آیا روغن موتور باکیفیت در مصرف سوخت تاثیر دارد ؟

0

راهکارهای ساده‌ای که مصرف سوخت را کاهش و عمر خودرو را افزایش می‌دهند.
تاثیر استفاده از روغن‌موتور باکیفیت بر کاهش مصرف سوخت

مجله خودرو کارستان؛ روغن موتور مناسب و باکیفیت بر مصرف سوخت بسیار اثرگذار است. البته بالا بودن مصرف سوخت دلایل مختلفی دارد اما یکی از مهم‌ترین آنها را می‌توان در انتخاب نوع روغن موتور جست‌وجو کرد.

آب بندی پراید آب بندی ساینا آب بندی تیبا 2 آب بندی خودرو تازه تعمیر آب بندی ماشین پس از تعمیر موتور بهترین روش آب بندی ماشین تازه تعمیر آب بندی پژو 405 آب بندی دنا ef7

روغن موتور مناسب و باکیفیت بر مصرف سوخت بسیار اثرگذار است. البته بالا بودن مصرف سوخت دلایل مختلفی دارد اما یکی از مهم‌ترین آنها را می‌توان در انتخاب نوع روغن موتور جست‌وجو کرد. اما چرا مصرف سوخت خودرو افزایش پیدا می‌کند؟ کارشناسان فنی خودرو ۱۵‌دلیل را برای افزایش مصرف سوخت عنوان می‌کنند.
نخستین دلیلی که از سوی کارشناسان مطرح می‌شود؛ تنظیم نبودن موتور خودرو است. البته استفاده از روغن‌موتوری که اصطکاک را بین قطعات موتور کاهش نمی‌دهد یکی دیگر از دلایلی است که مصرف سوخت را به شدت افزایش می‌دهد. بنابراین تنظیم موتور و استفاده از روغن‌موتور مرغوب و باکیفیت می‌تواند سوخت مصرفی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
خاموش نکردن خودرو هنگام توقف می‌تواند میزان مصرف سوخت را افزایش دهد. دلیل دیگر بدکار کردن سنسور اکسیژن و فیلتر هواست. در کنار این موارد احتراق ناقص یا عملکرد ضعیف شمع‌ها نیز از عوامل اصلی مصرف سوخت بالا در خودرو هستند.
کارشناسان روشن نگه داشتن سیستم تهویه خودرو، مسدود شدن فیلتر سوخت، کیفیت ضعیف سوخت، هم‌تراز نبودن چرخ‌ها و درست کار نکردن پیستون‌های ترمز را ازدیگر عوامل تاثیرگذار در مصرف سوخت برمی‌شمرند.
عادات بد رانندگی، رانندگی با سرعت بالا، مشکلات سیستم پاشش سوخت مربوط به موتور، گرم نکردن موتور در زمستان و تزریق بد سوخت از دیگر عوامل موثر بر بالا بودن مصرف سوخت خودرو هستند.
روغن موتور باکیفیت و تاثیر آن بر مصرف سوخت
در موتور خودرو در چهار ناحیه اصلی انرژی ایجادشده بر اثر اصطکاک اتلاف می‌شود. میل‌لنگ، میل‌سوپاپ، پیستون‌، سیلندر و همچنین پمپ روغن ازجمله بخش‌هایی هستند که انرژی تولید می‌کنند. بنابراین در صورتی که در خودرو از روغن‌موتور باکیفیت استفاده شود، شاهد کاهش مصرف سوخت خواهیم بود. زمانی که از روغن موتورهای با کیفیت پایین و تقلبی استفاده می‌شود، کیفیت و گرانروی روغن موتور با کمترین کارکرد خودرو دچار تغییر شده و با توجه به افزایش اصطکاک و انرژی لازم جهت پمپاژ روغن، موجب افزایش مصرف بنزین می‌شود.

تعویض روغن‌موتور و کاهش مصرف سوخت
تعویض روغن، بهترین راه برای کارکرد مناسب موتور خودرو با بازده بالاست. به‌سادگی‌ می‌توان با تعویض روغن در زمان مناسب، امکان روان‌ کار کردن قطعات‌ را فراهم کرد.

اقدامات ساده برای کاهش مصرف سوخت
انتخاب بنزین مناسب و استفاده از مکمل‌های اصلی ازجمله راهکارهای ساده برای کاهش مصرف سوخت هستند. ضمن اینکه باید در شرایط آب‌وهوایی مختلف، هوشمندانه رانندگی کرد. تعمیر و سرویس‌ خودرو به طور منظم و رفع مشکلات سیستم سوخت‌رسانی و سیستم پاشش سوخت از دیگر موارد ساده‌ای هستند که مصرف سوخت را اصلاح می‌کنند. درنهایت باید عادات رانندگی را تغییر داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.