با چند ایده ساده در حوزه حصیر پولدار شدم

0

ما در دنیای جدیدی زندگی می کنیم و تعریف راه اندازی کسب و کار و ایده یابی تغییر کرده است و می بایست کسب و کار جدید که آغاز میکنیم با تکنولوژی جدید همراه باشد در این مقاله به بررسی چند حوزه کسب و کار پیشرفته اشاره شده است.

حصیر چوبی اصفهان

نوعی حصیر چوبی از چوب خشک در اصفهان  تولید می شود که بیشتر در شهر طرقبه رایج است و به اصطلاح محلی به آن لوخ گفته می شود و یکی از انواع مختلف حصیر چوبی اصفهان می باشد. در گذشته از کاه و شاخه های درختان و یا شاخه های درختچه بید مشک نیز برای بافت سبد ها و ملزومات حصیری در این منطقه استفاده می شد؛ یکی از دلایل استفاده از چوب درخت بیدمشک انعطاف پذیری و ظرافت آن است که در زیباتر شدن محصولات حصیری موثر است. شهر طرقبه یک منطقه ی توریستی است به همین جهت بازار اینگونه تولیدات در این شهر از وضعیت مطلوبی برخوردار است. به طور کلی صنایع حصیری و حصیر بافی در میان مردمان این منطقه و همچنین مسافرانی که طرقبه را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند جایگاه ویژه ای دارد.

حصیر چوبی دست دوم

حصیر چوبی با توجه به نوع چوبی که به کار رفته در هر منطقه ای بافته می شود که در مناطق جنوبی توسط نخلهای خرما انجام شده است. حصیر چوبی دست دوم بامبو دارای مدل و تنوع بسیار بالایی است که در بازارهای سنتی زیبایی خاصی را به آن داده است.

این نوع حصیرها برای آلاچیقها، سفره خانه های سنتی و دکوراسیون قدیمی می تواند زیبایی خاصی را به فضا بدهد و می تواند یاد آور خانه های قدیمی به شمار رود.

این حصیرها با چوبهای نی به طور منظم و یکدست به تولید می رسند که با تار و پودهای طبیعی و محکم در هم پیچانده و متصل می شوند و می تواند عایق بسیار خوبی در برابر گرما و سرما باشند.

در زمانهای قدیم برای جداسازی اتاقها از حصیر چوبی اصفهان استفاده می کردند و می توانست یک پوشش عالی برای دیده نشدن اتاق مانند پرده های ضخیم محسوب شود. حصیر چوبی نشانگر فرهنگ و سنت ایرانیان بوده و در اکثر مناطق از شمال تا جنوب جزء محصولات با ارزش و کارآمد به شمار می رود.

حصیر درایو ثرو

در روش های بافت حصیر درایو ثرو اغلب از دست استفاده می شود اما در برخی از مواقع مشاهده شده که افراد مشغول به بافندگی از ابزار های ساده جهت انجام این کار بهره ببرند.با توجه به بازار مصرفی این محصول که مشتریان و متقاضیان زیادی را که به خود اختصاص داده است، صنایع دستی همچون حصیر پرستو و ظروف میناکاری توانسته با پشت سر گذاشتن مراحل سخت تولید، این کالای ارزشمند را به مرحله ی تولید انبوه برساند و از طریق سایت معتبر پیش روی شما آن را به فروش برساند.این مجموعه با قرار دادن شرایط ویژه فروش برای محصولات خود توانسته مشتریان بسیار زیادی را به سمت خود جلب کند موئلفه یاد شده را می توان به عنوان یکی از مهم ترین دلایل موفقیت های حصیر پرستو دانست.

امروزه برای ایجاد نقش ها و طرح های سنتی و زیبا در حصیر های تولیدی از الیاف رنگی استفاده می شود که می تواند در بازاریابی و فروش این محصول تاثیر بسیاری داشته باشد.در میان تمامی نام های تجاری که در این صنعت به چشم می خورد جویبار حصیر نامی آشنا و پر آوازه می باشد؛ این مجموعه فعالیت های گسترده ای را در صنایع دستی علی الخصوص حصیر بافی و فرش دستبافت داشته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.