نحوه رفتار با خودرو جوش آورده

0

دلایل مختلفی میتواند باعث جوش آوردن خودروی شما شود. همیشه مقداری آب در خودرو همراه داشته باشید و در هنگام جوش آوردن خودرو نکات زیر را به یاد داشته باشید:

جلوگیری از جوش آوردن موتور جلوگیری از جوش آوردن موتور دلایل جوش اوردن خودرو دلایل جوش اوردن خودرو مشکلات جوش آوردن ماشین مشکلات جوش آوردن ماشین هنگام جوش آوردن ماشین چه کنیم هنگام جوش آوردن ماشین چه کنیم مجله اتومبیل مجله اتومبیل

اول اینکه هرگز خودرو را خاموش نکنید چون امکان قفل کردن موتور وجود دارد و هزینه سنگین تعمیرات را به شما تحمیل میکند. سپس بخاری را روی آخرین درجه روشن کنید.

فن خنک کننده رادیاتور را بررسی کنید و در صورتیکه کار نمیکرد دکمه کولر را بزنید چنانچه باز هم فن شروع به کار نکرد آب روی رایاتور بریزید تا خنک شود. توجه داشته باشید که هرگز روی موتور آب نریزید چون پوسته آن آلومینیومی است و به راحتی ترک بر میدارد. درب موتور(جایی که روغن داخل موتور میریزید) را باز کنید تا مقداری هوا به داخل موتور کشیده شود و از حرارت آن کم شود.

اگر رادیاتور سرد بود یا آب داخل رادیاتور نیست یا ترموستات قفل کرده است که در صورت قفل بودن ترموستات چاره ای جز خاموش کردن خودرو نیست اما در نظر داشته باشید که جهت جلوگیری از قفل کردن موتور بعد از چند دقیقه دوباره موتور را برای چند ثانیه روشن کنید.

قفل کردن ترموستات بدترین نوع جوش آوردن است که با روشهای ذکرشده دمای موتور را پایین بیاورید و سپس با کمک مکانیک اقدام به تعویض آن کنید. در نظر داشته باشید که خودرو بدون ترموستات هم کار میکند و در صورتیکه به ترموستات نو دسترسی نداشتید فقط ترموستات کهنه را خارج کنید و درپوش آنرا ببندید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.