معرفی کشنده نیکولا Tre

0

در جریان نمایشگاه حمل و نقل IAA که در شهر هانوفر آلمان برگزار شده، شرکت نیکولا (Nikola Corporation) از دو مدل محصول جدید رونمایی کرده است.

مشتریان اروپایی می­‌توانند از سال 2024، نیکولا Tre را در دو نسخه باتری-برقی (BEV) و سلول سوختی برقی (FCEV) خریداری کنند.
همچون بسیاری کشورهای دیگر، اکنون مشتریان اروپایی هم می­‌توانند نیکولا Tre را در دو نسخه باتری-برقی (BEV) و سلول سوختی برقی (FCEV) خریداری کنند.

نیکولا Tre در نسخه BEV به صورت 4×2 طراحی و به 9 پک باتری با مجموع ظرفیت 738 کیلووات ساعت مجهز شده است، که براساس اعلام سازنده، نیروی لازم برای پیمودن 530 کیلومتر مسافت را تامین می‌­کند. با اتصال به جریان 350 کیلووات، ظرفیت باتری در مدت 100 دقیقه به 80 درصد می‌­رسد. این مجموعه به عنوان پشتیبان برای پیشرانه برقی با 644 اسب­بخار قدرت، عمل می­‌کند.

فاصله محورهای نیکولا Tre در نسخه BEV برابر با 4.021 متر اعلام شده است. این مدل در تاسیسات شرکت ایویکو در شهر اولم آلمان تولید خواهد ­شد.

اما نیکولا Tre FCEV به صورت 6×2 طراحی شده و با توجه به فاصله 3.932 متری بین محورها، ابعاد بسیار کمتری نسبت به نسخه BEV دارد. مخزن 70 کیلوگرمی هیدروژن با فشار 700 بار، نیروی لازم برای پیمودن 800 کیلومتر مسافت را فراهم کرده و برای پر کردن آن، به تنها 20 دقیقه زمان نیاز است.

نکته مهم این‌که براساس اعلام نیکولا، فرآیند طراحی و توسعه هر دو نسخه BEV و FCEV هنوز تکمیل نشده و این دو مدل زودتر از سال 2024 به بازار اروپا وارد نخواهد شد.

مدیر بخش خودروهای تجاری شرکت ایویکو یعنی Luca Sra، معرفی نخستین ثمرات همکاری این کمپانی با نیکولا در اروپا را اتفاقی تاریخی توصیف کرده و طراحی پلتفرم ماژولار این محصولات با قابلیت استفاده به صورت برقی یا سلول سوخت برقی را نتیجه همکاری مشترک میان این دو برند دانسته است.

منبع : carscoops.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.