قیمت «سهند» سدان جدید شرکت سایپا
«سهند» نام سدان جدید شرکت سایپا در کلاس B است که در نمایشگاه تحول صنعت خودرو معرفی شد. سایپا سهند از موتور ام15 پلاش سایپا استفاده میکند و علاوه بر نسخه دنده دستی، نسخه اتوماتیک نیز خواهد داشت.
به گزارش ایران جیب از اخبار خودرو، «سهند» نام سدان جدید شرکت سایپا در کلاس B است که در نمایشگاه تحول صنعت خودرو معرفی شد. سایپا سهند از موتور ام15 پلاش سایپا استفاده میکند و علاوه بر نسخه دنده دستی، نسخه اتوماتیک نیز خواهد داشت. این خودرو اقتصادی که درعینحال زیبا و باکیفیت است، سال 1402 وارد بازار خواهند شد. سایپا همواره خودروهایی جمعوجور در کلاس B عرضه کرده که نسبت به دیگر محصولات این کلاس در بازار ایران ازجمله خانواده 206 و رانا جادارتر و ارزانتر بودهاند.
یک فیسلیفت دلچسب
فصل جدیدی که سایپا با طراحی شاهین گشود، در سهند ادامه پیدا کرده است؛ بهطوری که اکنون با زیباترین سدان داخلی کلاس B روبهرو هستیم. سهند سایپا درواقع فیسلیفت خودرو ساینا اس محسوب میشود که نمای جلو و پشت آن بهطرز کاملا زیبا و دلچسبی تغییر کرده است. انصافا این تغییرات ظاهری بهویژه در نمای جلو و عقب کاملا هماهنگ، زیبا و متناسب با یک خودرو اقتصادی امروزی از آب در آمده و برخلاف دوران گذشته که معمولا خودروهای فیسلیفت داخلی طراحی چندان جذابی نداشتند، نمیتوان انتقادی منصفانه را به آن وارد دانست. همچنین درپوش موتور نیز با حجمپردازیها و چینخوردگیهای جذابتری همراه شده که جلوه اسپرت و عضلانیتری برای این سدان کوچک پدید آورده است. در نمای جلوی سهند با سپر، کاپوت، چراغها، مهشکنها و آیینههایی متفاوت با ساینا مواجهیم؛ چراغهای کشیده تا روی گلگیر و جلوپنجره زنبوری کشیده بهاین خودرو کمک میکند همانند نمای عقب بتواند کمی عریضتر بهنظر برسد.
کاپوت سهند خطوط متعددی دارد که حس خشن بودن را تا حدودی ارائه میکند و ادامه آن تا بالای جلوپنجره کمی بهبزرگتر دیده شدن ابعاد خودرو کمک میکند. بیایید با نمای پشتی شروع کنیم. در نمای عقب سهند علاوهبر جانمایی پلاک در سپر خودرو (و نه روی درِ صندوقعقب)، شاهد چراغ عقبهای جدید و کشیده و درعین حال کشیدگی در طراحی کلی درِ صندوقعقب و نمای پشتی نیز هستیم. دو مهشکن نیز در این سپر تعبیه شده است. سنسور و دوربین دندهعقب هم در نمونه نمایشگاهی سهند دیده میشود. همچنین سقف سایپا سهند در نمونه نمایشگاهی بهصورت دورنگ و مجهز بهسانروف طراحی شده است. این طراحی زیبا در نمای جلو و عقب، با رینگهای اسپرت و جذاب و دستگیرههای کرومی در نمای جانبی همراه شده است.
کابین و داشبورد جذاب و اسپرت
تحول اساسی دیگر سهند در بخش کابین رخ داده است؛ استفاده از داشبورد جدید با طراحی زیباتر از گذشته میتواند یکی از نقاط قوت نمای داخل سهند سایپا درمقایسه با محصولاتی همچون ساینا و کوییک باشد. در کنار غربیلکفرمان دیکات که در ساینا اس هم شاهد آن بودیم، سایر قسمتها تغییر کرده و طراحی جذابتری در معرض دید میگذارد.
نمایشگر ۷ اینچی در بخش بالایی داشبورد قرار دارد و بهصورت برجسته میتواند خود را بیشتر خاص کند. صفحهکیلومتر سهند مشابه برخی محصولات جدید با جهت گردش قرینه دور موتور و میزان سرعت است و یک نمایشگر برای کامپیوتر سفری در وسط آن قرار گرفته است.
خروجی هوا نیز دایرهای بوده و شیکتر از انتخابهای فعلی است. صندلیهای چرمی در تیپ بالاتر با دوخت دورنگ مشابه رنگ بدنه خودرو هم قابل توجه است.
ویژگیهای فنی
سهند نیز مانند اطلس (هاچبک جدید سایپا) از پیشرانه ام 15 پلاس نیرو میگیرد. این موتور با تکنولوژی زمانبندی متغیر سوپاپها بهمیزان 8 درصد گشتاور بهتری ارائه میکند و در کنار کاهش 5 درصدی مصرف سوخت، توان آن نیز حدود 9 درصد افزایش خواهد یافت. از جمله موارد بهبود و ارتقا در این موتور، میتوان بهتغییر سرسیلندر، منیفولد، میلسوپاپ، بلوک سیلندر، درپوش سوپاپ و حوزه یکپارچه ترموستات حرارتی اشاره کرد. نکته مهم درمورد سهند سایپا ارتقای وزن قابل توجه آن است که درمقایسه با ساینا حدود ۱۷۰ کیلوگرم سنگینتر شده و به 1220 کیلوگرم رسیده است. این رقم که حتی از وزن خودرویی مثل سورن پلاس نیز بیشتر است، بهپایداری هرچه بیشتر خودرو و عملکرد بهتر سیستم تعلیق کمک میکند.
عرضه سهند در دو تیپ
بر اساس بنرهای سایپا در نمایشگاه تحول صنعتخودرو، سهند در دو تیپ یک و دو ارائه میشوند. طبیعتا تیپ دو از تجهیزات بیشتری برخوردار است که شامل دکمههای کنترلی روی غربیلکفرمان، روکش چرمی صندلیها، تریم داخلی دورنگ، نمایشگر ۷ اینچی، دوربین دید عقب و سانروف میشود. آپشنهای مشترک در تیپ ۱ و ۲ سهند نیز شامل سیستم پایش باد تایرها، شارژر USB موبایل، تنظیم ششجهته صندلی راننده و تنظیم چهارجهته صندلی شاگرد است. درمجموع باید گفت سهند سایپا یک سدان زیبای اقتصادی با طراحی کاملا قابل قبول بهویژه در نمای جلو و عقب محسوب میشود. طراحی کابین آن نیز میتواند مورد پسند و رضایت مشتریان واقع شود؛ بهویژه اگر با یک متریال نسبتا باکیفیت همراه باشد، قطعا ضریب رضایت مشتری از این خودرو بسیار بیشتر خواهد بود.
منبع:ایرانجیب
مدیران به اصطلاح خودرو ساز، یه مشت افراد آهنگر داره که فقط بلدن بدنه ماشین رو چکش کاری کنن با شکل و ظاهر دیگه ای قالب کنن به ملت وگرنه شاسی و موتور ، باز برای 40 سال پیشه …
این خودرو. البته نه این گاری جدید مثل ادمی میمونه که دوبار عمل قلب باز داشته ویک کت وشلوار پاش کردن. جمع کنید این فرغون های بی دروپیکر واشغالتون رو. خدا لعنت کنه هردو خودرو ساز رو که جز خالی کردن جیب مردم ووعده های دروغ چیزی ندارن برا ملت.همش دزدی. سر گردنه وایسید ازاین کاراتون بهتره. باز دل خوشه دزد زده. نه …
سایپا اگه اف ۳۵ هم بزنه موتور پراید روش میزاره. تعجبم از اینه که بعضیا میان میگن موتور تیبا . برادر من خود خانواده تیبا هم موتور پراید روش نصب شده .
اگر واقعا اینقدر خوبه ریاست مفتخور سایپا برا خود وخانواده اش یه چندتایی بخره شاید از این طریق از دستشون راحت بشیم…خدایا اینها دیگه چقدر پررو هستند..خودشون میرن اشغالهای کره وغرب را سوار میشن وبه ما ماشینهای عالی خودشون از سایپارو میدن…به این میگن مشتری مداری به روش خودروسازان ایران…
واقعا کابین جذابی داشت از جذابیتش پشمام فر خورد
گل و بلبل با دلار 36000 هزار تومن قیمت این گاری سر میزنه به بالایی 400 تومن بعدش این همه انتقاد الکی ما همه یه مشت نون به نرخ روز خوریم که توای این مملکت هر روز دنبال ثبت نام بیشتر گرفتن سود ماشین هستیم
بشرطی ارزش خرید داره 200تومن قیمتش باشه 50تومن هم جایزه بزارن توی داشبورد
ارتقا خودروسازی یعنی از موتور به روز و اتاق به روز استفاده کنه نه اینکه کمی قیافه را تغییر بده در ضمن قیمت گذاری نادرست سایپا مثل شاهین منجر به شکستش میشه مثلا شاهین اگر موتور قویتری داشت و قیمتش زیر سیصد بود خیلی موفق تر بود
این چه داشبورد زشتی آخه قرمز اینا چه علاقه ای به رنگ قرمز دارن واقعا داشبورد آدم یاد کابین نیسان میندازه
ای که ری…دن تو محصولاتتون هم سایپا هم ایران خودرو
نه سایپا نه ایرانخودرو هیچ کدوم دلشون بحال مردم نمیسوزه فقط پول میشناسند و بس، اینم خدا میدونه این پولا به جیب چه افراد قُرُم دَنگ مفت خوری میره، کاری سر مردم آوردین ک خرید یه پراید معمولی هم براشون شده آرزوی دست نیافتنی، خدا لعنتتون کنه امیدوارم امسال سال آخر حکومت شما بی لیاقتهای فاسد باشه
هیچکدام ازگاری های سایپا بالای200نمی ارزه
از قیمت این گنجشک رنگ شده و بجای قناری قالب شده هم میگفتی. 400میلیون 500میلیون در کارخانه بخاطر موتور تیبا!!. از قدیم گفتن خدا خرو شناخت شاخ بهش نداد. شما اگه یه موتور درست و درمون داشتین احتمالا دیگه سر ملتو میبریدین.با این گاریهای آشغالتون باز خدا پدر ایرانخودرو رو بیامرزه انصاف داره و مشتری مداره. گردنه بگیر نیست
هرچی باشه بی در دسرع مثل موتوری ایرانخودرو تو معرفی روشن نمیشه نیست🤣
دریچهخروج هوا گرد که سالهاست منخوص شده ودیگه هیچ خودروسازی ازاین خروجی هوا گرددیگراستفاده نمیکند.
چه عجب بعد ۴۲ سال یادشون اومد امیدوارم باز بجای کیفیت به فکر خالی کردن جیب مردم نباشند که واقعا …..چون هدفشون همیشه همین بوده.
از قدیم الایام هر حاکمی را قصری بود و هر قصری را تلخکی. به حمد الهی امروز نیز این دیار را تلخکی است به نام سایپا.