آیا موتور ماشین بعد از تعمیر اساسی به درد می خورد؟

0

آیا موتور ماشین من بعد از باز شدن و تعمیر به درد خواهد خورد؟

هزینه تعمیر پراید اجرت تعمیر موتور پراید اتحادیه لوازم یدکی سوابق علیرضا نیک آیین قیمت لوازم یدکی پراید تعمیر خودرو

یکی از نگرانی های مالکان خودرو این است که اگر موتور باز شود دیگر آن ماشین به درد نخواهد خورد و قابل استفاده نخواهد بود. قبل از هر چیزی باید بدانید تمام موتور هایی که در دنیا وجود دارد و در خودروهای صفر کیلومتر استفاده می شود توسط دست و انسان مونتاژ می شود و هیچ رباتی نمی تواند موتور مونتاژ کند پس این تفکر که موتور باز شود خراب می شود کاملا اشتباه است.

اما اینکه موتور توسط چه کسی و در چه شرایطی باز می شود موضوعی است که این تفکر را می تواند برای شما ایجاد کند. برای اینکه موتور معیوب خودرو به صورت استاندارد تعمیر گردد نیاز است اول تمامی ایرادات شناسایی شود.

سپس با توجه به ذات موتور اقدام به تعمیر نمود. به طور مثال سرسیلندر تویوتا کمری به هیچ عنوان تراشکاری را نمی پذیرد و چنانچه سر سیلندر تراش بخورد نتیجه کار موتوری می شود که لرزش دارد ولی به عکس سر سیلندر هیوندای آزرا را می توان تا حدودی تراش داد.

اگر موتور از ناحیه میل لنگ تحت تعمیر قرار گرفته باید خلاصی مجاز شاتون ها و کپی ها قبل از اتمام و جمع کردن موتور کامل تست شود، بسیاری از موتور های تعمیری بعد از مدت کوتاهی از تعمیر دوباره یاتاقان می زنند که این موضوع ریشه در عدم انجام این تست های کنترلی است.

آشنایی با قطر استاندارد سیلندر ها و استفاده مجدد از پیستون ها و یا رینگ های نو مثال دیگری است که باید تحت نظر قرار داد. اگر نتوان این موضوع را کنترل کرد موتور بعد از مدتی کار دچار ساییدگی سیلندر شده و دود خواهد کرد. تمام این مثال ها به این جهت زده شد که موتور خودرو باید توسط دکتر خود تعمیر گردد و تحت کنترل یک متخصص جمع شود تا در آینده مشکلی نداشته باشد.

خرج تعمیر موتور چه قدر است؟

علت صدای چق چق موتور علت چق چق موتور پراید علت چق چق پژو 206 علت صدای شره موتور چیست علت صدای شق شق موتور علت شق شق موتور سمند آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو مجله خودرو کارستان سنسور ناک چیست

یکی از سوال های شما قبل از تعمیر این است که هزینه تعمیر موتور ماشین من چه قدر می شود، اجرت تعمیر موتور که شما میگیرید چه قدر است؟

عزیزان در مورد هزینه تمام شده تعمیر موتور خودرو قبل از باز شدن و بررسی دقیق میزان خرابی های داخل موتور، به هیچ عنوان نمی توان قیمت دقیق عنوان کرد اما همین بحث سبب گمراه کردن بعضی از مالکان می شود. مشتری علاقه دارد کمترین هزینه را در تعمیرات کند و بعضا در دام همین پیشنهادات میافتد که ما با فلان قدر تعمیرشش میکنیم. باید بدانید هزینه غیر استاندارد مصادف می شود با تعمیر دوباره موتور و هزینه دوباره.

از طرفی پیشنهاد های سنگین برخی از مراکز تعمیراتی مثل بعضی از نمایندگی ها نیز غیر معقول بوده و تعویض موتور و خرید یک موتور کامل در 90 درصد مواقع اصلا نیاز نیست و خرج بیخود خواهید کرد. موتور خودرو شامل چندین و چند قطعه است که در اکثر خرابی ها فقط چند قطعه معیوب می شود و تعویض کامل موتور به صلاح شما نخواهد بود با این قیمت های سنگین بازار کنونی.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.