علت جوش آورن ماشین چیست ؟چرا فن رادیاتور خراب می شود؟

33

وقتی آمپر آب ماشین بالا رفت چه کنیم؟چرا ماشین جوش می آورد؟

کار فن رادیاتور چیست ؟چرا فن خراب می شود ؟چرا خودرو جوش می آورد؟ کار واترپمپ چیست؟

نتیجه تصویری برای فن رادیاتور
زمانی که آمپر آب ماشین در حالت عادی از مقدار مشخص شده هنگام روشن شدن فن بالاتر رفت و پس از مدتی به جای قبلی خود بر نگشت باید چه اقدامی کنیم تا جلوی بالا رفتن بیش از حد دمای آب گرفته شود؟

اگر سیستم خنک کننده خودروی شما به درستی عمل نکند یا به اصطلاح موتور داغ کرده باشد بدان معنی است که گرمای حاصل از احتراق موتور به درستی انتقال نمی یابد و باعث آسیب رسیدن به اجزای داخلی موتور می شود. برای پیشگیری از بالا رفتن آمپر آب باید از سلامت کامل سیستم خنک کننده و داشتن مایع کافی در آن مطمئن شوید و هنگام رانندگی هر از چند گاهی چشمتان به آمپر دمای موتور باشد تا به محض اینکه دما اندکی از حد نرمال بالاتر رفت اقدامات لازم برای پیشگیری از جوش آوردن را اجرا کنید.

تصویر مرتبط

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که دمای نرمال کارکرد موتور در چه محدوده ای است؟ جواب این سوال با چک کردن عقربه آمپر آب هنگام روشن و خاموش شدن فن های رادیاتور در حالت دور کند مشخص می شود. برای پی بردن به این موضوع در حالی که موتور خودرویتان روشن است (کولر خاموش باشد) از خودرو پیاده شده و از قسمت جلو پنجره فن ها را تحت نظر داشته باشید. به محض اینکه فن ها شروع به چرخیدن کردند داخل کابین برگردید و موقعیت عقربه دمای آب را حفظ کنید. همچنین به محض اینکه فن ها خاموش شدند همین حرکت را تکرار کنید و موقعیت عقربه مذکور را به خاطر بسپارید.

بنابراین محدوده بازی عقربه پشت آمپر بین دو حالت روشن و خاموش شدن فن ها محدوده دمایی کارکرد نرمال موتور خودروی شماست. البته این محدوده برای حالت عادی است و هنگام حرکت در سرپایینی ممکن است آمپر آب مقداری پایینتر از حد معمول باشد یا هنگام حرکت در سربالایی با کولر روشن اندکی بالاتر از نرمال باشد که مشکلی ایجاد نمی کند.

حال اگر در موقعیتی قرار گرفتید که آمپر آب در حالت عادی از مقدار مشخص شده هنگام روشن شدن فن بالاتر رفت و پس از مدتی به جای قبلی خود بر نگشت باید چه اقدامی کنیم تا جلوی بالا رفتن بیش از حد دمای آب گرفته شود؟

۱ – خودرو را متوقف کرده و در کاپوت را بالا بزنید تا مقداری از گرمای اطراف موتور خارج شود. در چنین شرایطی به هیچ وجه در رادیاتور یا در مخزن انبساط را باز نکنید زیرا فشار سیستم بسیار بالاست و خطر سوختگی در اثر پاشیدن آب وجود دارد.

۲ – سراغ فن ها رفته و کارکرد آنها را بررسی کنید اگر فن ها خاموش بودند دکمه کولر را بزنید تا دور تند فن ها وارد مدار شوند. اگر باز هم فن ها عمل نکردند مقداری آب روی پره های رادیاتور بریزید و پس از اینکه دما به حالت نرمال برگشت موتور را خاموش کنید و مشکل عدم کارکرد فن ها را برطرف کنید. (به هیچ وجه روی خود موتور آب نریزید زیرا دمای آن بسیار بالاست و باعث آسیب رسیدن به سرسیلندر و دیگر قطعات می شود)

در خودروهایی که فن آنها مکانیکی و توسط موتور به گردش در می آید با گاز دادن در حالت جا و رساندن دور موتور به ۲۰۰۰ می توانید تا حدودی به کاهش دمای موتور کمک کنید. (به خصوص هنگامی که در ترافیک گیر کرده اید و امکان حرکت وجود ندارد)
خرابی سنسور دمای آب یا رله فنها از دیگر دلایل عمده مختل شدن کارکرد فن های الکتریکی می باشد.

۳ – اگر فن ها در حال چرخش بودند ولی دمای موتور همچنان رو به افزایش بود احتمال کم بودن آب در سیستم وجود دارد. در این حالت موتور را خاموش کرده ولی هر چند ثانیه یکبار یک استارت کوچک (تک استارت) بزنید در حدی که موتور روشن نشود و فقط پیستون ها بالا پایین بروند. با این کار احتمال چسبیدن رینگ پیستون به دیواره سیلندر کاهش می یابد. پس از اینکه دما کاهش یافت در رادیاتور را باز کنید و در صورت کم بودن آب مقدار کسری آن را جبران کنید. سپس اگر نشتی در سیستم خنک کننده وجود دارد که باعث کمبود آب شده است آن را شناسایی کرده و رفع کنید.

تصویر مرتبط

۴ – اگر فن ها در حال چرخش بودند و از عدم کمبود آب در سیستم نیز مطمئن بودید و حتی با ریختن آب روی رادیاتور باز هم دما پایین نیامد مشکل از چیست؟ در چنین شرایطی ۳ حالت پیش می آید:
۱ – وجود هوا در سیستم:

همانطور که می دانید اگر در سیستم خنک کننده هوا وجود داشته باشد جلوی گردش آب را می گیرد و باعث بالا رفتن دما می شود. برای رفع این مشکل موتور را خاموش کرده و برای جلوگیری از چسبیدن رینگ پیستون ها نکات ذکر شده در مورد سوم را رعایت کنید و پس خنک شدن موتور باید عمل هواگیری توسط مکانیک ماهر انجام شود تا مشکل رفع شود.

۲ – قفل کردن ترموستات:

روش تشخیص قفل شدن ترموستات به این صورت است که دست خود را به رادیاتور نزدیک کنید و اگر حس کردید دمای آن بالا نیست دستتان را روی رادیاتور بگذارید. اگر احساس کردید رادیاتور سرد است ولی دمای آمپر آب موتور از حد نرمال بالاتر بود احتمال قفل شدن ترموستات وجود دارد.

نتیجه تصویری برای فن رادیاتور

در چنین مواقعی چاره ای جز خاموش کردن موتور و صبر کردن ندارید تا پس از خنک شدن اقدام به تعویض ترموستات کنید. لازم به ذکر است که دیر عوض کردن مایع سیستم خنک کننده و جرم گرفتن داخل سیستم از عواملی هستند که باعث قفل شدن ترموستات می شوند.

نتیجه تصویری برای فن رادیاتور

۳ – مسدود شدن مجاری عبور آب در رادیاتور یا کثیفی پره های رادیاتور:

برای اینکه مطمئن شوید داخل رادیاتور شما جرم ندارد یا مسدود نشده است باید به رادیاتور ساز معتبر مراجعه کنید تا وضعیت کل سیستم را برای شما بررسی کند. مسلما در صورت انسداد، آب نمی تواند به راحتی گردش کند و خنک شدن موتور مختل می شود. این مشکل ممکن است در مواقع عادی که فشار روی موتور زیاد نباشد (مانند حرکت در سرپایینی) خودش را نشان ندهد و فقط هنگامی که به موتور فشار بیاورید (حرکت در سربالایی، روشن بودن کولر و …) بروز کند.

وجود برگ و گل و لای و حشرات در میان پره های رادیاتور نیز از بازدهی آن به شدت می کاهد.

۴ – از کار افتادن واتر پمپ:

تصویر مرتبط

این حالت معمولا به ندرت اتفاق می افتد. اگر با تعویض ترموستات همچنان مشکل پا بر جا بود می توان به خرابی واتر پمپ شک کرد. برای رفع عیب باید واتر پمپ بررسی شده و در صورت نیاز تعویض شود.

مشکل سرسیلندر و واشر:

رد خودروهایی که مایع سیستم خنک کننده آنها مدت زمان زیادی تعویض نشده است یا به جای ترکیب آب مقطر و ضد یخ، آب شهر یا ضد یخ خالی در رادیاتور آنها جریان داشته پس از مدتی باعث خورده شدن واشر سرسیلندر و حتی خود سرسیلندر می شود و در صورت بروز چنین مشکلی دی اکسید کربن یا روغن وارد رادیاتور شده و باعث بالا رفتن دما و حتی ترکیدن شیلنگهای رادیاتور می شود.

تشخیص عیب واشر سر سیلندر کار ساده ای نیست و باید توسط افراد اهل فن بررسی شود ولی علائم شایع آن سفت شدن بیش از حد شیلنگهای رادیاتور هنگام گرم بودن موتور (در حدی که با دست نتوانید آنها را فشار دهید)، کم کردن مداوم آب رادیاتور، بد کار کردن موتور هنگام استارت اول صبح و شنیدن صدایی مانند باز کردن در نوشابه هنگام باز کردن در رادیاتور (پس از پایین اومدن آمپر آب) است که نشان از وجود کمپرس موتور در داخل سیستم خنک کننده است.

برای جلوگیری از مشکلات فوق چه اقداماتی می توان انجام داد؟

رسیدگی مرتب به رادیاتور و بررسی کامل اجزای آن و اطمینان از عدم هر گونه نشتی در سیستم، تعویض به موقع مایع سیستم خنک کننده (طبق دفترچه راهنمای خودرو – معمولا هر ۲ سال یکبار)، چک کردن میزان آب موجود در سیستم به صورت هفتگی، چک کردن وضعیت فن ها، اطمینان از پر بودن گاز کولر هنگام استفاده از آن (در صورت کمبود گاز در مدار کولر، فرمان روشن شدن فن ها در حالت تند صادر نمی شود)، بررسی وضعیت در رادیاتور و تعویض آن در صورت نیاز، هواگیری صحیح و اصولی و تمیز کردن پره های رادیاتور سالی یکبار از مهمترین اقداماتی است که می توان انجام داد تا از بالارفتن دمای آب موتور پیشگیری شود.

فن از خودش اراده ای نداره . هر وقت برقش وصل بشه روشن میشه . وقتی برقش قطع بشه خاموش میشه

نتیجه تصویری برای فن رادیاتور

فن از رله ی فن برق میگیره اما رله هم از خودش اراده ای نداره

رله هم اگر کامپیوتر بخش برق بده روشن میشه و به فن برق میده

کتمپیوتر هم از خودش اراده ای نداره

درسته که پیامِ روشن شدنِ فن از کامپیوتر صادر میشه اما کامپیوتر تا از سنسور حرارت آب رادیاتور موتور پیام نگیره , پیامی ارسال نمیکنه

پس اگر هی روشن میشه , به احتمال زیاد مقاومت داخل سنسور حرارت موتور عیب پیدا کرده و پیام اشتباهی میفرسته به کامپیوتر

مسیر به صورت زیر هست:

کامپیوتر به محض باز شدن سوئیچ  برق ۵ ولت دائم میده به سنسور

مقاومتِ متغیرِ  داخل سنسور با توجه به دمای آب رادیاتور توی موتور , ولتاژ ۵ ولت رو کاهش میده و برمیگردونه به کامپیوتر

هر چی بدنه ی موتور داغتر میشه , ولتاژ خروجی سنسور کمتر میشه

در بعضی ماشینها برعکسه یعنی هر چه موتور داغتر میشه ولتاژ خروجی سنسور به ۵ ولت نزدیکتر میشه

برنامه ی توی کامپیوتر این تغییر ولتاژ رو میگیره و با توجه به مقدار ولتاژ رسیده از سنسور عکس العمل نشون میده .

اگر آب تا حد معینی داغ بشه و ولتاژ سنسور به کامپیوتر برسه , کامپیوتر هم یک ولتاژ ۱۲ ولت با آمپر ضعیف میده به آهنربای الکتریکیِ داخلِ رله ی فن .

به محض به کار افتادن آهنربا , دو دهنه ی پلاتین توی رله به هم میچسبه و برقِ ۱۲ ولت  باتری با آمپر زیاد که از طریق یکی از پایه های رله تا توی رله اومده , راهش باز میشه از طریق پلاتین توب رله و از یک پایه دیگر رله خارج میشه و میره برای فن و فن روشن میشه

وقتی آبِ توی رادیاتور تا حدی حرارتش کم بشه , درنتیجه آبِ توی موتور هم حرارتش کم میشه و حرارت موتور پائین میاد

در این لحظه ولتاژ خروجیِ  سنسور حرارت تغییر میکنه ( کمتر یا بیشتر میشه با توجه به نوع سنسور ) و در نتیجه ولتاژی که به کامپیوتر میره هم تغییر میکنه و کامپیوتر طبق برنامه ریزیش میفهمه که گرمای  موتور کم شده و برق آهنربای رله رو قطع میکنه و رله خاموش میشه
وقتی آهنربای توی رله خاموش بشه , دهنه ی پلاتبنش از هم جدا میشه و درنتیجه برق فن قطع میشه و فن خاموش میشه .

پس متهم اول در این عیب ( زود بزود روشن شدن فن ) سنسور حرارت آب موتور هست

در بعضی ماشینها دو سنسور آب وجود داره که یکیش تک سیمه هست و به آمپر آب وصله و دومی دو سیمه هست که به کامپیوتر وصله

در بعضی ماشینها , دور آرام فن هم یک سنسور جدا داره یعنی سه سنسوره هست مثل دوو سی الو ( اگر اشتباه نکنم )

در ماشینهائی که فقط یک یا دو سنسور داره , دور آرام فن از طریق یک رله ی جداگانه و یک مقاومت کار میکنه

یعنی وقتی موتور کمی داغ میشه , سنسور ولتاژی مثلا در حدود ۳ ولت میده به کامپبوتر
کامپیوتر هم برق ۱۲ ولت میده به رله ی دور آرام

رله هم برقش از طریق یک مقاومت میره برای فن یعنی ولتاژ افت میکنه در مقاومت و کمتر از ۱۲ ولت میشه , درنتیجه فن با سرعت کمتر به کار می افته

پس رله در حقیقت دو مدار جداگانه داره

۱- مدار کامپیوتر – آهنربای رله
۲- مدار باتری – رله – مصرف کننده ( مثلاً فن رادیاتور یا پمپ بنزین یا کلاچ کولر )

تا مدار اول فعال نشه , مدار دوم فعال نمیشه .

حالا با دانستن این اطلاعات و یک اهم متر میشه کار عیب یابی رو اصولی انجام داد تا بیخودی قطعه نخریم

مثلا اگر فن اصلا روشن نمیشه پی با چک کردن برق پایه های رله میشه فهمید سالمه یا نه
در ضمن در بیشتر ماشینها رله ی کولر با رله ی فن رادیاتور شبیه به هم هست یعنی اگر به رله شک کردین میشه راحت با رله ی کولر یا حتی پمپ بنزین یا رله ی موتور جابجاش کنین تا ببینین سالمه یا نه

خود رله هم قابل تعمیره . دور نندازینش

میشه با اهم متر چمش کرد یا با برق ۱۲ ولت میشه آهنرلاش رو چک کرد که سالمه با سوخته
حتی اگر سوخته هم قابل تعمیره

برای خرید رله هم مگلور نیستین که آشغال نمایندگیهای  ایرانی رو بخرین

کافیه رله ای پیدا کنین که با کیفیت باشه و ولتاژش با ولتاژ رله ی ماشینتون یکی باشه و آمپرش هم یا یکی  باشه یا بیشتر از آمپر رله ی ماشینتون باشه

مثال

اگر رله ی ماشینتون ۱۲ ولت , ۵ آمپر هست , میتونین از رله ی ۱۲ ولت  ۱۰ یا ۲۰ یا ۳۰ آمپر اسنفاده کنین . کمتر هم داغ میشه چون تحملش بیشتره

حتی اگر پایه هاش شبیه رله ی ماشین نیست و نصب نمیشه , میشه راحت به سیم نصبش کرد فقط باید دقت کنین که هر پایه به جای خودش نصب بشه

پایه ی برق باتری

پایه برق ۱۲ ولت که از کامپیوتر میاد و به آهنربای رله برق میده

پایه ی برقی که میره برای مصرف کننده

پایه ی منفی آهنربای رله

به همین سادگی

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
33 نظرات
  1. سجاد می گوید

    دوست عزیز کوئل پراید شما مشکل پیدا کرده، حتما اتصالات و خود کوئل چک بشه

    1. مجید می گوید

      جواب کی دادی داداش

  2. مرتضی می گوید

    سلام لطفا کسی که وارد و مطمئنه پاسخ بده که مشکل خیلیاست. دمای آب بالا میره و بیشتر اوقات مستقیم فن میره رو دور تند و چراغ چک هم به همین علت روشن میشه. حالا توجه کنید که این قطعات رو هر کدو ۲ مرتبه عوض کردم ولی عیبش رفع نشد: (واترپمپ ، ترموستات ، سنسور یا شمع آب ، شمع فن ، رله های دور کند و تند ، مقاومت فن ، نصب کابل منفی بدنه ، موتور فن ،فیوز مربوط به فن ،تمیز کردن رادیات ) .خداوکیلی دیگه چی میمونه که دردش درمان بشه. فقط مونده دانلود برنامه از نظر خودم که اونم امید ندارم. کسی که میتونه کمک کنه راهنمایی کنه لطفا. درضمن واشر سرسیلندر سالم و روغن موتور مناسب هم ریختم. ماشینم پراید انژکتور . ممنون

  3. علی می گوید

    سلام پراید کاربراتوری ۸۱ سنسور فن رادیاتور را عوض کردم ، رله هم عوض شده ،ترموستات سالمه اتصال بدنه مطمعن ،ولی فن رادیاتور روشن نمیسه ،علت چییه؟

  4. سعید می گوید

    سلام
    من پراید ۸۹ دارم که از اولش دست خودم
    یک هفته ای شده که داغ میکنه مخصوصا تو جاده که حتی فن دور تند هم نمیتونه خنکش کنه ،
    جفت فشنگیارو عوض کردم ، ترموستاتم عوض کردم ، رادیاتم کامل دادم سیخ زدن ، واتر پمپم بازدید شد موردی نداره و به خوبی آبو میگردونه ، قطره ای آب یا روغنم کم نمیکنه ،
    اتصال به بدنه هارم افزایش دادم ، هم موتور و هم از گیربکس
    لطفا راهنماییم کنین

  5. سعید می گوید

    سلام
    من پراید ۸۹ دارم که از اولش دست خودم
    یک هفته ای شده که داغ میکنه مخصوصا تو جاده که حتی فن دور تند هم نمیتونه خنکش کنه ،
    جفت فشنگیارو عوض کردم ، ترموستاتم عوض کردم ، رادیاتم کامل دادم سیخ زدن ، واتر پمپم بازدید شد موردی نداره و به خوبی آبو میگردونه ، قطره ای آب یا روغنم کم نمیکنه ،
    لطفا راهنماییم کنین

  6. Reza می گوید

    سلام،خسته نباشید
    من یه پراید ۸۶ دارم،فن رادیاتور وقتی در حالت ایستاده است روشن نمیشه و باعث جوش اوردنش میشه،البته در حال حرکت کار میکنه
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. مدیر می گوید

      سلام
      دیاگ بزنید و رله فن را بررسی کنید .

  7. ارام می گوید

    سلام من پراید دارم آمپر آب رادیات کار نمیکنه فن اشم روشن نمیشه ولی با کولر روشن میشه

  8. ابوالفضل می گوید

    سلام
    ماشین من پارس موتور XU7 هست
    ماشین بدون کولر عادی کار میکنه و فن ها به موقع روشن و خاموش میشن اما زمانی که کولر روشنه بعد از مدتی رانندگی آمپر تا نزدیک وسط میاد ولی ثابت میمونه
    نه بالاتر میره نه پایین میاد و به محض خاموش کرد کولر به سرعت پایین میاد
    زمانی هم که این اتفاق میوفته باد و خنکی کولر کمتر میشه
    میخاستم بدونم دلیلش چیه؟
    ممنون

  9. 09100039491 می گوید

    سلام فن کندانسور کولر( تیبا) چه زمانی کارمیکند من هرزمان دیدم کارنمیکنه یعنی کولربگیری مگه نباید کارکنه ویا چطورمیشه تستش کرد؟ فشنگی آب هم درآوردم ولی فقط فن رادیاتورکارمیکنه هم دورکندهم دورتند امافن کندانسورکولرندیدم

  10. حمید مشکانی می گوید

    سلام.ممنون از اطلاعاتتون .میخواستم بپرسم آمپر آب پراید درجه درستش کجاست؟؟ .چون من پراید قبلیم خیلی خوب بود آمپر یک مقدار به وسط مونده بود برسه فن میزد فقط موقعیکه سه الی چهار ساعت تو تابستون ماشین روشن میموند تا وسط میرسید که اونم فنه دوره تند میزد و آمپرو میاورد پایین .اما این پرایدمون آمپرش از خط وسط هم یک کمی بالاتر میره فنه دوره کند میزنه و دوباره آمپر رو بر میگردونه به خط وسط.و همین روال میمونه…به نظرتون از لحاظ قرار گیری درجه آمپری کدوم درست بوده؟؟

  11. ونکی می گوید

    پراید داشتم وقتی آمپر زیاد شد روغن موتور کیفیت بالا زدم درست شد وظیفه اصلی خنک کاری موتور با روغن هست انتخاب روغن موتور مناسب برای هر فصل تاثیر زیادی بر دمای موتور داره اگر چراغ چک روشن نمیشه الکی پول جای دیاگ و سنسورها ندید فقط ترموستات ممکنه جرم بگیره یه تمیزکاری میخواد قطعات ماشین به راحتی خراب نمیشن متاسفانه خیلیها تعمیرکار نیستن فقط تعویضکار شدن هرجا میرفتم فقط لیست میدادن بگیر بیار تعویض کنیم

  12. سامی می گوید

    سلام فن ماشینم از کار افتاده بردم پیش برقکار گفته ک فن خراب شده اما وقتی امدم خونه و فن رو مستقیم ب باطری زدم کار میکنه ایا چنین چیزی ممکنه ایا فن خرابه یا کار کردنش دلیل بر سالم بودنش نیست ممنون میشم راهنمایی کنید چند بار هم فیوز میسوزونه پراید ۸۶

    1. مدیر می گوید

      سلام
      فیوز فن و سیم کشی فن را چک کنید

  13. محمد دلخواه می گوید

    سلام و وقتتون بخیر و خوشی
    دوست خوب من امیدوارم که بنده رو راهنمایی کنید
    من یه پراید مدل ۹۵دارم که ۶۷۰۰۰تا کار کرده و از اول دست خودم بوده دیروز متوجه شدم بعداز خاموش کردن موتور فن خاموش نمیشود و دو سه دقیقه بعد خاموش میشود بعد از سرد شدن درب رادیاتور رو باز کردم که آب داشت و مشکلی از بابت کمبود آب نبود ،ماشین رو روشن کردم و حدودا ۷۰کیلومتری طی مسافت کردم که آمپر آب بر خلاف یک سال و نیم گذشته به درجه بالاتر بوده یعنی از خط وسط یک درجه بالاتر بوده ضمنا روی باطری ماشین سولفاته کرده گفتم اینم بگم شاید در پیدا کردن عیب اتومبیل بنده مفید واقع بشه
    با سپاس و تشکر از شما
    ۰۹۳۵۲۳۵۸۵۲۳

    1. مدیر می گوید

      سلام
      مقاوت فن ایراد دارد به باطری ساز نشان بدهید/ تعمیرکار خوب و کار درست ۰۹۱۰۹۶۸۶۵۵۵ هومن میری

  14. علی شهسوار می گوید

    سلام من یک لامپ smd واسه سقف گذاشتم وقتی دربها قفل می شه چراغ کامل خاموش نمی شه مثل نیمسوز باشه ماشینم پراید ۱۳۱هست ولی لامپ فابریکش این مشگل رو نداره به خاطری که واتش بیشتره امکانش هست راهنمایی کنید

  15. هادی می گوید

    سلام من یه سوال دارم ماشینم پرایده ولی اول صبح بعد از استارت وروشن شدن به پت پت میفته بعدا خوب میشه فقط اول صبح و برای استارت اول اینطوری میشه مشکل چیه ممکنه از مهره فن باشه ؟

    1. مدیر می گوید

      سلام بله میتونه از فشنگی آب و صافی بنزین باشه

  16. هادی می گوید

    با سلام من ماشینم پرایده
    سنسور فن اب عوض کردم و همینطور رله هم عوض کردم .
    ماشینم بعضی وقتا فنش رو اون درجه حرارتی که میدونم روشن میشه بعضی وقتا هم روشن نمیشه مجبور میشم کولر ماشین روشن کنم فن کار کنه . ممنون میشم پاسخ بدین ایراد از چی میتونه باشه

    1. مدیر می گوید

      سلام مقاومت فن مورد داره ببر باتری ساز سیم کشی چک کنه

  17. محمد می گوید

    باسلام ماشینم چندروزپیش خاموش شدبعددیدم اب رادیات نداره اب داخلش ریختم بعد دیدم ازلوله جنت اب ریخته میشه بیرون واب کم میکنه لوله جنتشوعوض کردم اب نمیکنه ولی امپرمیاره ۵۰۰متریا۱کیلومترکه میرم امپراب ازنصف ردمیشه یک خط به اخرمیرسه.لطفاراهنماییم کنیدبدونم مشکلش چیه؟باتشکر

  18. سامان می گوید

    سلام کولر اردی ۱۶۰۰ صبح و عصر وشب خنک میکنه ولی ۱۲ ظهر تا۶ عصر که آفتاب است خنک نمیکنه گاز کولر هم پر و تنظیمه و مهره آب و فشنگی و ترموستات هم تازه عوض کردم ولی کولر خوب خنک نمیکنه چکارکنم

    1. مدیر می گوید

      سلام ببین رادیاتور کیپ نیست فن رادیات درست کار میکنه ببر پیش باطری ساز برات چک کنه

  19. محمد می گوید

    سوال فنی ماشینم توی سرعت بالا از ۱۰۰به بالا یک دفعه فرار میکنه اکثراً به سمت راست جلو بندی تازه تعمیره کمک فنر هم تازه عوض شده

    1. مدیر می گوید

      سلام میزان فرمان بزن/ باد لاستیک ها تنظیم شود اگر حل نشد جعبه فرمان مشکل داره

    2. جعفر می گوید

      سلام شاید واسه جواب دیر باشه ولی واسه اونائی میگم که بعد از این به مشکل میخورن. علت تفاوت وزن چرخهای دو طرف است. با تغییر در میزان باد لاستیک قابل حله. سمتی که میکشه باد لاستیک را ۵ درجه بیشتر بگذار.

  20. محمد می گوید

    با سلام یه سوال فنی دیگه
    ماشینم توی سرعت بالا از ۱۰۰به بالا یک دفعه فرار میکنه اکثراً به سمت راست جلو بندی تازه تعمیره کمک فنر هم تازه عوض شده

  21. محمد می گوید

    سلام دوست عزیز من یه پراد مدل ۸۶دارم دمای آب خیلی میاد بالا و فن روشن نمیشه خیلی جاها بردم درست نشده
    مهره تک فیش دو فیش آب عوض کردم رله هم عوض کردم بعضی مواقه به موقه روشن میشه بعضی مواقه اصلاً

    1. مدیر می گوید

      سلام مشکل سیم کشی داری باید ببری پیش باتری ساز اگر تهرانی با این شماره تماس بگیر ۰۹۳۰۹۱۲۶۵۲۰

      1. محمد می گوید

        ممنون استان فارس هستم پاسارگاد

    2. کمالی می گوید

      آفتامات دینام را تعویض کردی؟
      برق کافی به فن نمیرسه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.