آیا سیستم ترمز تمامی ماشین ها یکی است ؟

0

لنت ترمز و علائم تمام شدن لنت ماشین چیست ؟ ( بررسی دقیق ) !

لنت ترمز چیست و اصلا علائم خرابی و یا تمام شدن این قطعه در ماشین چیست ؟ آیا می توانیم خودمان این قطعه را تعویض کنیم ؟ سیستم کاسه ای بهتر است و یا دیسکی ؟ ترمز دستی چگونه عمل می کند ؟

در این مقاله می خواهیم به تمامی سوالات شما در این بخش پاسخ دهیم و برای شما این مورد را کاملا بررسی کنیم که علائم خرابی لنت ماشین دقیقا چیست ؟

پس با ما همراه باشید که می خواهیم مانند همیشه برای شما به زبان بسیار ساده تمامی موارد را بررسی کنیم .

لنت ترمز ماشین چیست ؟

تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو سایت تخصصی تعمیرات خودرو انواع لنت ترمز بهترین جنس لنت ترمز انتخاب لنت ترمز پراید آموزش تعویض لنت پراید قیمت لنت ترمز پراید قیمت لنت ترمز پارس تعویض لنت ترمز پژو 206

همانطور که اکثر شما می دانید لنت چرخ ها یک قطعه ای است که باعث می شود خودروی شما متوقف شده و بتوانید در سرعت های متفاوت سرعت خودرو را کنترل کنید در این صورت است که شما می توانید به دقت و با آرامش رانندگی کنید .

اما در بخش بعدی به تمامی سوالات شما در این باره پاسخ می دهیم پس با ما همراه باشید …

لنت ماشین چگونه عمل می کند ؟

تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش تعویض لنت ترمز ال 90 تعویض لنت ترمز پژو 206 آموزش تعویض لنت پراید تعمیر ترمز خودرو آدرس تعمیرگاه های تهران آموزش تعویض لنت ترمز 206 زمان تعویض لنت ترمز ال 90 زمان تعویض لنت ترمز سمند

اگر بخواهیم خیلی ساده آن را بیان کنیم , ترمز ها به این شکل عمل می کنند که در صورتی که شما سرعتتان زیاد باشد منظور ما بالاتر از 0 است و شما رسما در حال حرکت باشید باید عمل ترمز گیری را انجام دهید تا خودروی شما متوقف شود .

اما این سیستم دقیقا چطور عمل می کند ؟ وقتی شما پدال ترمز را فشار می دهید به وسیله اهرم های مکانیکی نیروی پای شما به سیلندر ترمز می رسد . در این حالت یک پیستون وجود دارد که روغن داخل سیلندر ترمز را فشار می دهد و پیستونی در سوی دیگر این سیلندر این نیرو را دریافت می کند .

سپس به لنت ترمز فشار آورده و این قطعه به دیسک ترمز می چسبد و این عمل تا وقتی شما پایتان را از پیستون بر ندارید تکرار می شود .

در این حالت است که ماشین شما متوقف می شود .

تعمیرات تخصصی بی ام و تعویض لنت ترمز بی ام و قیمت لنت ترمز بی ام و قیمت دیسک ترمز بی ام و آموزش تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو بهترین تعمیرگاه بی ام و در تهران آدرس تعمیرگاه های تهران آدرس تعمیرگاه های کرج هزینه سرویس بی ام و

علائم تمام شدن لنت ماشین چیست ؟

همانطور که می دانید لنت ترمز بسیار زود تمام می شود و در صورتی که تمام شود و حواستان نباشد می تواند باعث تصادف شدید شما هم بشود برای همین باید نکات مهم اما ساده ای را در این باره بدانید .

علائم تمام شدن لنت به این شکل است :

1 – صدای سوت کشیدن چرخ ها وقتی ترمز می کنید
2 – صدای خر خر کردن چرخ ها وقتی ترمز می کنید
3 – شنیدن هر دو صدا وقتی ترمز نمی کنید

این موارد به شما می گویند که لنت ماشین تمام شده است و باید به سرعت این مورد را بر طرف کنید .

ترمز دستی چیست ؟

به ترمزی گفته می شود که شما با کشیدن اهرم می توانید باعث توقف کامل خودرو شوید اما این ترمز فقط برای وقتی هست که ماشین شما پارک کرده باشد و شما می خواهید مطمئن شوید که ماشین شما حرکت نخواهد کرد .

اما اگر شما در حین رانندگی از این ترمز استفاده کنید ماشین درجا می ایستد و بدون شک باعث ایجاد تصادف و یا حتی چپ شدن ماشین هم می شود .

برای همین باید حواستان باشد که فقط به هنگام پارک ماشین از این سیستم استفاده کنید در غیر این صورت برای شما بسیار بد خواهد شد .

اجزای سیستم ترمز ای بی اس ایرادات سیستم ترمز خودرو ایرادات سیستم ترمز ماشین بهترین سیستم ترمز تعمیر سیستم ترمز پراید تعمیر سیستم ترمز سمند تقویت سیستم ترمز خرابی سیستم ترمز سیستم ترمز ABD علائم خرابی سیستم ترمز آموزش تخصصی رفع عیوب ترمز آموزش تعویض بوستر ترمز آموزش تعویض سیم ترمز دستی آموزش عیب یابی ترمز خودرو انواع ترمز خودرو انواع ترمز انواع ترمز دیسکی

آیا می توانیم لنت ترمز را خودمان عوض کنیم ؟

بدون شک بله . اما سعی کنید این کار را نکنید . در صورتی که شما بتوانید لنت ترمز را عوض کنید که نیازی به هزینه های زیادی ندارید اما اگر نتوانید این کار را انجام دهید بدون شک ریسک زیادی کرده اید و این باعث می شود شما دچار خسارت های زیادی هم بشوید .

برای مثال اگر به درستی این سیستم را جا نندازید کاسه چرخ شما خراب شده و باعث می شود شما هزینه های زیادی برای تراشکاری بپردازید .

آیا می توانیم ترمز دستی ماشین را خودمان درست کنیم ؟

آموزش تصویری تعویض لنت ترمز 206 آموزش تصویری تعویض لنت ترمز ریو آموزش تعویض لنت ترمز آموزش تعویض لنت ترمز ال 90 دلایل زود تمام شدن لنت ترمز قیمت لنت ترمز پراید تعویض لنت ترمز پراید آموزش مکانیک خودرو آموزش تعمیر خودرو انواع لنت ترمز تعویض ترمز کاسه ای به دیسکی تعویض لنت ترمز کسه ای

بله بسیار ساده هم هست , می توانید با استفاده از فیلم های یوتیوب به راحتی ترمز دستی ماشین را ریگلاژ کرده و این سیستم را به درستی تعمیر و یا بررسی کنید .

یادتان باشد این سیستم بسیار با اهمیت است و حتما باید به درستی سرویس شود .

آیا سیستم ترمز تمامی ماشین ها یکی است ؟

آموزش عیب یابی خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی ترمز خودرو دلایل زود تمام شدن لنت ترمز آموزش تعویض لنت ترمز 206 زمان تعویض لنت ترمز سمند

خیر بسیاری از ماشین ها دارای سیستم دیسکی هستند و بسیاری هم کاسه ای و حتی سیستم ترمز برقی و مکانیکی هم دارای دسته بندی های متفاوتی هستند .

اما بستگی به این دارد که ماشین شما سواری معمولی و یا کاری و باری و یا مسابقه ای و اسپرت است و یا خیر در این صورت است که شما می توانید به بررسی انواع سیستم های ترمز بپردازید .

ترمز دیسکی بهتر است و یا کاسه ای ؟

مشکلات سیستم ترمز آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو اجزای سیستم ترمز ای بی اس ایرادات سیستم ترمز خودرو تعمیر سیستم ترمز پراید تعمیر سیستم ترمز سمند خراب شدن سیستم ترمز سیستم ترمز abs هواگیری سیستم ترمز علائم خرابی سیستم ترمز نگهداری و سرویس سیستم ترمز مجله خودرو کارستان سایت تخصصی تعمیرات خودرو تقویت ترمز پراید تقویت ترمز پژو 405 تقویت ترمز پژو پارس راه های تقویت ترمز ماشین

البته پیشتر ها می گفتند ترمز کاسه بهتر است اما در حال حاضر که سرعت و شتاب ماشین ها بیشتر شده از سیستم دیسکی بیشتر استفاده می شود .

در سیستم کاسه ای وقتی ترمز های مکرر و شدیدی انجام می شود سیستم ترمز دچار آتشسوزی شدیدی می شود و این خسارت های زیادی را ایجاد می کرد اما از یک زمانی به بعد تصمیم بر این شد از سیستم هدرولیک بر روی لنت های دیسکی استفاده شود .

سخن پایانی !

خب در این مقاله در مورد لنت ترمز خواندید و متوجه شدید که این قطعات چگونه کار می کنند و اینکه آیا می توانید خودتان این قطعه را تعمیر و یا سرویس کنید و یا خیر .

در این مقاله همچنین خواندید که چطور می توانید علائم خرابی این وسیله را هم بررسی کنید .

اما یادتان باشد سیستم ترمز بسیار مهم بوده و باید آن را درست مانند موتور ماشین با اهمیت شمارد .

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.