بیوگرافی پوریا شکیبایی پسر خسرو شکیبایی (عکس)

0

پوریا شکیبایی متولد 19 مرداد 1362 در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است .فارغ التحصیل لیسانس رشته تربیت بدنی از داشناگه سیدنی استرالیا می باشد که اولین بار در 10 سالگی صداپیشگی را تجربه کرد و حالا بازیگر حرفه ایست.

پوریا فرزند خسرو شکیبایی از همسر دوم خود «پروین کوشیار» است ، تنها یک خواهر ناتنی بنام «پوپک» دارد که او هم مدتی بازیگری را دنبال می کرد.

تجربه صداپشکی

پوریا اولین بار در سال 1371 وقتی 9 ساله بود صداپیشگی در فیلم «باز باران» با موضوع کودکان مبتلا به بیماری نقض ایمنی و اهدای سلول های بنیادی را تجربه کرد.

در سال 1385 وقتی 23 ساله بود در نقش جوانی پدر برای فیلم «دست های خالی» تست داد اما در نهایت تصمیم گرفتند از تصاویر او استفاده کنند.

فوت پدر و مهاجرت

پوریا دو ماه بعد از فوت پدر در 28 تیر ماه 1387 (سرطان کبد) به شهر سیدنی در استرالیا مهاجرت کرد و در رشته تربیت بدنی وارد دانشگاه شد.

خودش می گوید می خواستم با غرق کردن خودم در کنار کار و ورزش به آرامش برسم که نشد تا اینکه وقتی تنها شدم دست به قلم بردم و شروع به نوشتن کردم. بعد از هشت سال که به ایران بازگشتم ، اینجا دیدم آرامش بیشتری دارم ، برای همین تصمیم گرفتم بمانم

در کنار پدرش

 اینستاگرام بازیگران  بیوگرافی بازیگران  پسر خسرو شکیبایی  عکس جدید بازیگران  بیوگرافی پوریا شکیبایی  همسر پوریا شکیبایی  اخبار بازیگران  بازیگران برف بی صدا می بارد

 

علت رفت و برگشت

دلم نمی خواست زیر سایه نام پدرم باشم یا به اصطلاح به خاطر نام ایشان دستی به سرم کشیده شود ، دوست داشتم مستقل باشم و اصلا دلیل مهاجرتم همین بود.

در واقع از ایران رفتم که بدانم خودم در چنته چی دارم و آیا می توانم بار زندگی ام را به تنهایی بر دوش بکشم یا همیسه باید زیر آن سایه بزرگ زندگی کنم !

پوریا شکیبایی در نهایت برای اولین بار در سال 1395 وقتی 33 ساله بود با نمایش «12» اولین تجربه بازیگری خود را از روی صحنه تئاتر بدست آورد.

خودش می گوید برای آغاز فعالیت من در تئاتر ، نمایش دوازده بهترین اتفاق بود و می توانم در کارنامه هنری ام به آن افتخار کنم.

 

شکیبایی کوچک روز جمعه 22 مرداد 1395 بعد از حضور در برنامه «خندوانه» رامبد جوان بخاطر شباهت زیاد چهره اش به پدر ، مورد توجه قرار گرفت.

او بعد از چند تجربه تئاتری در سال 1397 با فیلم «سینما خر» (مشمشه) به کارگردانی شاهد احمدلو بازی در جلوی دوربین را تجربه کند

شهرت با تلویزیون

پوریا در نهایت بعد از سال ها توانست در زمستان 1400 با سریال برف بی صدا می بارد در نقش «حبیب» بازی در قاب تلویزیون را هم تجربه کند.

ژانر مورد علاقه

فکر نمی کنم به دنبال بازی در ژانر خاصی در سینما باشم، البته اگر بخواهم انتخابی بکنم ژانر سیاه و تاریک را خیلی دوست دارم و از نقش منفی خوشم می آید.

ازدواج

پوریا شکیبایی در سال 1388 وقتی 26 ساله بود با خانم «پریا» ازدواج کرد و اکنون سالهاست زندگی متاهلی خود را دارد.

عکس پوریا شکیبایی و همسرش

اینستاگرام بازیگران بیوگرافی بازیگران پسر خسرو شکیبایی عکس جدید بازیگران بیوگرافی پوریا شکیبایی همسر پوریا شکیبایی اخبار بازیگران بازیگران برف بی صدا می بارد

پیشنهاد دوبله دارم

پیشنهادات بسیاری برای گویندگی و دوبله داشتم اما علاقه من بیشتر بازیگری است تا دوبله و گویندگی ، البته رادیو برایم بسیار محترم است.

دوست دارم در فرصتی مناسب تجربه کار در رادیو را هم بدست بیاورم .پوریا که چپ دست است می گوید از زمان مدرسه که بیشتر امکانات برای راست دست ها بود شروع کرد به انطباق خودش با این موضوع

برای همین کار با دست راست را هم شروع کرد و الان با دو دست می تواند براحتی کار کند.

شباهت من به پدرم خیلی زیاد است بطوری که روزی نیست که مادرم با دیدن من به یاد پدرم نیفتد و به من نگوید «آخه چرا تو اینقد شبیه پدرت هستی» !

باید بگویم من اصلا وقت این را نداشتم که بخواهم بنشینم و حرکات پدرم را آنالیز کنم و سعی کنم ادای ایشان را در بیارم ، من مفتخرم که به پدرم شبیه هستم ، اصلا از اینکه این شباهت به رخ ام کشیده شود ناراحت نمی شوم

در بچه مهندس حضور نداشت

پوریا شکیبایی در هیچکدام از فصل های سریال «بچه مهندس» حضور نداشت ، بلکه «سلمان فرخنده» بازیگر آن مجموعه بود که شباهت مختصری بهم دارند.

منبع: فتوکده

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.