خراب شدن باک خودرو از چیست؟

0

اگر در خودرو خود به‌خصوص در قسمت‌های تحتانی متوجه بوی بنزین و یا گاز شده و یا علائم نشتی را در محل پارک خودرو یافتید سریعا و بدون اتلاف وقت یک تعمیرکار مجرب بیابید. در این مواقع توصیه ایمنی آن است که خودرو از محل پارک خود تکان داده نشود. این مهم‌ترین نشانه‌ای است که شما را راهنمایی می‌کند تا باک خودرو خود را مورد بررسی قرار دهید.

باک یک حلقه کلیدی در سیستم احتراق موتور محسوب شده و در واقع تکمیل کننده فعل سوخت رسانی است. چه باک خودرو از جنس پلاستیک باشد و چه فلز ممکن است پمپ سوخت در درون و یا بیرون آن نصب شود که البته عموما پمپ سوخت در درون باک قرار می گیرد. به طورکلی و در تمامی این موارد سوخت از محیط بیرون به درون باک منتقل شده و به واسطه پمپ به سمت موتور هدایت می شود. همین سوخت فارغ از نوع آن در موتور با هوا مخلوط شده و با سوختن خود خودرو را به حرکت وا می دارد. این که باک از چه جنسی باشد، در چه محلی از خودرو قرار گرفته باشد و پمپ سوخت به چه نحوی با آن ارتباط گرفته باشد همه به نوع خودرو و طراحی آن بستگی دارد.

تعویض سنسور اکسیژن پراید تعویض سنسور اکسیژن پژو 206 سنسور اکسیژن چیست علائم خرابی سنسور اکسیژن قیمت سنسور اکسیژن سمند سنسور اکسیژن پراید کجاست بررسی سنسور اکسیژن آموزش تعمیر خودرو تعمیرکار

دلایل خرابی باک خودرو

درست است که باک خودرو یک قطعه مصرفی نیست اما به طورقطع گذر زمان و استفاده مداوم از خودرو بر روی سلامت آن نیز تاثیر می گذارد. دلایل زیادی برای آسیب به باک خودرو وجود دارد. از آنجا که عموما باک در زیر خودرو قرار دارد اصلا دور از انتظار نیست که با جسم سختی برخورد کرده و سوراخ شود. خوردگی نیز در مناطقی که مقدار زیادی برف و یخ وجود دارد بسیار رایج است. سوراخ شدن باک نسبت به خوردگی مسئله جدی تری بوده و عموما راه حل مناسب برای آن تعویض باک است.

تعمیر باک خودرو

سرویس و تعمیر به موقع باک خودرو از دو جنبه قابل بررسی است. از یک بعد سرویس به موقع موجب جلوگیری از هدررفت سوخت و افزایش هزینه ها شده و بر جنبه اقتصادی اثر گذار است و از بعد دیگر از نشتی و احتمال آتش سوزی و انفجار جلوگیری می کند.

اگر در خودرو خود به خصوص در قسمت های تحتانی متوجه بوی بنزین و یا گاز شده و یا علائم نشتی را در محل پارک خودرو یافتید سریعا و بدون اتلاف وقت یک تعمیرکار مجرب بیابید. در این مواقع توصیه ایمنی آن است که خودرو از محل پارک خود تکان داده نشود. این مهم ترین نشانه ای است که شما را راهنمایی می کند تا باک خودرو خود را مورد بررسی قرار دهید. این نکته را در نظر داشته باشید که نشتی باک خودرو به مرور زمان نه تنها بهتر نمی شود بلکه علاوه بر به خطر انداختن جان سرنشینان مصرف بنزین را نیز به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

تعمیرکارها عموما چندان تمایلی به تعویض باک نداشته و تلاش می کنند که محل نشتی را یافته و مخزن سوخت را تعمیر کنند. برای سرویس باک به طور معمول سوخت درون آن تخلیه شده و جستجو برای یافتن محل نشتی آغاز می شود. علاوه بر باک لوله های سوخت و اتصالات آن ها نیز مورد بررسی قرار می گیرد. باک های آسیب دیده با استفاده از چسب های مخصوص یا جوش دادن تعمیر می شوند و اگر باکی قابل تعمیر نباشه تعویض خواهد شد.

لازم به ذکر است که باک خودرو نیز مانند سایر قطعات خودرو آن احتیاج به نگهداری داشته و بی توجهی به آن می تواند عواقب هزینه بری را در پی داشته باشد. یکی از اقدامات زیان باری که پیوسته در زمینه باک خودروها صورت می پذیرد رانندگی با باک خالی است.

بسیاری از رانندگان چراغ هشدار سوخت خودرو را نادیده گرفته و سوخت کافی برای اتومبیل خود تامین نمی کنند. این کار به طور بالقوه به خودرو آسیب زده و می تواند برای راننده گران تمام شود.همچنین راندن خودرو با باک خالی علاوه بر استرسی که به همراه دارد پمپ سوخت را نیز در معرض سوختن و یا نیم سوز شدن قرار می دهد. خرابی پمپ سوخت منجر به کارایی پایین خودرو در زمان شتاب گیری و عدم روشن شدن خودرو می شود. بنابراین اکیدا توصیه می شود هرگز با باک خالی رانندگی نکنید. یکی دیگر از نکات قابل توجه درباره باک خودرو، بررسی و چک آن پیش از اولین حرکت خودرو و یا تردد در مسیرهای طولانی است، بدین صورت که هنگام آب بندی خودرو نیز حتما باک خودرو را چک کنید؛ چرا که ممکن است این قطعه در سرما و گرما (در پارکینگ یا نمایشگاه خودرو) دچار ترک خوردگی و یا ضربه و آسیب شده باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.