قانون پارک کردن خودرو در خیابان یک طرفه چیست ؟

0

افراد زیادی وجود دارند که با قانون پارک کردن خودرو در خیابان های یک طرفه آشنایی ندارند و از این رو وقتی در این قبیل خیابان ها قرار بگیرند دچار سر در گمی خواهند شد. در این قسمت قصد داریم شما را بیشتر با این قانون آشنا سازیم.

هدف از ساخت خیابان های یک‌ طرفه، افزایش سرعت حرکت خودروها و جلوگیری از ایجاد ترافیک‌ می باشد. در این قبیل خیابان ها، تمامی وسایل تقلیه ای که در آن ها تردد می کنند باید در یک جهت و همانند یکدیگر حرکت کنند.

گروهی از کارشناسان‌به بررسی علل ایجاد خیابان های یک طرفه پرداخته‌ اند که نتایج بررسی های خود را مبنی بر اهداف وجود خیابان های یک طرفه به نحو زیر بیان نموده اند:

اگر خیابان مربوطه آنقدر باریک و کوچک باشد که امکان عبور دو خودرو از کنار یکدیگر و‌ در دو جهت مخالف وجود نداشته باشد و یا با دو طرفه شدن خیابان ترافیک‌ بیش تری ایجاد شده و یا امکان بروز تصادف وجود داشته باشد، در این صورت خیابان می بایست یک‌ طرفه باشد.

در خیابان های یک‌ طرفه بهتر می توان خودروهای عبوری را کنترل نمود.

با یک طرفه بودن خیابان ها می توان مسیر ویژه ای برای تردد دوچرخه ها ایجاد کرد. همچنین امکان اختصاص مسیری مشابه برای آمبولانس، خودرو های آتش نشانی و اتوبوس ها نیز وجود خواهد داشت.

در مناطق شلوغ که‌ تردد و ترافیک وسایل نقلیه بالا است، عابران پیاده و رانندگان می توانند به راحتی در مسیر خود رفت و آمد کنند.

با این کار سرعت رفت و آمد ها و تردد افزایش یافته، ترافیک ها روان می شود و از تراکم آن ها کاسته خواهد شد.

در نقاط تاریخی شهر های مختلف که اغلب تردد زیادی وجود دارد می توان ترافیک را به طور موثر تری کنترل و آرام نمود.

در این دسته خیابان ها می توان به بهترین نحو و به طور کامل از مسیر استفاده نمود.

با کمک‌ خیابان های یک‌ طرفه جهت رفت و آمد به پارکینگ ها و سایر نقاط، یک مسیر عبوری آسان و تحت نظارت ایجاد خواهد شد.

در برابر تمام مزایایی که خیابان های یک طرفه دارند، ممکن است رانندگان را دچار مشکلاتی نیز بکنند که برای هر کدام از این مسائل، راه حلی را در زیر برای شما شرح داده ایم.

راه حل ها

لازم به ذکر است که‌ تمامی راه حل های ذکر شده در این مطلب بر اساس ماده های راهنمایی و رانندگی مطرح شده اند.

بنا بر آن چه که در ماده ۱۲۲ آمده است، وقتی رانندگان در مسیر های یک طرفه قرار بگیرند می بایست در مسیر مجاز حرکت نموده و رفتن در خلاف جهت مشخص شده ممنوع می باشد.

بر اساس آن چه در قانون ۱۵۳ آورده شده است، در مسیر های یک طرفه وقتی رانندگان بخواهند به سمت چپ راه گردش کنند می بایست ماشین خود را تا انتهای سمت چپ خیابان مربوطه هدایت کرده و بعد از آن اقدام به گردش نمایند؛ از این رو بهترین راه برای پارک کردن خودرو در چنین مسیر هایی، پارک نمودن وسیله در سمت راست می باشد.

بعضی اوقات ممکن است دیده باشید که در این خیابان ها از هر دو سمت برای پارک‌ کردن خودرو استفاده شود. برای این که بتوانید در چنین موقعیتی خودروی خود را پارک نمایید می بایست همین که تابلوی یک طرفه بودن خیابان را مشاهده کردید، یک بررسی اجمالی از وضع کلی خیابان داشته باشید و بعد از آن اقدام به پارک نمودن وسیله خود نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.