بیوگرافی زهرا امیر ابراهیمی از فیلم خصوصی تا دریافت جایزه کن 2022 +عکس

0

زهرا امیر ابراهیمی متولد 1360 در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است .فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر می باشد که در اوج شهرت به خاطر انتشار فیلم خصوصی امکان زندگی در ایران از وی گرفته شد و مجبور شد مهاجرت کند.

بیوگرافی زهرا امیر ابراهیمی همسر زهرا امیر ابراهیمی تجاوز جنسی به زور در ایران فیلم تجاوز جنسی اخبار فرانسه بهترین بازیگر زن ایرانی اخبار بازیگران جشنواره کن ازدواج بازیگران اینستاگرام بازیگران عکس جدید بازیگران

شروع فعالیت

فعالیت اش را از سال 1378 وقتی 17 ساله بود با ساخت فیلم کوتاهی بنام «خت» شروع کرد و با گذراندن دوره های آزاد بازیگری، وارد تئاتر شد.

سینما و تلویزیون

بعد از چند تجریه تئاتری اولین بار در سال 1379 با فیلم «انتظار» جلوی دوربین رفت سپس در سال 1383 در 23 سالگی با سریال «کمکم کن» وارد قاب تلویزیون شد

شهرت با نرگس

خانوم ابراهیمی با سریال پربیننده «نرگس» در تابستان 1385 به شهرت رسید علت دیده شدن این سریال فوت بازیگر نقش اصلی آن خانم پوپک گلدره به علت سانحه رانندگی که ستاره اسکندری جایگزین وی شد.

انتشار فیلم خصوصی

مدت کوتاهی بعد از اتمام سریال نرگس یک فیلم خصوصی منتسب به زهرا امیر ابراهیمی و فردی بنام شهریار شهامت در رمضان 1385 بصورت گسترده پخش شد. متاسفانه آن زمان سی دی این فیلم خصوصی بصورت گسترده در تمام ایران خرید و فروش می شد.

بیوگرافی زهرا امیر ابراهیمی همسر زهرا امیر ابراهیمی تجاوز جنسی به زور در ایران فیلم تجاوز جنسی اخبار فرانسه بهترین بازیگر زن ایرانی اخبار بازیگران جشنواره کن ازدواج بازیگران اینستاگرام بازیگران عکس جدید بازیگران

ماجرای فیلم لو رفته

خانم امیر ابراهیمی تا مدت ها اصرار داشت فردی که در فیلم حضور دارد او نبوده و صرفا یک شباهت ظاهری می باشد و با تکنیک های مونتاژ ساخته شده است.

مجبور به مهاجرت

بعد از مدتی کوتاهی آقای شهامت بعنوان متهم ردیف اول و خانم امیر ابراهیمی بعنوان متهم ردیف دوم به دادگاه فراخوانده شده اما موضوع خیلی پیچیده تر بود.

فرار از ایران تا دادگاه

بعد از مدتی بازجویی، در روز دادگاه زهرا امیر ابراهیمی از بیم محکومیت از ایران خارج شد اما روند دادگاه معلوم کرد که این فیلم توسط فرد دیگری منتشر شده است.

دادگاه در نهایت زهرا امیر ابراهیمی و آقای شهامت را بخاطر روابط نامشروع به تحمل 90 ضربه شلاق و 10 سال ممنوعیت از فعالیت در عرصه هنری محکوم کرد.

فعالیت در فرانسه

بعد از مهاجرت در سال 1396 فعالیت خود را با تئاتر «رویای ظاهرگان خاموش» در فرانسه پی گرفت و در فیلم «شیرین» عباس کیارستمی هم ایفای نقش کرد.

علاقه به عکاسی

خانم بازیگر در عکاسی نیز فعالیت داشت و قبل از شهرت این حرفه را به صورت جدی ادامه می داد و دو نمایشگاه با عنوان دید اول و دوم را نیز برگزار کرده است.

افشاگری بعد از 13 سال

خانم بازیگر بعد از 13 سال در پاییز 1398 در یک گفتگوی تلویزیونی، مجید بهرامی بازیگر تئاتر را عامل انتشار فیلم خصوصی خود و شهریار شهامت معرفی می کند.

او با تایید واقعی بودن فیلم اعلام کرد که مجید بهرامی این فیلم را از کامپیوتر شخصی وی در یک مهمانی در خانه شهریار شهامت مخفیانه کپی و منتشر کرده است.

بهرامی از زندان تا سرطان

مجید بهرامی به اتهام افشای فیلم خصوصی این بازیگر به 6 ماه زندان و به اتهام کارهای مشابه به 6 سال دیگر حبس محکوم شد.این شخص پس از دوره ای چند ماهه، از زندان آزاد و در نهایت سال 1393 در 37 سالگی بخاطر بیماری سرطان درگذشت.

آهنگ یاس «سی دی رو بشکن»

یاس خواننده رپ در سال 1385 در واکنش به خرید و فروش فیلم خصوصی این بازیگر ترانه ای با عنوان «سی دی رو بشکن» بصورت مشترک با آمین منتشر کرد.این ترانه مخاطبان زیادی پیدا کرد و در همان روزهای نخست که در اینترنت قرار گرفت نزدیک به 1 میلیون بار دانلود شد.

ادامه فعالیت در فرانسه

زهرا امیرابراهیمی در سال 1387 بعد از بازی در فیلم «شیرین» عباس کیارستمی برای بار دوم سال 1395 در فیلم «مهریه و دموکراسی» جلوی دوربین رفت.

جایزه بهترین بازیگر زن کن 2022

بیوگرافی زهرا امیر ابراهیمی همسر زهرا امیر ابراهیمی تجاوز جنسی به زور در ایران فیلم تجاوز جنسی اخبار فرانسه بهترین بازیگر زن ایرانی اخبار بازیگران جشنواره کن ازدواج بازیگران اینستاگرام بازیگران عکس جدید بازیگران

خانم ابراهیمی سال 1401 در فیلم «عنکبوت مقدس» به کارگردانی علی عباسی حضور داشت که این فیلم توانست به جشنواره کن 2022 راه پیدا کند در نهایت زهرا امیر ابراهیمی برنده جایزه بهترین بازیگر جشنواره کن شد.

این بازیگر بامعرفت لحظه دریافت جایزه خود با اشاره به حوادث متروپل آبادان و ایران با گریه گفت؛ دل من با آبادانه ، دل من با مردان و زنان ایرانه …

فیلم شناسی

● فیلم سینمایی انتظار – 1379

● فیلم تلویزیونی نذر – 1383

● سریال کمکم کن – 1383

● سریال غریبانه – 1383

● فیلم سینمایی سفر به هیدالو – 1384

● سریال نرگس – 1385

● فیلم سینمایی شیرین 1387

● فیلم مهریه و دموکراسی – 1395

● فیلم پویانمایی تابوی تهران – 1396

● فیلم سینمایی فردا آزادیم – 1398

● فیلم سینمایی عنکبوت مقدس – 1401

منبع:فوتوکده

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.