در زمان جوش آوردن خودرو برای خنک کردن موتور باید چه‌اقداماتی را انجام داد؟

0

اگر علت جوش آوردن به‌دلیل حرکت در سربالایی یا ترافیک طولانی است، چند کیلومتر را با دور موتور 1500 دور در دقیقه حرکت کنید تا دما کاهش یابد.

ابتدا باید گفت اگر علت جوش آوردن به‌دلیل حرکت در سربالایی یا ترافیک طولانی است، چند کیلومتر را با دور موتور 1500 دور در دقیقه حرکت کنید تا دما کاهش یابد. اما درصورتی که چنین مشکلی برای خودرو ایجاد نشده باشد، به‌محض جوش آوردن توقف کرده و عملکرد فن یا پروانه را کنترل کنید.

هم‌زمان شیشه‌ها را پایین دهید و فن بخاری را با آخرین دور روشن کنید. یکی از اقدامات اصلی که در صورت جوش آوردن خودرو باید انجام داد، تک‌استارت زدن خودرو در فاصله‌های زمانی یک دقیقه است. در زمان جوش آوردن خودرو از ریختن آب روی اجزای موتور پرهیز کنید و در نظر داشته باشید که برای جلوگیری از جوش آوردن خودرو باید سه‌مورد را در نظر بگیرید:

1- قطعات سیستم خنک‌کاری مانند رادیاتور، فن و ترموستات را بررسی و در صورت نیاز هر یک از این قطعات را تعویض کنید. (زیرا این قطعات، قطعات مصرفی هستند و باید هر یک تا دوسال یکبار تعویض شوند.)

2- در مخزن انبساط یا همان مخزن آب (رادیاتور) از مایع ضدجوش و خنک‌کننده موتور استفاده کنید.

3- از تعویض دنده در دورهای بالاتر از چهارهزار آرپی‌ام (دور در دقیقه) پرهیز کنید. زیرا هر قدر دورموتور بالا می‌رود، به‌همان میزان حرارت متمرکز بر موتور نیز افزایش می‌یابد و درنتیجه سبب افزایش تنش حرارتی موتور نیز می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.