موتور تارا چیست و چند اسب بخار قدرت دارد ؟

0

پیشرانه‌های مختلفی برای تارا در نظر گرفته شده اما فعلاً تنها نمونه تولیدی از موتور TU5 پلاس بهره می‌برد. این موتور در واقع نسخه بهینه‌سازی شده همان TU5 قدیمی پژو است و حالا با 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن‌متر گشتاور اندکی قویتر ظاهر میشود. جدا از اینها در بحث آلایندگی و مصرف سوخت هم شاهد بهبود نسبی اوضاع بوده‌ایم.

برندگان قرعه کشی ایران خودرو قرعه کشی سمند قرعه کشی پژو 206 قرعه کشی پژو پارس قرعه کشی محصولات ایران خودرو نتایج قرعه کشی ایران خودرو اخبار ایران خودرو

از دیگر مشخصات پیشرانه تارا میتوان به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ (CVVT)، پیستون ضد سایش و پمپ روغن با دبی متغیر اشاره نمود. در حال حاضر جعبه‌دنده تارا دنده‌ای از نوع 5 سرعته دستی است اما احتمالاً به زودی شاهد عرضه این محصول با گیربکس 6 سرعته جدید ایران‌خودرو خواهیم بود که در کشش، شتاب و مصرف سوخت ماشین تاثیر مثبتی میگذارد.

موتور تارا

شتاب رسمی نسخه دنده‌ای تارا 12.5 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی 7.06 (برای شرایط رانندگی ترکیبی) اعلام شده که برای یک خودرو امروزی اعداد متوسطی محسوب میشوند. مثلاً اگر قرار بر مقایسه با همین پژو 301 باشد متوجه میشویم که نسخه فعلی تارا از لحاظ راندمان مقداری ضعیف‌تر از نماینده پژو است، هرچند برای یک رانندگی نرمال میتوان روی شتاب و کشش تارا حساب باز کرد و از شرایط کلی رضایت نسبی داشت.

مشخصات فنی تارا اتوماتیک مشخصات تارا آپشن های تارا امنیت تارا قیمت تارا موتور تارا ساخت کجاست مصرف سوخت تارا چقدره معایب و مزایای تارا مجله خودرو

مشخصات فنی تارا

نام خودرو تارا
کشور سازنده
ایران
سال (طراحی) 1399
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1598 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 113 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 144 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده 5 سرعته دستی یا 6 سرعته اتوماتیک
شتاب 0 تا 100 12.5 ثانیه
حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعت
وزن 1150 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4505 طول – 1748 عرض – 1466 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2652 میلیمتر

مصرف سوخت و استانداردها

مصرف سوخت داخل شهر – لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر – لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 7.06 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 50 لیتر
استاندارد آلایندگی
میزان تولید CO2 – گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.