معرفی مدرن ترین ۱۵۰ سی سی ایران

0

معرفی مدرن ترین ۱۵۰ سی سی ایران

فهرست مطالب

با سلام.حتما به گوش شما نیز رسیده است که از اوایل مهر ماه مجوز تولید موتورسیکلت های کاربراتوری باطل میشود و دیگر موتور کاربراتوری صفر کیلومتر در بازار نخواهیم داشت.از این رو برخی کمپانی ها سعی در تولید و وارد کردن محصولات انژکتوری دارند.شرکت جهانرو نیز دست به کار شد و یک محصول پیشرفته از کلاس ۱۵۰ سی سی از کمپانی CFMOTO چین وارد ایران کرد.موتورسیکلتی که با استفاده از فناوری های مدرن توانسته طرفداران زیادی دست و پا کند.

$node->field_news_cover_image['und'][0]['alt']; ?>

  گروه صنعتی جهان رو توانسته است نمایندگی انحصاری CF Moto را اخذ کند و به همین دلیل تصمیم دارد به عنوان اولین قدم در بازار ایران موتور سیکلت های این کمپانی را عرضه کند. تا کنون دو موتور سیکلت توسط CF Moto آن هم با حجم‌های ۱۵۰ و ۶۵۰ ساخته شده، که نسخه ۶۵۰ در حال حاضر دو مدل با نام‌های TK 650 در کلاس اسپرت تورینگ و همچنین NK 650 در کلاس نیکد دارد

CF Moto از نسخه ۱۵۰ نیز تا کنون ۳ موتور سیکلت با طرح‌های متفاوت ساخته که صحبت این هفته ما عرضه یکی از آن‌ها به بازار ایران است که کاملاً قطعی شده است. البته این نکته را هم باید یادآوری کنیم که برای برخی از کشورها CF Moto، موتور سیکلت های دیگری نیز ساخته است با حجم‌های ۱۲۵ و ۲۵۰، ولی معمولاً کمتر از آن‌ها یاد می‌شود زیرا بازار خاصی دارند.

موتور سیکلت ۱۵۰ سی سی 2016

 تازه‌ترین محصول CF Moto

CF Moto از سال ۲۰۰۹ پروژه تولید موتور سیکلت های ساخت خودش را آغاز کرد. اولین موتور سیکلتش را ۲ سال بعد ساخت که نام آن NK 650 بود و انجین ۲ سیلندر خطی داشت. نسخه دیگر آن را در سال ۲۰۱۲ یعنی دقیقاً یک سال بعد عرضه کرد که TK 650 نام داشت. همچنین قرار بود از ۶۵۰ یک نسخه دیگر به نام ادونچری ساخته شود که البته هنوز این اتفاق نیفتاده است.

اما جدیدترین محصول CF Moto موتور سیکلتی است که سوژه این هفته ما شده زیرا در زمستان سال ۲۰۱۴ از این محصول رونمایی شده و در سال ۲۰۱۵ نیز وارد بازار شد. این موتور سیکلت که در ابتدا مختص بازار چین ساخته شده بود را NK 150 نام گذاری کرده‌اند اما با موفقیت‌ها و پتانسیل‌هایی که NK 150 تا به حال داشته و دارد که در حال حاضر علاوه بر چین می‌توان آن را در برخی بازارهای آسیایی دیگر مانند اندونزی و فیلیپین نیز پیدا کرد. کمپانی CF Moto همچنین در کشورهای دیگر نظیر ترکیه، نیوزیلند و استرالیا نیز به مشتریان خود NK 150 را می‌فروشد.

موتور سیکلت ۱۵۰ سی سی 2016

ارتباط CF Moto با اتریشی‌ها چیست؟

در سال ۲۰۱۳ CF Moto موفق شد برای تولید در بازار چین خط مونتاژ بعضی از موتور سیکلت های KTM را بگیرد. با پا در میانی KTM این اتفاق بسیار خوب باعث شد که بین استودیوی طراحی Kiska و CF Moto یک قرار داد همکاری امضا شود؛ اگر با این استودیوی اتریشی آشنایی ندارید بهتر است بدانید که همان جایی است که KTM طراحی نهایی تمام محصولاتش را از سال ۱۹۹۲ تا به امروز در آنجا انجام داده و می‌دهد. اما اولین همکاری رسمی بین CF Moto و Kiska باعث شد که موتور سیکلت NK 150 خلق شود، موتورسیکلتی که تمام مراحل طراحی آن در اتریش انجام شده است.

موتور سیکلت ۱۵۰ سی سی 2016

چرا ۱۵۰ سی سی مدرن‌ترین محصول است؟

NK 150 را می‌توان مدرن‌ترین ۱۵۰ سی سی ایران و حتی مدرن‌ترین ۱۵۰ سی سی آسیا دانست، به پنج دلیل که در ادامه توضیح می‌دهیم. برای شروع از انجین می گوییم، CF Moto با اینکه خط تولید KTM 150 SX را در اختیار دارد اما هیچوقت برای NK 150 به سراغ انجین قدرتمند DOHC کی تی ام ۲۰ اسبی نرفت ولی در عوض انجین SOHC خود را که با قطر ۵۷ میلی متر و کورس ۵۸٫۶ میلی متر دارای ۱۰٫۵ بر یک ضریب تراکم است را به کار گرفت. به لطف استفاده از انژکتورهای دیجیتالی Bosch آلمان این تراکم خوب حاصل شده و این برای مدرن بودن NK 150 نخستین دلیل است. در سیستم خنک کاری NK 150 دومین دلیل را باید یافت؛ در حالی که تقریباً تمام نیکدهای ۱۵۰ سی سی آسیایی و حتی نیکدهای سوزوکی و یاماها دارای انجین هوا خنک دارند اما از انجین مایع خنک برای NK 150 استفاده شده است.

در گیربکس NK 150 باید سومین و چهارمین دلیل را پیدا کرد؛ گیربکس اکثر نیکدهای ۱۵۰ سی سی را با ۵ دنده می‌سازند به دلیل اینکه نه برای جابجایی‌های طولانی مدت و نه برای سرعت طراحی شده‌اند اما ظاهراً CF Moto خود را از این قاعده مستثنی دانسته و با افزایش یکی از دنده‌ها NK 150 را از این لحاظ در میان هم کلاسانش منحصر به فرد کند.

 وجود شفت بالانسر یکی دیگر از ویژگی‌های این گیربکس است که برای روان‌تر کردن تعویض‌ها و کاهش ارتعاشات است. حالا باید گیربکس NK 150 را به لطف این دو ویژگی در میان هم کلاسانش یکی از پیچیده‌ترین و البته گران‌ترین گیربکس‌ها دانست. ترمز عقبی پنجمین دلیل و آخرین دلیل برای خاص بودن NK 150 است که به صورت استاندارد نوع آن دیسکی انتخاب شده است، در صورتی که به غیر از هوندا CB 150 R در تمام بازارهای آسیایی هیچ نیکد ۱۵۰ سی سی دیگری یافت نمی‌شود که ترمز عقب آن دیسکی باشد.

موتور سیکلت ۱۵۰ سی سی 2016

در ایران چه رقیب‌هایی دارد؟

در بازارهای آسیایی NK 150 باید با نیکد های بسیاری رقابت کند ولی وقتی نام ایران به میان می‌آید قاعدتاً برخی از آن‌ها نامشان خود به خود حذف می‌شود مانند هوندا CB Hornet 160 R یا یاماها FZS 150 و همچنین مدل کاملاً جدید CB 150 R که در حال حاضر در کشورهای فیلیپین و اندونزی قابل خریداری است. پس با توجه به شرایط بازار، ۳ نیکد بسیار مهم در سال ۹۵ در ایران چشم انتظار آمدن NK 150 هستند. معروف‌ترین آن‌ها در که هم اکنون توسط گروه فارس به ایران آمده که NS 150 نام دارد. دومین رقیب او با نام TNT 15 بنلی ۱۵۰ سی سی است که به دست نیکران موتور مونتاژ می‌شود. البته TNT 15 برای NK 150 رقیب مستقیمی محسوب نمی‌شود اما به دلیل اینکه مشخصات فنی و محدوده قیمتی آن‌ها به هم نزدیک است به اجبار با یکدیگر رقیب شده‌اند.

عضو تازه واردی از خانواده سوزوکی به نام جیکسر سومین رقیب NK 150 در بازار ایران است. البته سوزوکی جیکسر ساخت هندوستان است و مونتاژ ژاپن نبوده و اساساً طراحی و ساخت آن برای هندی‌ها بوده است. از سال ۹۵ گروه تکتاز موتور سوزوکی جیکسر را وارد بازار ایران می‌کند. در مورد هر سه رقیب NK 150 نکته جالبی وجود دارد که همه آن‌ها کاربراتوری هستند و تولید موتور سیکلت های کاربراتوری طبق قانون جدیدی که تصویب شده، در ایران از نیمه دوم سال ۹۵ متوقف می‌شود.

موتور سیکلت ۱۵۰ سی سی 2016

 مشخصات فنی:

موتورسیکلت جهانرو CFMOTO 150 NK

نوع موتورسیکلت : تک سیلندر – چهار زمانه – آب خنک

حجم موتورسیکلت : ۱۴۹.۴ سی سی

نسبت تراکم موتورسیکلت : ۱ : ۵ .۱۰

سیستم سوخت رسانی موتورسیکلت : EFI

حداکثر توان موتورسیکلت : ۸.۸ کیلو وات ۸۵۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور موتورسیکلت : ۱۰.۷ نیوتن بر متر در ۷۰۰۰ دور در دقیقه

احتراق موتورسیکلت : ECU

جعبه دنده موتورسیکلت : ۶ دنده

فاصله دو محور موتورسیکلت : ۱۳۶۰ میلی متر

ارتفاع صندلی موتورسیکلت : ۷۸۵ میلی متر

ارتفاع موتورسیکلت تا زمین : ۱۵۰ میلی متر

وزن موتورسیکلت : ۱۴۲ کیلوگرم

ترمز جلو موتورسیکلت : دیسکی

ترمز عقب موتورسیکلت :دیسکی

رنگ موتورسیکلت : سفید – آبی – مشکی

موتورسیکلت جهانرو CF150 NK- جهانروCFMOTO150NK انژکتوری

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.