مدت زمان ماندگاری روغن موتور

0

چه زمانی روغن موتور باید تعویض شود؟(مدت زمان ماندگاری روغن موتور)

روغن موتور مناسب جک S5 دفترچه راهنمای جک S5 قیمت جک S5 مشخصات فنی جک S5 تعویض روغن جک S5 تعمیرات تخصصی جک S5 آموزش تعمیر و سرویس خودرو نحوه سرویس جک S5 آدرس تعویض روغنی های تهران حجم روغن موتور جک S5 حجم روغن گیربکس جک S5

روغن موتور از لحظه ای که خودرو آغاز به کار کند، در معرض اکسیده شدن و تجزیه قرار می‌گیرد. در نتیجه از کیفیت آن کاسته شده و مواد افزودنی که خاصیت پاک کنندگی دارند مصرف می‌شود. به همین دلیل برای تعویض روغن موتور با توجه به پارامترهای مختلف زمان خاصی در نظر  گرفته می‌شود که باید به آن پایبند بود.

در حالت معمول پس از طی کردن ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ کیلومتر مسافت، باید برای تعویض روغن موتور و فیلتر آن اقدام کرد.  اگر به خاطر سپردن زمان مناسب تعویض روغن، برای شما امری دشوار است به کمک ردیاب رادار و هشدار سرویس دوره ای آن میتوانید به راحتی از این موضوع مطلع شوید.

البته این موضوع برای خودروهای مختلف تا حدودی متفاوت است. در واقع زمان تعویض روغن موتور پراید، تیبا، سمند به علت شرایط کار موتور مثل یکدیگر نخواهد بود و باید برای تعویض روغن عوامل مختلفی که روی آن تاثیرگذار است را نیز در نظر داشت.

آموزش نکات فنی خودرو آموزش تعمیر خودرو زمان تعویض روغن کیا اپتیما زمان تعویض روغن موتور پراید

برخی از این عوامل عبارتند از:
رنگ روغن موتور:

یکی از مهم ترین نشانه هایی که به غلط به عنوان نشانه برای عوض کردن روغن موتور قلمداد می‌شود، سیاه شدن روغن است. این باور از جایی غلط به حساب می‌آید که روغن شفاف و تمیز به علت جمع آوری ذرات آلودگی موتور، خواه نا خواه به مرور کثیف و تیره خواهد شد. پس بهتر است برای بررسی روغن موتور کارکرد آن را در نظر بگیرید. دقت کنید که اگر در یک خودرو، روغن پس از مدتی تیره نشد، باید آن را تعویض کرد. زیرا این وضعیت به معنی این است که روغن قدرت جذب و معلق نگه داشتن مواد زائد را نداشته و منجر به ته نشین شدن آن ها شده است. در نظر داشته باشید که این ته نشین شدن میتواند خساراتی مثل روغن سوزی خودرو را به بار بیاورد.

روشن شدن چراغ تعویض روغن:

این چراغ زمانی روشن خواهد شد که روغن درون موتور سطح پایینی داشته باشد. پس بهتر است با قرار گرفتن در این موقعیت سریعاً برای بررسی آن اقدام کنید، قبل از اینکه به قطعات خودرو اسیب وارد شود!
صدای نامناسب موتور:

<
اگر در حین رانندگی صدای نامناسبی از موتور خودرو شنیدید، باید برای تعویض روغن موتور اقدام کنید. داستان این صدای نامناسب از این قرار است که روغن برای پیشگیری از تماس قطعات موتور با هم، یک لایه نازک بین آن ها ایجاد میکند. اما روغن موتوری که کارایی نداشته باشد قادر به ایجاد چنین لایه ای نیست. بنابراین نباید برای تعویض آن دست نگه داشت.

دود غیر طبیعی اگزوز:

لقب آشکارترین نشاته برای تعویض روغن ترمز هم می‌رسد به دود نامناسب اگزوز! البته منظور ما آن بخاری نیست که در هوای سرد از خودرو شما خارج می‌شود. اما اگر از اگزوز ماشینتان دود زیادی خارج شود، احتمال بالا روغن موتور ماشین دچار نشتی شده و یا اینکه قطعات موتور خودرو شما مشکل پیدا کرده است.

مشکلات آب و روغن قاطی کردن قاطی شدن آب و روغن نشانه ای قاطی شدن آب و روغن آب و روغن ثاطی کردن پژو 405 آب و روغن ثاطی کردن پژو 206 آب و روغن ثاطی کردن پژو پارس دلایل سوختن واشر سر سیلندر سوختن واشر سر سیلندر پژو 206 دلایل سوختن واشر سرسیلندر سمند سوختن واشر سرسیلندر چیست علت سوختن واشر سرسیلندر پراید چیست

مدت کارکرد روغن موتور به چه عواملی وابسته است؟

  • شرایط کار خودرو و موتور آن
  • کیفیت مکانیکی موتور به ویژه سیستم سوخت رسانی و انژکتورها و نیز وضیعت برق ان
  • کیفیت روغن موتور و سوخت مصرفی
  • کیفیت فیلترهای هوا و روغن
  • نوع و مدل و سال ساخت موتور و خودرو
  • مدت زمانی که روغن در کارتل می ماند

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.