موتورسیکلت جذاب رویال انفیلد Shotgun 650 2024 +عکس

0

در تاریخ دسامبر ۲۰۲۳، رویال انفیلد رسماً موتورسیکلت کلاسیک Shotgun 650 را به جهان معرفی کرد. این موتور بلافاصله پس از موتور Motoverse، که تولید محدود بود، به بازار عرضه می‌شود و قرار است در سال ۲۰۲۴ در نمایندگی‌های رویال انفیلد در سراسر جهان برای عموم قابل خریداری باشد.

بعد از موفقیت های بسیار زیاد موتورسیکلت SG650، که در نمایشگاه EICMA در سال ۲۰۲۱ معرفی شد، رویال انفیلد تصمیم گرفت موتورسیکلت Shotgun 650 را وارد خط تولید خود کند، که این رونمایی در مراسم جهانی Bike Shed Moto Co انجام شد.

موتورسیکلت جذاب رویال انفیلد Shotgun 650 2024 +عکس

مشخصات فنی رویال انفیلد Shotgun 650

اگرچه موتور موازی ۶۵۰ سی‌سی که در ابتدا در موتورهای کانتیننتال GT ۶۵۰ و اینترسپتور ۶۵۰ معرفی شد، به عنوان قلب این موتور استفاده شده است و از همان قاب فریم موتور Super Meteor 650 استفاده می‌کند، اما تفاوت‌های بیش تری وجود دارد که موتور Shotgun 650 را از سایر موتورها متمایز می‌کند.

موتورسیکلت جدید رویال انفیلد Shotgun 650 دارای پیشرانه دو سیلندر موازی ۶۴۸ سی‌سی با سیستم خنک‌کننده آب است که ۴۶.۳ اسب‌بخار در ۷۲۵۰ دور در دقیقه و ۵۲.۳ نیوتن-مترگشتاور در ۵۶۵۰ دور در دقیقه را تولید می‌کند. این موتور به یک جعبه‌دنده شش سرعته متصل شده است.

موتورسیکلت رویال انفیلد Shotgun 650 دارای محور چرخ کوتاه‌تر، فاصله تا زمین بیش تر و وزن کم تری نسبت به موتور Super Meteor 650 است.

موتورسیکلت جذاب رویال انفیلد Shotgun 650 2024 +عکس

سیستم تعلیق، چرخ ها و ترمزهای Shotgun 650

تیم طراحان و مهندسان رویال انفیلد با همکاری یکدیگر سعی کرده اند تا به نحو احسنت شخصیت منحصربه‌فرد Shotgun را بازنگری کنند. سیستم تعلیق به‌روز و قابلیت های سبک کافه ریسر از ویژگی های این موتورسیکلت است.

موتورسیکلت Shotgun 650 با چرخ جلو ۱۸ اینچ و چرخ عقب ۱۷ اینچ (که با چرخ جلو ۱۹ اینچ و چرخ عقب ۱۶ اینچ موتور Super Meteor 650 متفاوت است) عرضه می‌شود. موتورسیکلت Shotgun 650 در بخش جلو نیز دارای سیستم تعلیق تلسکوپی معکوس ۴۳ میلی‌متری Showa Big Piston Forks است، اما این سیستم تعلیق، ۳۳ میلی‌متر کوتاه‌تر از موتورسیکلت Super Meteor است. همچنین شوک‌های دوتایی در قسمت عقب موتور SG650 نیز ۲۰ میلی‌متر بلندتر از شوک های موتورسیکلت Super Meteor هستند.

در موتورسیکلت Shotgun 650، سیستم ترمز شناور ByBre دو پیستون و یک دیسک ۳۲۰ میلی‌متری در جلو و یک سیلندر ترمز شناور ByBre دو پیستونی و یک دیسک ۳۰۰ میلی‌متری در عقب برای این موتور طراحی شده است. سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و دیسک های ترمز استیل ضد زنگ به صورت استاندارد در موتورسیکلت وجود دارد.

امکانات موتورسیکلت رویال انفیلد Shotgun 650

موتورسیکلت رویال انفیلد Shotgun 650 با یک کیلومترشمار آنالوگ عرضه می شود، یک صفحه نمایش دیجیتال در مرکز آن قرار دارد، که ساعت، سرعت، نمایشگر موقعیت دنده و سایر اطلاعات را نشان می‌دهد. همچنین یک صفحه نمایش کوچک در سمت راست کیلومترشمار با نام Royal Enfield Tripper Navigation تعبیه شده است، که از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند متصل می‌شود تا در صورت تمایل، مسیریابی را در آن نمایش دهد. همچنین یک پورت USB نیز برای شارژ گوشی راکب در آن طراحی شده است. سیستم نورپردازی LED در موتورسیکلت Shotgun 650 به صورت استاندارد ارائه می شود.

یکی از ویژگی‌های بسیار جالب و مفید در موتورسیکلت Shotgun 650، امکان جدا کردن آسان فریم عقب است که می توان به جای آن زین سرنشین عقب را جای‌گذاری کرد.

موتورسیکلت جذاب رویال انفیلد Shotgun 650 2024 +عکس

رنگ های Shotgun 650

قیمت‌گذاری برای موتور Shotgun 650 از سوی کمپانی رویال انفیلد هنوز صورت نگرفته است. برای سال ۲۰۲۴، این موتور در چهار رنگ مختلف قابل تهیه خواهد بود: سفید استنسیل (Stencil White)، آبی پلاسما (Plasma Blue)، سبز دریل (Green Drill) و خاکستری شیت متال (Sheet Metal Gray).

همچنین انتظار می رود موتورسیکلت Shotgun 650، در سال ۲۰۲۴ در اکثر بازارهای جهان عرضه شود.

منبع:اسب بخار

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.