وزیر صمت: وضعیت نامطلوب کیفیت خودروهای داخلی را می‌پذیرم

0

وزیر صمت حضور دولت در شرکت‌های خودروسازی را نامناسب دانست و با حضور سازمان گسترش در ترکیب هیئت مدیره ایران خودرو مخالفت کرد.

سید رضا فاطمی‌امین در نشست علنی امروز مجلس گفت که حدود ۷۰ درصد کیفیت خودرو مربوط به کیفیت قطعه و ۳۰ درصد مربوط به مونتاژ و خودروسازی است.

وزیر صمت علت کیفیت پایین قطعات خودرو را  روابط بین خودروسازان و قطعه سازان دانست و گفت که پول قطعه‌ساز در زمان مناسب داده نمی‌شود یا گاهی این مبالغ به درستی تعیین نشده است.

به گفته فاطمی‌امین، در شرکت ایران خودرو ۸ درصد بانک‌ها(صادرات، تجارت و ملت)، ۵.۷ درصد سازمان گسترش، ۲۵ درصد شرکت کروز، ۳ درصد صندوق بازنشستگی فولاد، ۵ درصد آتیه صبا، ۵ درصد سرمایه گذاری ملی، ۲۵ خود سهام داری، سهامدار هستند.

وزیر صمت حضور دولت در شرکت‌های خودروسازی را نامناسب دانست و با حضور سازمان گسترش در ترکیب هیئت مدیره ایران خودرو مخالفت کرد.

فاطمی‌امین گفت که در شرکت سایپا  ۱۷ درصد سازمان گسترش، ۱۵.۶ درصد صندوق بازنشستگی فولاد و ۴۰ درصد خود سهام‌داری داریم و ترکیب هیئت مدیره این شرکت هم قانونی است.

وزیر صمت اعلام کرد به دنبال واگذاری سهام‌های دولت به صورت بلوکه به سرمایه گذاران است و حضور سرمایه داران خرد در مدیریت شرکت‌های خودروساز را مشکل‌ساز دانست.

او گفت که در اسرع وقت سهام‌های سازمان گسترش به سهامداران خصوصی واگذار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.