تفاوت سیستم تعلیق فعال با تعلیق غیرفعال چیست ؟

0

سیستم تعلیق نیمه فعال ،سیستم تعلیق فعال و غیرفعال ،سیستم تعلیق فعال شرکت آئودی ،سیستم تعلیق هوشمند ،قسمت جلوی خودرو که ضربه را بر خود جذب می کند ،سیستم تعلیق غیر فعال ،وزن اتاق خودرو ،سیستم تعلیق الکترونیکی
یک سیستم تعلیق باکیفیت برای رانندگی روان خودرو بسیار مهم است. با فناوری های نوظهور، سیستم های تعلیق از سیستم های غیرفعال به سیستم های فعال تبدیل شده اند. اما تفاوت این دو سیستم در چیست؟ در این مقاله به بررسی هر دو نوع سیستم تعلیق می پردازیم.

تعلیق فعال تکامل طبیعی سیستم تعلیق غیرفعال سنتی است. سیستم‌های تعلیق غیرفعال در خودروها با یک سری فنر و کمک فنر کار می‌کنند که به حفظ خودرو در جاده‌های ناهموار کمک می‌کنند. سیستم تعلیق فعال همان کار را با استفاده از یک سیستم کامپیوتری داخلی انجام می دهد که به جای فشار اضافی مانند سیستم تعلیق غیرفعال، به هر یک از چرخ ها به طور مستقل فشار وارد می کند. هر دو نوع سیستم تعلیق برای سواری نرم و بهترین هندلینگ ممکن به خودرو کار می کنند.

پاراگراف بالا تفاوت های سطحی بین سیستم تعلیق فعال و غیرفعال را توضیح می دهد. لطفاً به خواندن ادامه دهید تا در مورد نحوه عملکرد هر سیستم و مزایا و معایب آنها بیشتر بدانید. همچنین در مورد چگونگی تشخیص آسیب دیدگی سیستم تعلیق، علل رایج شکستگی سیستم تعلیق و هزینه تعمیر آنها بحث خواهیم کرد.

 اجزای سیستم تعلیق خودرو  انواع سیستم تعلیق خودرو  ایرادات سیستم تعلیق  بازدید سیستم تعلیق  بهترین سیستم تعلیق  سیستم تعلیق 405  سیستم تعلیق تورشن  سیستم تعلیق چیست  سیستم تعلیق خودرو  سیستم تعلیق زانتیا  سیستم تعلیق مک فرسون  سیستم تعلیق فعال  سیستم تعلیق غیر فعال چیست  آموزش جلوبندی خودرو  سیستم تعلیق لکسوس  معایب و مزایای سیستم تعلیق فعال

سیستم تعلیق چیست و کارایی آن در خودرو

به طور کلی، سیستم تعلیق بخشی از یک وسیله نقلیه است که بدنه خودرو را به چرخ ها متصل می کند.

در خودروهای مدرن، هر چرخ دارای سیستم تعلیق متشکل از پایه‌ها، فنرها، میله‌های کنترل و کمک فنر است.

معمولاً هر دو چرخ جلو مانند هر دو چرخ عقب به هم متصل می شوند. اتصال هر چرخ چپ و راست امکان کنترل بیشتری را فراهم می کند.
سیستم تعلیق دو عملکرد اصلی دارد. اولین مورد این است که هر چهار لاستیک را همیشه در جاده نگه دارید

و دوم اطمینان از سواری نرم برای مسافران و بار داخل وسیله نقلیه است.

از طریق پیگیری این دو هدف، سیستم تعلیق در هندلینگ، پایداری، جذب ضربه و تعادل شرکت می کند.
تفاوت بین سیستم تعلیق غیرفعال و فعال در این است که چگونه این سیستم باعث تعامل چرخ ها با جاده می شود.

به طور خلاصه، سیستم غیرفعال به تغییرات جاده پاسخ می دهد

و سیستم فعال از چندین سنسور برای پیش بینی و پاسخگویی دقیق تر به شرایط جاده استفاده می کند.

سیستم تعلیق غیرفعال چیست؟

اولین مورد از دو نوع گسترده تعلیق خودرو، سیستم تعلیق غیرفعال است. سیستم تعلیق غیرفعال از فنرهای ساده و کمک فنرها

برای پاسخ به تغییرات زمین استفاده می کند و از حرکت اضافی ناخواسته در خودرو جلوگیری می کند.

مزایای سیستم تعلیق غیرفعال

اگرچه این نسخه قدیمی‌تر سیستم تعلیق خودرو است، اما سیستم‌های غیرفعال دارای چند مزیت هستند.

اولاً، این روش تعلیق تا حد زیادی رایج ترین است و از دهه 1920 در وسایل نقلیه استفاده شده است.

در دسترس بودن گسترده، آن را به سیستم تعلیق پایه تقریباً در تمام خودروهای موجود در بازار امروز تبدیل کرده است.

خودروهای با سیستم تعلیق غیرفعال مقرون به صرفه تر و راحت تر از همتایان خود پیدا می شوند.

 اجزای سیستم تعلیق خودرو  انواع سیستم تعلیق خودرو  ایرادات سیستم تعلیق  بازدید سیستم تعلیق  بهترین سیستم تعلیق  سیستم تعلیق 405  سیستم تعلیق تورشن  سیستم تعلیق چیست  سیستم تعلیق خودرو  سیستم تعلیق زانتیا  سیستم تعلیق مک فرسون  سیستم تعلیق فعال  سیستم تعلیق غیر فعال چیست  آموزش جلوبندی خودرو  سیستم تعلیق لکسوس  معایب و مزایای سیستم تعلیق فعال

معایب سیستم تعلیق غیرفعال

معایب سیستم تعلیق غیرفعال بیشترناشی از وجود فناوری بهتر است. از آنجایی که سیستم تعلیق فعال با استفاده از فناوری مدرن

به طور موثرتری اهداف مشابه را انجام می دهد، سیستم تعلیق غیرفعال اکنون رتبه دوم را دارد.

البته این به این معنی نیست که سیستم تعلیق غیرفعال اصلا بد است. آنها دیگر در صدر خط نیستند.

سیستم تعلیق فعال چیست؟

دومین نوع از دو نوع سیستم تعلیق خودرو، سیستم تعلیق فعال نامیده می شود.

سیستم‌های تعلیق فعال از یک کامپیوتر درون‌برد استفاده می‌کنند تا به چرخ‌ها بگوید چگونه با تغییرات ظریف در جاده سازگار شوند.

کامپیوتر نیروی فردی را روی قسمت های مختلف تعلیق فعال اعمال می کند که تثبیت را دقیقاً انجام می دهد.
سیستم تعلیق فعال بر اساس اصلی به نام تئوری Skyhook کار می کند. با این تئوری، مهندسان وسایل نقلیه می‌خواهند

خودرو را شبیه آویزان شدن از قلاب در آسمان و عدم تعامل با جاده کنند.

با حذف نیروهای ناخوشایند ناشی از جاده، وسیله نقلیه می تواند نرم ترین رانندگی و بهترین هندلینگ ممکن را به دست آورد.

مزایای سیستم تعلیق فعال

سیستم تعلیق فعال مزایای زیادی برای خودروهای مدرن دارد. از آنجایی که آنها از نظر فناوری بسیار پیشرفته هستند،

در مقایسه با سیستم تعلیق غیرفعال، نتایج بهتری را به طور کلی ایجاد می کنند.

سیستم تعلیق فعال به سرنشینان خودرو سواری نرم و فرمان پذیری بهتری برای راننده می دهد.

 

 اجزای سیستم تعلیق خودرو  انواع سیستم تعلیق خودرو  ایرادات سیستم تعلیق  بازدید سیستم تعلیق  بهترین سیستم تعلیق  سیستم تعلیق 405  سیستم تعلیق تورشن  سیستم تعلیق چیست  سیستم تعلیق خودرو  سیستم تعلیق زانتیا  سیستم تعلیق مک فرسون  سیستم تعلیق فعال  سیستم تعلیق غیر فعال چیست  آموزش جلوبندی خودرو  سیستم تعلیق لکسوس  معایب و مزایای سیستم تعلیق فعال

معایب سیستم تعلیق فعال

مهم ترین نقطه ضعف داشتن سیستم تعلیق فعال هزینه آن است. سیستم های تعلیق فعال در مقایسه با همتایان غیرفعال خود گران هستند.

به دلیل هزینه، شما واقعا آنها را فقط در وسایل نقلیه لوکس رده بالاتر پیدا می کنید.

یکی دیگر از معایب سیستم تعلیق فعال این است که پیچیده تر است، که اگر مشکلی پیش بیاید همیشه مشکل است.

معمولا هزینه تعمیر سیستم تعلیق فعال بیشتر از تعمیر سیستم تعلیق غیرفعال می شود.

آیا سیستم تعلیق فعال ارزش هزینه بالا را دارد؟

خودرویی که سیستم تعلیق فعال دارد می تواند هزینه را بیش از 1000 دلار افزایش دهد.

اما اگر مایل به صرفه جویی در هزینه اضافی هستید، داشتن سیستم تعلیق فعال در وسیله نقلیه خود ارزش آن را دارد.

سیستم تعلیق فعال تأثیر خوبی بر سایر قسمت‌های خودروی شما مانند لاستیک‌ها و ترمزها خواهد داشت

و باعث می‌شود که لاستیک ها آسیب کمتری ببینند و به طور بالقوه در هزینه شما صرفه‌جویی کنند.
علاوه بر این، در هر جاده ای رانندگی به طور قابل توجهی نرم تر خواهید داشت. اگر شما فردی هستید

که اغلب در خارج از جاده رانندگی می کنید یا به بالاترین عملکرد نیاز دارید، مطمئناً یک سیستم تعلیق فعال ارزش سرمایه گذاری را دارد.

چه خودروهایی دارای سیستم تعلیق فعال هستند؟

بعد از تمام این صحبت ها در مورد سیستم تعلیق، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید

که کدام نوع خودروها دارای سیستم تعلیق فعال هستند. لیست وسایل نقلیه با سیستم تعلیق فعال متنوع است،

اما اکثر وسایل نقلیه در طبقه بندی خودروهای لوکس قرار می گیرند. از جمله تولیدکنندگان رایج می توان

به خودروساز فرانسوی، سیتروئن، مرسدس بنز و کادیلاک اشاره کرد. برخی از مدل های با سیستم تعلیق فعال مرسدس بنز W222 و تویوتا آوالون هستند.

چگونگی آسیب زدن به سیستم تعلیق

سیستم تعلیق داخل یک وسیله نقلیه به اندازه کافی قوی است که بتواند رانندگی زیاد را تحمل کند،

اما ممکن است در رانندگی زیاده روی شود و سیستم تعلیق خودرو را خراب کنید. از آنجایی که سیستم تعلیق غیرفعال و فعال

دارای اجزای کوچک زیادی هستند، فضای زیادی برای اشتباه وجود دارد. چیزی به سادگی برخورد زیاد با چاله می تواند

به بخش هایی از سیستم تعلیق آسیب برساند. ضربه زدن به یک چاله بد یا چاله های مکرر می تواند

به هر یک از قسمت های سیستم تعلیق شما آسیب برساند.

 اجزای سیستم تعلیق خودرو  انواع سیستم تعلیق خودرو  ایرادات سیستم تعلیق  بازدید سیستم تعلیق  بهترین سیستم تعلیق  سیستم تعلیق 405  سیستم تعلیق تورشن  سیستم تعلیق چیست  سیستم تعلیق خودرو  سیستم تعلیق زانتیا  سیستم تعلیق مک فرسون  سیستم تعلیق فعال  سیستم تعلیق غیر فعال چیست  آموزش جلوبندی خودرو  سیستم تعلیق لکسوس  معایب و مزایای سیستم تعلیق فعال

علائم مشکلات سیستم تعلیق

بنابراین، اگر فکر می کنید سیستم تعلیق شما به درستی کار نمی کند، به دنبال چه چیزی هستید؟

می توانید مشکلات سیستم تعلیق را با استفاده از صدا یا مشاهده پیدا کنید. اولاً، مردم بسیاری از مشکلات سیستم تعلیق

را تشخیص می‌دهند، زیرا ماشینشان صدای تق تق یا قلقلک می‌دهد.

این به دلیل شکستن و شل شدن یکی از قسمت های متعدد سیستم تعلیق است.
دوم، شما گاهی اوقات می توانید نشانه ای از مشکلات تعلیق را از نظر بصری متوجه شوید.

اگر بخشی از سیستم تعلیق به نام بازوی کنترل آسیب دیده باشد می تواند تراز را از حالت عادی خارج کند.

حتی گاهی اوقات می توانید ببینید که چرخ و لاستیک در جایی که باید باشند نیستند.

آیا تعمیرسیستم تعلیق گران است؟

اگر تشخیص دادید که تعلیق شما واقعاً شکسته شده است، باید بدانید در مرحله بعد چه کاری باید انجام دهید.

بهترین گزینه این است که اگر ماشین شما هنوز تحت گارانتی است با نمایندگی تماس بگیرید.

اگر نه، باید به مکانیک محلی مراجعه کنید. مانند هر تعمیر خودرو، یکی از هزینه های بالاتر نیروی کار خواهد بود.

هزینه کلی تعمیر سیستم تعلیق بستگی به این دارد که کدام قسمت در سیستم شکسته شده است.

محدوده قیمت برای تعمیرات می تواند از 200 دلار برای یک چیز ساده تا 5000 دلار برای بازسازی سیستم تعلیق کامل باشد.

 اجزای سیستم تعلیق خودرو  انواع سیستم تعلیق خودرو  ایرادات سیستم تعلیق  بازدید سیستم تعلیق  بهترین سیستم تعلیق  سیستم تعلیق 405  سیستم تعلیق تورشن  سیستم تعلیق چیست  سیستم تعلیق خودرو  سیستم تعلیق زانتیا  سیستم تعلیق مک فرسون  سیستم تعلیق فعال  سیستم تعلیق غیر فعال چیست  آموزش جلوبندی خودرو  سیستم تعلیق لکسوس  معایب و مزایای سیستم تعلیق فعال

در آستانه نزدیک شدن

سیستم های تعلیق نقش مهمی در احساس کلی وسیله نقلیه شما در هنگام حرکت دارند.

پیدا کردن یک خودروی مدرن که سیستم تعلیق نداشته باشد دشوار است. همه خودروها حداقل دارای سیستم غیرفعال هستند.

با این حال، خودروهای با عملکرد بالاتر از خودروسازانی که بر تجربه رانندگی راحت تمرکز می کنند،

گاهی اوقات با یک سیستم تعلیق فعال عرضه می شوند که نرم ترین سواری ممکن را ارائه می دهد.

اگر فکر می کنید سیستم تعلیق شما آسیب دیده است،

مراقب علائم هشدار دهنده باشید و در اولین فرصت به یک متخصص مراجعه کنید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.