آیا استفاده از پشم شیشه در کاهش صدای کابین مفید هست ؟

0

درست است که می‌گویند استفاده از مواد پشم شیشه در بدنه خودرو، سبب کاهش صدا در کابین آن می‌شود؟

در زمان طراحی و تولید خودرو، مهندسان نوسان‌ها و خطاهای موجود را که سبب ضعف خودرو می‌شود، بررسی کرده و آن‌ها را رفع می‌کنند.

خیر؛ در زمان طراحی و تولید خودرو، مهندسان نوسان‌ها و خطاهای موجود را که سبب ضعف خودرو می‌شود، بررسی کرده و آن‌ها را رفع می‌کنند. بنابراین زمانی که خودرو راهی بازار می‌شود، از نظر آب‌بندی و عایق‌بندی مشکلی ندارد. در این میان برخی خودروها اگر مشکلاتی داشته باشند، مالکان آن‌ها می‌توانند با توجه به‌استانداردهای خودروساز عایق‌بندی و آب‌بندی را برای آن‌ها انجام دهند.

 عایق بندی خودرو  عایق بندی درب خودرو  عایق صداگیر خودرو  عایق های درب موتور  عایق های سقف  عایق صوتی موتور خودرو  آموزش صداگیری خودرو  صداگیری خودرو چیست  آموزش مکانیک خودرو
سر و صدای نفوذی به‌داخل کابین خودروها به‌عدم‌آب‌بندی صحیح خودرو مربوط می‌شود. دراین‌جا باید گفت آنچه شما به‌آن اشاره کردید، چندان کارآمد نیست؛ زیرا تنها پرکردن سطوح خالی بدنه خودرو نمی‌تواند عمل عایق‌بندی و آب‌بندی آن باشد. همچنین سطح داخلی درها که خالی است، سروصدا را به‌راحتی به‌داخل کابین راه داده و منجر به‌افزایش سروصدای کابین و کاهش رفاه سرنشینان می‌شود.

درواقع هر مدل خودرویی که ساخته می‌شود یا در دسته مدل‌های اقتصادی قرار می‌گیرد یا در ردیف خودروهای لوکس و لاکچری؛ به‌همین دلیل متریال به‌کار رفته در خودروها از تفاوت زیادی با یکدیگر برخوردار است. اما اگر منظور شما کاهش صدا در خودروهای اقتصادی داخلی باشد باید گفت که این امر نتیجه نخواهد داد. زیرا باید به‌قطر بدنه و جنس آن نیز توجه داشت.

همچنین باید گفت در خودروهای لوکس و گران‌قیمت، بدنه خودرو قطر بیشتری نسبت به‌مدل‌های اقتصادی دارد. بنابراین در این دسته از خودروها شاهد کابین بی‌صدا و آرام‌تری هستیم.

البته استفاده از موادی مانند پشم شیشه نیز در کاهش صدا در خودرو بسیار تاثیرگذار است. هرچند که در بخش مکانیکال باید تغییراتی در مواد اعمال شود. همچنین با هدف حفظ حداکثری آرامش سرنشین خودرو باید در بدنه و مواد زیری آن نیز این تغییرات در نظر گرفته شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.