور و یا از کولر به وجود آمده باشد که در صورت نشت رادیاتور، باید سریعا به تعمیرگاه مراجعه کرده و مشکل را برطرف نمایید.

اما اگر این آب از کولر خودرو است، باید بگوییم هیچ جایی برای نگرانی وجود ندارد. چراکه کولر خودرو رطوبت موجود در کابین را جمع آوری می کند و این رطوبت را به شکل قطرات آب از لوله تخلیه اواپراتور تخلیه می نماید. بنابراین نیازی به نگرانی در این مورد نیست.

یکی از رایج ترین دلیل دز بین گزینه ها برای ریختن آب زیر ماشین نشبت آب است. اگر مایعی شفاف و بی بو درزیر اتومبیل خود مشاهده کردید، احتمالا این فقط آب سیستم سرمایشی و گرمایشی(AC) خودرو شما است. سیستم تهویه مطبوع ماشین، متداول ترین منبع نشت آب است. ممکن است در روزهای بسیار مرطوب، آب از تهویه مطبوع مانند شیر آب بر روی زمین ریخته شود، تا جایی که رطوبت کابین تقریبا از بین برود.
خدمات فنی خودرو آموزش عیب یابی ماشین آموزش سرویس و نگهداری خودرو سرویس کولر ماشین اصول نگهداری از خودرو آموزش شارژ گاز کولر خودرو دلایل جوش اوردن خودرو آموزش تعویض ترموستات سمند فواید ضدیخ برای موتور ایرادات سیستم تعلیق کاهش استهلاک خودرو

این نشتی معمولا درسمت راست جلو(نزدیک محلی که سرنشین مسافر پای خود را استراحت می دهد) یا در وسط کابین اتفاق می افتد. برای جلوگیری از چنین وضعیتی، به جای قرار دادن آن روی آپشن هوای تازه، سوئیچ گردش مجدد را روشن کنید. علاوه بر نشت آب از سیستم AC، این نشت آب می تواند از اگزوز نیز منشا بگیرد.

احتراق سوخت نیز می تواند مقدار کمی آب بیرون بریزد. بنابراین، اگر می بینید که مقداری آب از اگزوز بیرون می آید، نیازی به نگرانی نیست، فقط کافی است سطح خنک کننده را بررسی کنید و اگر پایین نباشد، شرایط مطلوب است. از طرف دیگر، اگر گمان می کنید که این نشت از سیستم واشر شیشه جلو اتومبیل باشد، به راحتی می توانید بدون هیچ گونه تنشی آن را نادیده بگیرید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. خواننده می گوید

    مطالب ظاهرا کپی شده از سایت های دیگر با توجه به تاریخ انتشار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.