آموزش تنظیم ریگلاژ سیم کلاچ پراید ،پژو ،سمند ،ال ۹۰ +عکس
تنظیمات در ماشین ها :
روی پوسته گیربکس ، شیش کلاچ وجود دارد که سیم کلاچ به آن متصل شده و برای مسدود کردن آن از مهره استفاده شده که به وسیله همان مهره می توان ارتفاع کلاچ (که کلاچ بالا یا پایین کنده بشه) رو تنضیم کرد
وقتی پدال کلاچ را فشار میدهید مثل سیستم ترمز دوچرخه فشار وارده اهرم متصل به صفه کلاچ را حرکت میدهد و دنده ها آزاد میشوند.
داخل موتور را که نگاه کنید و سیم کلاچ را پیدا کنید در انتهای آن ۲تا مهر دارد که با جابجا کردن آنها طول سیم کلاچ کم و زیاد شده پدال کلاچ بالاتر یا پائینتر دنده را آزاد میکند
نکته فنی
هرچقدر مهره سر سیم کلاچ سفت کنید پدال کلاچ بالاتر آزاد میشه و هرچقدر مهره را شل کنید پدال کلاچ پایین تر آزاد میشه و دنده زودتر درگیر می شود.
با سلام خجسته باد عید نوروز را بر شما، بنده خودرو پژو پارس دارم و در حین حرکت از پارک همراه با لرزش شدید خودرو روبرو میشدیم و پس از تعویض سیم کلاچ از اتو به ریگلاژ ، پس از چند بار پدال گرفتن مهره های سیم کلاچ شل میشن و با هر بار سفت کردن دوباره شل میشون، چاره چیه؟؟! با تشکر
سلام سال نو مبارک باشد سر سیم کلاچ دو مهره کنید.
نحوه ریکلاچ پراید
برای ریگلاژ سیم کلاچ پراید؛ مهره سر سیم کلاچ را باز کنید پدال کلاچ پایین تر درگیر می شود و اگر مهره را سفت کنید کلاچ بالاتر درگیر می شود